• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Line1234

    Hjälp! Fick positivt blått streck igår på clearblue early. Helt blankt idag på vanliga clearblue o babyplan. Ska ha mens i helgen. Hur ska jag tolka?

  • Kiiwii
    Line1234 skrev 2021-09-22 21:56:22 följande:

    Hjälp! Fick positivt blått streck igår på clearblue early. Helt blankt idag på vanliga clearblue o babyplan. Ska ha mens i helgen. Hur ska jag tolka?


    Man tycker ju att er positivt test är positivt och betyder graviditet, är bara att försöka ha is i magen och testa igen om någon dag. I värsta fall var det spökstreck men testa imorgon igen! Håller tummarna att det är hormonnivåerna som svajar bara!
  • Kiiwii
    malpha skrev 2021-09-23 08:09:17 följande:

    Vad tror ni om detta? Äl + 10.


    Jag skulle säga att ditt ser positivt ut :) Om jag jämför med mitt så tycker jag ditt ser mer rosa ut och då ska det ju inte vara nåt spökstreck, så jag tror det är nåt :)
  • Rostbröd

    Kollar med er som verkar ha koll trots att det avviker från ämnet men behöver verkligen hjälp Fick glad gubbe på clearblue digitala den 19/9:e pch började blöda, svagt rosafärgat, den 21:a. Sen tilltog det till mörkrött och mer i mängd den 22:a och håller i sig idag. Inte så jag behöver skydd men kommer ändå rätt mycket på pappret när jag torkar mig efter toabesök. Men jag har lärt mig att mensen alltid kommer 14 dagar efter ägglossning? Har aldrig i mitt liv haft en mellanblödning eller liknande och haft mens i 20 år.

    Kan tillägga att den 21:a så hade jag så ont i magen, livmodern höger sida, att jag kräktes som en gris och låg i fosterställning hela natten. Mycket tacksam för svar!

  • Ollebollen
    Rostbröd skrev 2021-09-23 17:05:56 följande:

    Kollar med er som verkar ha koll trots att det avviker från ämnet men behöver verkligen hjälp Fick glad gubbe på clearblue digitala den 19/9:e pch började blöda, svagt rosafärgat, den 21:a. Sen tilltog det till mörkrött och mer i mängd den 22:a och håller i sig idag. Inte så jag behöver skydd men kommer ändå rätt mycket på pappret när jag torkar mig efter toabesök. Men jag har lärt mig att mensen alltid kommer 14 dagar efter ägglossning? Har aldrig i mitt liv haft en mellanblödning eller liknande och haft mens i 20 år.

    Kan tillägga att den 21:a så hade jag så ont i magen, livmodern höger sida, att jag kräktes som en gris och låg i fosterställning hela natten. Mycket tacksam för svar!


    Jag hade kontaktat vården då smärta i ena sidan utav livmodern kan vara utomkvedshavandeskap vilket kan vara farligt. Inte meningen att oroa dig men det låter ju som att du haft mycket ont!
  • Rostbröd
    Ollebollen skrev 2021-09-23 19:15:01 följande:

    Jag hade kontaktat vården då smärta i ena sidan utav livmodern kan vara utomkvedshavandeskap vilket kan vara farligt. Inte meningen att oroa dig men det låter ju som att du haft mycket ont!


    Ska ringa kvinnokliniken imorgonbitti då jag inte kom fram idag.. men tack för ditt svar :)
  • Cashili33
    Rostbröd skrev 2021-09-23 19:30:08 följande:

    Ska ringa kvinnokliniken imorgonbitti då jag inte kom fram idag.. men tack för ditt svar :)


    Men jag fattar inte , var CB ÄL test eller grav test?

    Om det var grav test och du fick en blödning så kan det varit missfall tyvärr

    Sådan kraftig smärta låter inte normalt
  • Rostbröd
    Cattisl skrev 2021-09-23 20:33:56 följande:

    Men jag fattar inte , var CB ÄL test eller grav test?

    Om det var grav test och du fick en blödning så kan det varit missfall tyvärr

    Sådan kraftig smärta låter inte normalt


    Sorry att jag var otydlig! Det är ältest jag menar. Började alltså blöda 2-3 dagar efter ägglossningen och nej, smärtan var allt annat än normal. Hängde över diskhon och kräktes upp alla inälvor kändes det som..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester