• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Ann Lis
    NIML skrev 2021-09-16 20:32:59 följande:

    Äl+11. Vad tror ni? Fick inget svar på+10.


    Ser ut att kunna vara nått :)
  • Ann Lis

    Hej nu behöver jag eran hjälp plussade svagt men fullt tydligt den 14/9 fick sen pluss flera dagar men tyckte inte att dem ökade som de skulle utan verkade variera i styrka

    4 dagar före bim fick jag även lite brunfärgade flytningar , dagen efter lite mer men nu rosa med lite blodstrimmor i strecket ser också svagare ut nu , så den 20:e 2 dagar före bim börjar jag blöda rikligt som mens och blöder fortfarande, tog ett test idag då jag eg skulle haft bim för att kolla om hcg försvunnit helt men det dyker upp ett streck som är ungefär lika starkt som för 4 dagar sedan borde inte det minskat eller försvunnit helt efter ett så pass tidigt mf/kemisk graviditet? Bör jag vara oroligt för tex utomkveds? Någon med erfarenhet?

  • nathalie85

    Skulle nog inte oroa mig, det är juväldigt väldigtsvagt, testa pånyttom en vecka? Fick du tydligt pluss öht innan blödning?


    Ann Lis skrev 2021-09-22 12:23:59 följande:

    Samma test efter ca 50 min


  • Kiiwii
    Ann Lis skrev 2021-09-22 12:23:59 följande:

    Samma test efter ca 50 min


    Oooh, är det RFSU-test? Jag testade med ett sånt igårkväll och fick sådär jättesvagt, strecket dök upp redan efter typ 2 minuter och syntes tydligt utan att jag behövde anstränga mig. Har mått konstigt, smått illa några dagar och mensen är senare än vanligt (har oregelbunden mens). Svårt att veta om det är spökstreck eller ett riktigt när det är svagt, svårt att avgöra färgen på strecket, på test mitt i alla fall!

    Jag ska testa imorgon igen. Hoppas det visar starkare för oss båda snart!
  • Ann Lis
    nathalie85 skrev 2021-09-22 12:28:25 följande:

    Skulle nog inte oroa mig, det är juväldigt väldigtsvagt, testa pånyttom en vecka? Fick du tydligt pluss öht innan blödning?


    Detta var mitt första pluss och det är ju inte starkt men nog för att veta att det är ett riktigt pluss ,



    Efter detta fick jag ett till av samma styrka sen har styrkan varierat , blivit mindre men strecket idag såg ändå tydligare ut än för 4 dagar sedan och jag tigctestet mitt på dagen idag fast jag inte hållit mig länge och druckit massa kaffe mm därför jag blev lite fundersam
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester