• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilaemma

    Borde verkligen inte vara något, men min tempkurva blev trifasisk och har tidigare varit gravid då, så jag kunde inte låta bli att testa...



    Bilden är tagen inom tiden och jag har ökat kontrasten. Jag ser något extremt svagt IRL, men kan det vara bara vara "där strecket ska bli" som syns? Testar igen om några dagar om inte mensen kommer (är på äl +9)

  • Cashili33
    Annanstans skrev 2020-11-09 15:09:23 följande:


    Idag såg det ut så här. Kan lägga till att det är rfsu testa ofta vore jättekul att höra om fler ser (eller inte ser), jag är som sagt lite förvirrad eftersom det inte stämmer tidsmässigt med när förra mensen startade osv.
    vad konstigt testet ser ut... kontrollstrecket är på den bild jag ser inte rätt utan någon dov färg...
    Jag ser något där du satt dina pilar men svårt att tyda vad det kan vara hehe när det andra strecket ser lite mysko ut. Fel på test?
  • Cashili33
    Zvartaliljan86 skrev 2020-11-09 21:05:52 följande:


    Översta är med morgonurin och de två nedersta är nu på kvällen.

    Vi har kämpat så länge och jag har skrivit i denna tråden så många gånger och flera gånger slutat i tidigt missfall/kemiskt. Men detta är första gången jag fått så ?starkt? på kvällen!! Vad tror ni? Två översta är testa tidigt och nedersta normalt. Jag är på bim-2.
    Det ser ju ut som om det kan va nått..men jag förstår inte hur du kan få starkare linje på kvällen + att 'testa tidigt' testen ger ett sämre utslag? Skrattande
  • Nykär15
    Cattisl skrev 2020-11-10 05:20:38 följande:

    Det ser ju ut som om det kan va nått..men jag förstår inte hur du kan få starkare linje på kvällen + att 'testa tidigt' testen ger ett sämre utslag? 


    Jag får nästan alltid starkare på kvällen då jag har för stor mängd urin på morgonen så det blir inte tillräcklig koncentration :) så jag ser det inte som konstigt. Och vissa stickor kan visa tydligare eller samma som testa tidigt:)
  • Simonan
    lilaemma skrev 2020-11-10 02:24:28 följande:

    Ser positivt ut..


    Fast nu tog jag ett CB early test och den verkade inte visa 2 streck..

    Blir så förvirrad nu, såg verkligen strecket igår från RFSU och nu inget dagen efter?

    Någon som vet vad det kan vara?
  • Monii

    Hej!

    Tack för svar! Imorse tog jag ett RFSU vanligt. Visst syns något? , Det är rosa i verkligheten men tycker placeringen är konstig. Min mens är oregelbunden sen missfallet, så bim är allt från -3 till -7 men hade glad gubbe på CB för 11 dagar sen.

  • Monii
    Simonan skrev 2020-11-10 06:08:15 följande:

    Fast nu tog jag ett CB early test och den verkade inte visa 2 streck..

    Blir så förvirrad nu, såg verkligen strecket igår från RFSU och nu inget dagen efter?

    Någon som vet vad det kan vara?


    Konstigt. Tycker CB early är knepig ( vet inte varför jag köper). Testade du olika tid? Tycker RFSU är positiv, hur såg den ut när den torkat?
  • Simonan
    Monii skrev 2020-11-10 07:02:10 följande:

    Konstigt. Tycker CB early är knepig ( vet inte varför jag köper). Testade du olika tid? Tycker RFSU är positiv, hur såg den ut när den torkat?


    Ja, jag blir ju så sjukt förvirrad. Testet var ju klart och tydligt 2 streck från RFSU, tog den tidiga varianten

    Jag behöll inte den såpass länge då jag hade bråttom till jobb men det var 2 streck fortfarande 10 minuter efteråt ca

    Medan CB early gav ingenting, borde jag testa med RFSU tidiga imorgon igen?

    För tror inte att digitala test ger något utslag om det är såpass tidigt

    + att jag aldrig upplevt 2 streck innan och detta var ju så tydligt och syntes till och med på bild trots svagt streck
  • Canama
    Simonan skrev 2020-11-10 06:08:15 följande:

    Fast nu tog jag ett CB early test och den verkade inte visa 2 streck..

    Blir så förvirrad nu, såg verkligen strecket igår från RFSU och nu inget dagen efter?

    Någon som vet vad det kan vara?


    Är det den varianten av CB som bara ska visa ett streck vid positivt då? Har själv gjort det -misstaget- när jag varit stressad en morgon :D
  • Simonan
    Canama skrev 2020-11-10 07:22:14 följande:

    Är det den varianten av CB som bara ska visa ett streck vid positivt då? Har själv gjort det -misstaget- när jag varit stressad en morgon :D


    Ja precis! Den som endast visar ett streck och inte blir ett ?pluss? liksom haha :)

    Hört att dessa CB ska vara ganska dåliga och visa negativt vid positiva svar, men såg du bilden jag la upp från mitt RFSU?

    Jag tycker verkligen det ser ut som ett svagt positivt..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester