• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Isolines
    MissDB skrev 2021-11-13 20:35:41 följande:

    Måste varit spök för tog ett nytt nu (bim -2) visserligen från rfsu men där finns inte en tillstymmelse till streck?


    Predictor early mäter dock från 10 hcg och rfsu från 25 så rfsu är inte lika känsligt. Alternativ en kemisk graviditet (ett ägg som inte fäster ordentligt) för ett spök blir som sagt inte rosa - det hade varit ett grått streck (tagit många predictor early genom åren och har aldrig ens fått tillstymmelse till spök).

    Hoppet är inte ute förrän mensen kommer, så håller tummarna.
  • MissDB
    Isolines skrev 2021-11-13 22:19:39 följande:

    Predictor early mäter dock från 10 hcg och rfsu från 25 så rfsu är inte lika känsligt. Alternativ en kemisk graviditet (ett ägg som inte fäster ordentligt) för ett spök blir som sagt inte rosa - det hade varit ett grått streck (tagit många predictor early genom åren och har aldrig ens fått tillstymmelse till spök).

    Hoppet är inte ute förrän mensen kommer, så håller tummarna.


    Mensen kom nu :(
  • toughshit
    ung92 skrev 2021-11-13 23:33:28 följande:

    Är detta ett positivt ägglossningstest? :)


    Det ser positivt ut
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • LJM91
    campari1995 skrev 2021-11-14 07:33:15 följande:

    Någon som kan ana något? BIM-2 så fortfarande ganska tidigt.


    Jag ser något supersvagt, håller tummarna för att det blir starkare :)
  • MissDB
    campari1995 skrev 2021-11-14 07:33:15 följande:

    Någon som kan ana något? BIM-2 så fortfarande ganska tidigt.


    Ja! Då där såg mitt ut med mitt barn nr 2. Tog ett digitalt samma dag som visade gravid 1-2 veckor! Hoppas!!!
  • campari1995
    LJM91 skrev 2021-11-14 07:38:13 följande:

    Jag ser något supersvagt, håller tummarna för att det blir starkare :)


    Det hoppas jag också, ska testa igen på BIM =)
  • campari1995
    MissDB skrev 2021-11-14 08:14:49 följande:

    Ja! Då där såg mitt ut med mitt barn nr 2. Tog ett digitalt samma dag som visade gravid 1-2 veckor! Hoppas!!!


    Ååh vad kul att höra, hoppas det blir samma för mig!
  • MissDB
    campari1995 skrev 2021-11-14 08:17:01 följande:

    Ååh vad kul att höra, hoppas det blir samma för mig!


    Här ser du (det var visst med yngsta barnet och har för mig att jag testade på bim -3)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester