• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • 4BarnÅenCocaCola
    isoldelively skrev 2021-12-01 10:59:26 följande:
    Håller med, stooort grattis till graviditeten och dagens fina plus!! :)
    Tack snälla !
    nomina skrev 2021-12-01 11:07:21 följande:
    Så spännande (och skönt) att se stegringen! Stort GRATTIS till plusset!! :))
    Jäääätteskönt! Tack snälla !
  • tjoppan
    PelloBello skrev 2021-12-01 10:01:13 följande:

    Tog ett nytt predictor early idag. Helt blankt.

    Har alltså fått spökstreck på två cb early och tre predictor early. Suck.


    Fy vad tråkigt! Men gissar på att det är/var en kemisk graviditet. Låter knäppt att få spökstreck på så många test.

    Jag har nog tyvärr råkat ut för samma. Mitt predictor early var starkare igår, och dagen före hade jag fått fullt synligt streck på ett vanligt CB test.

    Idag visar CB ingenting.

    RFSUs testa ofta ger fortfarande ett svagt streck. Men de testen är inte mycket att lita på, känns det som.
  • PelloBello
    tjoppan skrev 2021-12-01 13:17:58 följande:

    Fy vad tråkigt! Men gissar på att det är/var en kemisk graviditet. Låter knäppt att få spökstreck på så många test.

    Jag har nog tyvärr råkat ut för samma. Mitt predictor early var starkare igår, och dagen före hade jag fått fullt synligt streck på ett vanligt CB test.

    Idag visar CB ingenting.

    RFSUs testa ofta ger fortfarande ett svagt streck. Men de testen är inte mycket att lita på, känns det som.


    Men så störigt! Man vet ju att det här är risken när man testar tidigt, men ändå blir man så förvirrad och besviken. Fy. Åh man kan citera nu! Undrar om de lagt till smileys också? Måste ju testa ????
  • nomina
    PelloBello skrev 2021-12-01 13:30:19 följande:

    Men så störigt! Man vet ju att det här är risken när man testar tidigt, men ändå blir man så förvirrad och besviken. Fy. Åh man kan citera nu! Undrar om de lagt till smileys också? Måste ju testa ????


    Haha jag gjorde detsamma efter upptäckt om att citat funkat igen. Inte smileys! :(

    Det måste de verkligen fixa! Är så mycket lättare att förtydliga känslan i texten!
  • Pretty in pink
    PelloBello skrev 2021-12-01 10:01:13 följande:

    Tog ett nytt predictor early idag. Helt blankt.

    Har alltså fått spökstreck på två cb early och tre predictor early. Suck.


    Men stackars <3 känner med dig. Det falska hoppet som spökstrecken ger innebär att det blir så mycket värre
  • Pretty in pink

    Undrar om någon har erfarenhet av att strecken försvinner. Tog ett rfsu testa tidigt imorse, ett tydligt streck efter 5 minuter, mycket tydligare än de senaste dagarna. Fanns noll tveksamhet idag. Lämnar testet, kommer hem efter jobbet och nu är testet blankt (kontrollstrecket finns kvar). Några gissar? Förstår ingenting, kollade flera gånger på det under morgonen, inget snack, det fanns två streck, men nu bara ett.

  • PelloBello
    nomina skrev 2021-12-01 15:43:10 följande:

    Haha jag gjorde detsamma efter upptäckt om att citat funkat igen. Inte smileys! :(

    Det måste de verkligen fixa! Är så mycket lättare att förtydliga känslan i texten!


    Haha ellerhur?! Fl ligger verkligen efter med sin sida. Dags att komma till 200-talet nu.
    Pretty in pink skrev 2021-12-01 18:33:29 följande:

    Men stackars <3 känner med dig. Det falska hoppet som spökstrecken ger innebär att det blir så mycket värre


    Ja det är inte nådigt. Ändå vet man att det är en risk man tar när man testar tidigt. Att man inte bara kan vänta? Vill inte ens veta hur mycket pengar jag lagt på tester. Haha.

    Men tänker inte bli allt för deppig förens mensen kommer. Bim på fredag!
  • PelloBello
    Pretty in pink skrev 2021-12-01 18:35:51 följande:

    Undrar om någon har erfarenhet av att strecken försvinner. Tog ett rfsu testa tidigt imorse, ett tydligt streck efter 5 minuter, mycket tydligare än de senaste dagarna. Fanns noll tveksamhet idag. Lämnar testet, kommer hem efter jobbet och nu är testet blankt (kontrollstrecket finns kvar). Några gissar? Förstår ingenting, kollade flera gånger på det under morgonen, inget snack, det fanns två streck, men nu bara ett.


    Har bara varit med om tvärtom. Blankt under testtiden och synligt långt efter..

    Men om man ska gå efter bruksanvisningen så var ditt positivt, då man inte ska bry sig om ändringar efter testtiden.

    Å andra sidan har jag fått massa konstiga tester senaste dagarna så vågar inte säga nåt.

    Ta ett nytt imorgon är mitt råd
  • Pretty in pink

    Morgonens test. Tveklöst ett streck, ser lite grått ut på bilden men hela rosa i verkligheten. Känner ändå tveksamhet. Det här var mitt sista RFSU testa tidigt, funderar på ett vanligt RFSU imorgon alternativt ett digitalt. Klart att ett digitalt ger garanterade resultat, slipper undra då. Men är samtidigt så rädd att det kommer krossa mitt sista hopp.

  • isoldelively
    Pretty in pink skrev 2021-12-02 06:17:46 följande:

    Morgonens test. Tveklöst ett streck, ser lite grått ut på bilden men hela rosa i verkligheten. Känner ändå tveksamhet. Det här var mitt sista RFSU testa tidigt, funderar på ett vanligt RFSU imorgon alternativt ett digitalt. Klart att ett digitalt ger garanterade resultat, slipper undra då. Men är samtidigt så rädd att det kommer krossa mitt sista hopp.


    Jag hade tagit ett vanligt cb eller ett predictor early, tror du kommer få tydligare positivt på dem :) Ser svagt på denna så håller tummarna!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester