• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Kiiwii

    Detta test tog jag för någon dag sedan, aldrig fått ett sånt svagt streck förut så tänkte lägga upp här och fråga vad ni tror : ). Jag ser det men tolkar det inte som positivt då jag hört så mkt om spökstreck... men vad tror ni? Tänkte köpa nytt test och testa igen senare i veckan förstås.

    Har oregelbunden menscykel så svårt att säga när BIM borde vara/varit, men såhär lång tid har den inte tagit på sig att komma. Haft känningar av att mensen ska komma men den kommer inte... så lite hoppfull känner jag mig : )

  • Barnsligamor

    Hej tog detta test från apotektsgruppen idag på kvällen -1 bim . Är det spök streck aldrig använt mig av dessa stickor förut. Tacksam för hjälp :):)

  • Kiiwii
    Barnsligamor skrev 2021-01-11 20:58:44 följande:

    Hej tog detta test från apotektsgruppen idag på kvällen -1 bim . Är det spök streck aldrig använt mig av dessa stickor förut. Tacksam för hjälp :):)


    Jag ser ett svaaaagt streck! Håller tummarna att du får ett starkare snart :)
  • Maramba
    dudetten skrev 2021-01-12 05:46:24 följande:

    Nån som ser något?


    Jag ser något supersvagt. Men tyvärr har jag fått ungefär så på de testen och inte varit gravid så jag skulle inte våga ta det som en indikation på graviditet. Hur många dagar efter äl det taget?
  • SamiraBudva
    dudetten skrev 2021-01-12 10:09:33 följande:

    Tog ett clearblue också!

    Såhär såg det ut inom tiden

    Och såhär efter

    Har aldrig fått så tidigare efter tiden


    Det kan bli så när det torkat ut även fast det är negativt. Ser helt blankt ut inom tiden, eller så är det dålig ljus. Kanske bäst att avvakta 3-4 dagar.
  • Kiiwii
    dudetten skrev 2021-01-12 10:09:33 följande:

    Tog ett clearblue också!

    Såhär såg det ut inom tiden

    Och såhär efter

    Har aldrig fått så tidigare efter tiden


    Jag har precis som du supersvagt test och har aldrig fått det förr heller... mkt spännande i se om det är på riktigt eller bara spökstreck... Vi är insnöade så tar mig inte ut så jag kan köpa och testa mig igen, var några dagar sedan jag fick ett sånt test, finns bild ovan :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester