• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissDB
    Nótt skrev 2021-11-16 21:50:50 följande:

    Okej, imorse skymtade jag något på testet, men var sagt även lite fläckigt, vet inte om det gör det ogiltigt?

    Tittade på det nu igen när jag skulle slänga och det är ett tydligt streck! Jag veeet att man inte kan gå på det så långt efteråt, men jag undrar varför? Det ska väl inte kunna reagera om inte hcg finns??

    Någon som varit med om samma dör det visade sig vara ett plus?

    BIM -1 imorgon, funderar på att ta ett digitalt. Haft mensvärk hela dagen & färgade flytningar så hade gett upp hoppet. Men nu smög det sig tillbaka?

    Lägger in bild på testet nu ikväll


    Min erfarenhet säger tyvärr att väääldigt många av CB?s tester blir sådär efter en stund. Jag gjorde 2-3 st förra månaden och ena blev redan efter 10 minuter. Tyvärr var jag inte gravid men minns faktiskt även att det hänt när vi försökte bli gravida med någon av barnen tidigare också. Litar ej på CB!
  • saran92
    Jws8mh skrev 2021-11-16 21:27:44 följande:

    ÄL+9

    Test 1 kl 19:

    Test 2 kl 21:

    ????????? ?????????


    Jag tycker det ser ut som ett tidigt plus :)
  • saran92
    Nótt skrev 2021-11-16 21:50:50 följande:

    Okej, imorse skymtade jag något på testet, men var sagt även lite fläckigt, vet inte om det gör det ogiltigt?

    Tittade på det nu igen när jag skulle slänga och det är ett tydligt streck! Jag veeet att man inte kan gå på det så långt efteråt, men jag undrar varför? Det ska väl inte kunna reagera om inte hcg finns??

    Någon som varit med om samma dör det visade sig vara ett plus?

    BIM -1 imorgon, funderar på att ta ett digitalt. Haft mensvärk hela dagen & färgade flytningar så hade gett upp hoppet. Men nu smög det sig tillbaka?

    Lägger in bild på testet nu ikväll


    Okej att cb alltid varit lite opålitliga men det senaste halvåret har testen ballar ur helt och tycker var och varannat test blir positivt efter utgången tid. Tyvärr är det inte positivt, men det behöver inte betyda att du inte är gravid. Ta ett annat märke och testa igen.

    Kollar du runt lite under 'planerar barn' här i forumet dyker det upp flera trådar om dessa test :(
  • Cashili33
    Nótt skrev 2021-11-16 21:50:50 följande:

    Okej, imorse skymtade jag något på testet, men var sagt även lite fläckigt, vet inte om det gör det ogiltigt?

    Tittade på det nu igen när jag skulle slänga och det är ett tydligt streck! Jag veeet att man inte kan gå på det så långt efteråt, men jag undrar varför? Det ska väl inte kunna reagera om inte hcg finns??

    Någon som varit med om samma dör det visade sig vara ett plus?

    BIM -1 imorgon, funderar på att ta ett digitalt. Haft mensvärk hela dagen & färgade flytningar så hade gett upp hoppet. Men nu smög det sig tillbaka?

    Lägger in bild på testet nu ikväll


    På alla test kan färgrester hamna på teststället efter utgångne tid ,det är därför man inte ska läsa av testet för sent. Jag skulle testa ett digitalt eller ett mer tillförlitligt test , tex predictor early eller natural cycles egna test!
  • Nótt

    Okej tjejer.. nu behöver jag er!!

    Hade ju det där testet igår som visade en skymt bara inom rätt tid men blev starkare sen. Tog ett digitalt imorse? gravid 1-2 :O

    Men!! Det som är grejen nu är att jag har rätt så mkt färgade flytningar, haft i tre dagar. BIM imorgon. Så nu tänker jag att jag kanske haft en kemiske graviditet, & att mensen kommer..? Någon som vet om detta är normalt?

    Kan inte riktigt ta till mig plusset pga det..

  • Cashili33
    Nótt skrev 2021-11-16 17:03:42 följande:

    Någon här som har/haft färgade flytningar inför BIM som sen ändå varit gravida? Har BIM på torsdag. Haft en del mensliknande värk, har igår & idag färgade flytningar, mer idag? som jag brukar ha..

    tog ett test imorse & tyckte jag anade något, men gick inte att fånga på bild. Plus att det blev som en fläck i testet så vet inte om det är giltigt ens? har dock högre temp än vanligt


    Ang temp, har du tempat hela månaden samma tid varje dag utan att stiga ur sängen ? För man kan inte läsa av enskilda förhöjda temperaturer och dra någon slutsats

    På kvällen har man generellt nästan en grad högre än på morgonen ;)

    Men säg att du kl 06 brukar ha 36,7 efter ägglossning och du nu samma tid har 37.0, då kan man absolut se att ngt hänt med tempen
  • Nótt
    Cattisl skrev 2021-11-17 05:37:16 följande:

    Ang temp, har du tempat hela månaden samma tid varje dag utan att stiga ur sängen ? För man kan inte läsa av enskilda förhöjda temperaturer och dra någon slutsats

    På kvällen har man generellt nästan en grad högre än på morgonen ;)

    Men säg att du kl 06 brukar ha 36,7 efter ägglossning och du nu samma tid har 37.0, då kan man absolut se att ngt hänt med tempen


    Japp nätet alltid vid samma tid, när jag vaknar vid 04!
  • Nathaliextnf
    Nótt skrev 2021-11-17 05:34:38 följande:

    Okej tjejer.. nu behöver jag er!!

    Hade ju det där testet igår som visade en skymt bara inom rätt tid men blev starkare sen. Tog ett digitalt imorse? gravid 1-2 :O

    Men!! Det som är grejen nu är att jag har rätt så mkt färgade flytningar, haft i tre dagar. BIM imorgon. Så nu tänker jag att jag kanske haft en kemiske graviditet, & att mensen kommer..? Någon som vet om detta är normalt?

    Kan inte riktigt ta till mig plusset pga det..


    Grattis! Det kan inte vara en nidblödning eller genombrottsblödning?

    Läs på clearblue blues sida om nidblödning det stod jätte bra om de där :) jag hade själv en blödning för ett par dagar sen och nu plussa jag.
  • Nótt
    Nathaliextnf skrev 2021-11-17 06:31:49 följande:

    Grattis! Det kan inte vara en nidblödning eller genombrottsblödning?

    Läs på clearblue blues sida om nidblödning det stod jätte bra om de där :) jag hade själv en blödning för ett par dagar sen och nu plussa jag.


    Jag trodde nid skedde tidigare? Men genombrottsblödning har jag aldrig hört! Ska kolla det :D
  • JooCee
    Jws8mh skrev 2021-11-16 21:27:44 följande:

    ÄL+9

    Test 1 kl 19:

    Test 2 kl 21:

    ????????? ?????????


    Positivt säger jag! Grattis :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester