• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tootie

    Fick vad jag trodde var en mens 3 dagar innan den var beräknad, hade testar negativt samma dag. Men har haft så att det typ kluckat i mitt öra o nu fått lock för det, samma som jag fick första gången jag blev gravid (missfall dock) så tog test idag på inte morgon urin o ny tycker jag mig se streck, eller är den önske tänkande.

  • jjkkll2
    Tootie skrev 2021-06-08 17:43:47 följande:

    Fick vad jag trodde var en mens 3 dagar innan den var beräknad, hade testar negativt samma dag. Men har haft så att det typ kluckat i mitt öra o nu fått lock för det, samma som jag fick första gången jag blev gravid (missfall dock) så tog test idag på inte morgon urin o ny tycker jag mig se streck, eller är den önske tänkande.


    Skymtar också ett svagt streck, kanske var en nidblödning du hade? Ta ett nytt imorgon med morgonurin:)
  • jjkkll2
    Tootie skrev 2021-06-08 18:08:57 följande:

    Har man en nidblödning i 4 dagar? Ja alltså är ju bara att vänta o se imorgon ????


    Enligt Natural Cycles så verkar 1-3 dagar vara vanligast när de kommer till nidblödning.

  • Nathaliextnf

    Är det någon mer som ser dom tunna strecken? ???? stickan testade jag med i förrgår och clearblue early idag på eftermiddagen (kunde inte vänta tills imorgon????)

    Har beställt fler tester som borde komma imorgon.

    Har en son på 11 v och jag helammar. Har inte fått tillbaka mensen, men haft lite mensvärk. Vi hade sex första gången för lite mer än 2 veckor sedan och andra gången i början av förra veckan.

  • Tootie

    Kan ana ngt väldigt svagt på stickan, men på clearblue tror jag det e spökstreck dock, dom är kända för de, o särskilt om man läser av det för sent, hänt mig.

  • Nathaliextnf
    Tootie skrev 2021-06-08 19:46:42 följande:

    Kan ana ngt väldigt svagt på stickan, men på clearblue tror jag det e spökstreck dock, dom är kända för de, o särskilt om man läser av det för sent, hänt mig.


    Glömde skriva att clearblue bilden var tagen när testet var 5 min. Jag har oxå fått ett spökstreck på ett sånt test när jag läst av det för sent ;) men detta test var inom tid och färgen är åt det blåa
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester