• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tootie
    Ann Lis skrev 2021-09-14 17:11:50 följande:

    Grattis :) jag plussade också idag på RFSU stickor :)


    Ohhh!!! Grattis! Kul så ska vi ha ungefär samtidigt då, om mitt nu håller i sig denna gången! Spännande!!
  • nathalie85

    Jag plussade för snart 3 veckor sedan, efter fler dagar med spökstreck,men fick missfall dagen efter(kemisk graviditet antar jag). Betedde sig som en vanlig mens, och fick normal ägglossning förra veckan, så nu hoppas jag på nytt pluss om en rejäl vecka...
    Min lärdom var- att nog inte testa så mycket i förväg, och att rfsu testa tidigt typ alltd ger spökstreck, no matter what.
    Jag han som tur aldrig berätta åt partnern, eftersom jag ville smälta nyheten själv först. 
    Grattis till er som fått pluss :).

  • Ann Lis
    nathalie85 skrev 2021-09-14 17:24:31 följande:

    Jag plussade för snart 3 veckor sedan, efter fler dagar med spökstreck,men fick missfall dagen efter(kemisk graviditet antar jag). Betedde sig som en vanlig mens, och fick normal ägglossning förra veckan, så nu hoppas jag på nytt pluss om en rejäl vecka...

    Min lärdom var- att nog inte testa så mycket i förväg, och att rfsu testa tidigt typ alltd ger spökstreck, no matter what.

    Jag han som tur aldrig berätta åt partnern, eftersom jag ville smälta nyheten själv först. 

    Grattis till er som fått pluss :).


    På vad tråkigt :( jag har fått spökstreck flera månader med bla gravidkollens stickor men nu men RFSU vanliga sticka fick jag de där rosa strecket som man inte behöver fundera över om det är spök eller riktigt , håller tummarna för dig <3
  • Maania
    Tootie skrev 2021-09-14 17:09:13 följande:

    Mina svaga streck var ett positiva!! Blev så chokad när det digitala visade idag! Har seriöst fått spökstreck varje månad i flera månader, eller så har det varit sjukt tidiga kemiska graviditeter. Nu hoppas vi det håller i sig! Ett år har vi försökt exakt på månaden!


    Wooooho!!! Jaaaa guud vad kul!!! Glad för din skull!! :D <3 GRATTIS!!!!
  • Ann Lis
    Tootie skrev 2021-09-14 17:23:08 följande:

    Ohhh!!! Grattis! Kul så ska vi ha ungefär samtidigt då, om mitt nu håller i sig denna gången! Spännande!!


    Ja så blir det om det går vägen för oss :) ????
  • Maania
    nathalie85 skrev 2021-09-14 17:24:31 följande:

    Jag plussade för snart 3 veckor sedan, efter fler dagar med spökstreck,men fick missfall dagen efter(kemisk graviditet antar jag). Betedde sig som en vanlig mens, och fick normal ägglossning förra veckan, så nu hoppas jag på nytt pluss om en rejäl vecka...

    Min lärdom var- att nog inte testa så mycket i förväg, och att rfsu testa tidigt typ alltd ger spökstreck, no matter what.

    Jag han som tur aldrig berätta åt partnern, eftersom jag ville smälta nyheten själv först. 

    Grattis till er som fått pluss :).


    Mitt rfsu test som visade positivt som visade sig vara negativt gjorde mig så glad helt i onödan och håller med att jag aldrig kommer testa tidigt igen och aldrig använda rfsu igen. Lycka till <3
  • nathalie85
    Ann Lis skrev 2021-09-14 17:31:01 följande:
    På vad tråkigt :( jag har fått spökstreck flera månader med bla gravidkollens stickor men nu men RFSU vanliga sticka fick jag de där rosa strecket som man inte behöver fundera över om det är spök eller riktigt , håller tummarna för dig <3
    Jo ditt streck var ju tydligare en mina. Och jag var ju iof gravid då,men dom såg lika ut i typ en vecka så skitkonstigt.
     Ja lite snopen blev jag, men samtidigt skönt att det liksom hände genast, innan hunnit glädjas och smälta det.Men var en wake up call. 35 år, eller ja snart 36. 4 graviditeter o fyra barn. Så inga mf innan. Så kanske var det min tur nu. 
    Måste ännu berätta, att plussade på fre, mf på lö, helt neg test på sö! Så kroppen är rätt cool iallafall. Nu ÄL förra veckans kanske fre(?) pos test to-fre.  Känner mig typ preggo redan. Tung och molande i livmodern...
  • nyfiken23

    Fick neg CB i morse... Dock fortfarande en känsla av att jag är gravid. Testade nu i em med rfsu och fick detta..?

  • nathalie85

    Ser ut som pluss. Men fick skitsvaga streck på rfsu i 10 dar förra cykeln, som resulterade i mf. Men, tycker ditt ser ut som svagt positivt.


    nyfiken23 skrev 2021-09-14 17:41:50 följande:

    Fick neg CB i morse... Dock fortfarande en känsla av att jag är gravid. Testade nu i em med rfsu och fick detta..?


  • Ann Lis
    nathalie85 skrev 2021-09-14 17:40:01 följande:

    Jo ditt streck var ju tydligare en mina. Och jag var ju iof gravid då,men dom såg lika ut i typ en vecka så skitkonstigt.

     Ja lite snopen blev jag, men samtidigt skönt att det liksom hände genast, innan hunnit glädjas och smälta det.Men var en wake up call. 35 år, eller ja snart 36. 4 graviditeter o fyra barn. Så inga mf innan. Så kanske var det min tur nu. 

    Måste ännu berätta, att plussade på fre, mf på lö, helt neg test på sö! Så kroppen är rätt cool iallafall. Nu ÄL förra veckans kanske fre(?) pos test to-fre.  Känner mig typ preggo redan. Tung och molande i livmodern...


    Hoppas för dig att det blir ett fint plus nu :)

    Ja jag kommer så klart även ta digitalt men är säker på att det är possetivt och ändå väldigt tydligt trots ÄL +7-9 troligast ÄL +8 idag ännu mer rosa och tydligt i verkligheten, fick ju även supersvagt pluss på RFSU testa tidigt för någon dag sendan men det va så svagt så jag inte riktigt kunde lita på de men sen vet man ju aldrig om det blir mf eller inte men just nu är jag gravid ialla fall :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester