• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cashili33
    MissDB skrev 2021-11-12 20:03:47 följande:

    Jag hoppas verkligen men känns inte så. Har inga likadana så det bästa hade varit att ta ett till av samma märke och jämföra kanske


    Jag kan ärligt inte se att strecket är rosa på din bild, kan du se det i verkligheten? Isf är det nog ett tidigt +

    Annars avvakta :)
  • MissDB
    Cattisl skrev 2021-11-12 20:34:47 följande:

    Jag kan ärligt inte se att strecket är rosa på din bild, kan du se det i verkligheten? Isf är det nog ett tidigt +

    Annars avvakta :)


    Det är ljust rosa men när man laddar upp här blir ju alla bilder hitills mkt sämre på ngt vis. Men tror ju som sagt inte att det är ngt ändå utan att det är ngt knas på testet/spökstreck. Time will tell?
  • toughshit

    Vet



    Vet inte vad jag ska tro.. Ska ta ett nytt med morgonurin imorgon. Har dessutom säkert testat alldeles för tidigt. Äl+6 idag


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Cashili33
    toughshit skrev 2021-11-12 23:34:05 följande:

    Vet

    Vet inte vad jag ska tro.. Ska ta ett nytt med morgonurin imorgon. Har dessutom säkert testat alldeles för tidigt. Äl+6 idag


    Ser inte ut som ett test man ska ta ut / plocka isär ? Eller ? I så fall går de ej att läsa av sådär, då de alltid brukar ge två linjer oavsett resultat
  • toughshit
    Cattisl skrev 2021-11-13 09:26:12 följande:

    Ser inte ut som ett test man ska ta ut / plocka isär ? Eller ? I så fall går de ej att läsa av sådär, då de alltid brukar ge två linjer oavsett resultat


    Plocka isär?

    De är egentligen till Clearblue fertilitetsmonitor, men jag har ingen sån.. Hade beställt äl-stickorna till min Clearblue advanced och 4 graviditetstest kom med, så jag tänkte att jag skulle prova med dem åtminstone istället för att bara kasta :)

    Vad har du för erfarenhet av dessa? Första gången jag provar dem, men vet ju att vanliga cb kan ge spökstreck, därav postar jag i den här tråden..
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • LJM91
    toughshit skrev 2021-11-13 10:37:27 följande:

    Plocka isär?

    De är egentligen till Clearblue fertilitetsmonitor, men jag har ingen sån.. Hade beställt äl-stickorna till min Clearblue advanced och 4 graviditetstest kom med, så jag tänkte att jag skulle prova med dem åtminstone istället för att bara kasta :)

    Vad har du för erfarenhet av dessa? Första gången jag provar dem, men vet ju att vanliga cb kan ge spökstreck, därav postar jag i den här tråden..


    Jag tror att stickorna till monitorn alltid ger två streck tyvärr.. men kan ha fel för mig, någon annan som har bättre koll?
  • Cashili33
    toughshit skrev 2021-11-13 10:37:27 följande:

    Plocka isär?

    De är egentligen till Clearblue fertilitetsmonitor, men jag har ingen sån.. Hade beställt äl-stickorna till min Clearblue advanced och 4 graviditetstest kom med, så jag tänkte att jag skulle prova med dem åtminstone istället för att bara kasta :)

    Vad har du för erfarenhet av dessa? Första gången jag provar dem, men vet ju att vanliga cb kan ge spökstreck, därav postar jag i den här tråden..


    Detta är väl digitala test ? De ger alltså alltid två streck oavsett om man är gravid eller ej. Antar att det ska visas ett resultat i en monitor ? Eller har jag fel ?

    Digitala test ska ju i alla fall ej analyseras utan monitorn så jag skulle inte lita på detta test ..

    Jag skulle ta ett annat test för att se om det ger ngt :)

    Har själv aldrig använt sådana här test
  • toughshit
    Cattisl skrev 2021-11-13 11:13:31 följande:

    Detta är väl digitala test ? De ger alltså alltid två streck oavsett om man är gravid eller ej. Antar att det ska visas ett resultat i en monitor ? Eller har jag fel ?

    Digitala test ska ju i alla fall ej analyseras utan monitorn så jag skulle inte lita på detta test ..

    Jag skulle ta ett annat test för att se om det ger ngt :)

    Har själv aldrig använt sådana här test


    Okej, tack!

    Ska prova igen med annat test om några dagar
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • MissDB
    Isolines skrev 2021-11-12 15:30:24 följande:

    Inte alls, ta ett digitalt imorgon så får du det svart på vitt :)


    Måste varit spök för tog ett nytt nu (bim -2) visserligen från rfsu men där finns inte en tillstymmelse till streck?
  • MissDB
    Sötpöl skrev 2021-11-12 15:31:20 följande:

    Skulle också säga solklart positivt på den! Ta ett digitalt om några dagar :)


    Verkar vara spök?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester