• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ElsaCross

    Testade med rfsu testa tidigt, aldrig använt det tidigare så har ingen erfarenhet av hur blanka deras negativa ska vara. Bilden tagen inom test tiden, strecket torkade lite tydligare?

    någon mer än jag som ser något alls?

  • MissDB
    hypotyreos98 skrev 2021-12-06 16:21:08 följande:

    Är det möjligt att se en graviditet när man bara är i vecka 3+1? Tog ett test idag då jag kände mig annorlunda..

    Har hört ganska negativt om RFSU-testen, men tycker mig se ett relativt starkt sträck redan???


    Sådär såg mitt test ut i 3+1 förra graviditeten????
  • hypotyreos98
    MissDB skrev 2021-12-06 23:30:52 följande:

    Sådär såg mitt test ut i 3+1 förra graviditeten????


    Så det visade positivt så tidigt för dig med? :)
  • elxmx

    Första testet är från en sticka med känslighet på 10 (samma typ av sticka igår visade helt blankt). Men CB ?digital early detection? visar negativt. Båda doppade i samma urin. Oklart vart i cykeln jag är, men gissar på BIM +- nån dag

  • elxmx
    elxmx skrev 2021-12-07 07:32:39 följande:

    Första testet är från en sticka med känslighet på 10 (samma typ av sticka igår visade helt blankt). Men CB ?digital early detection? visar negativt. Båda doppade i samma urin. Oklart vart i cykeln jag är, men gissar på BIM +- nån dag


    Såhär såg testet förresten ut inom 5 min och innan jag dissikerade det

  • Lilloppan

    Jaha? Vad säger vi om såna här tokiga streck? Vet att CB Early inte är något att hänga i granen, men jag är så impulsiv, vill aldrig beställa hem några test för jag vet hur det blir med att testa konstant? Sen kan jag inte hålla mig så jag går och köper dessa dyra skittest på apoteket.

    Jag har tagit Ovitrelle (ägglossningsspruta) för 12 dagar sen, den ska vara ur kroppen på 10 dagar, tog ett vanligt rfsu-test i söndags och då blev det negativt. Men någon som fått utslag av Ovitrelle längre tid än 10 dagar efter? Kanske att det är det som spökar och ger utslag eftersom detta test är känsligt för lägre hcg-nivåer.

  • Sanlin90


    Syns lite irl tycker det går åt rosa, chansar på att det kanske syns här inne men familjeliv verkar ju döda kvaliten, jag öppnade testet då jag såg något utan att öppna men det va repor ivägen och blev skuggor
  • svansmamman
    Lilloppan skrev 2021-12-07 13:55:06 följande:

    Jaha? Vad säger vi om såna här tokiga streck? Vet att CB Early inte är något att hänga i granen, men jag är så impulsiv, vill aldrig beställa hem några test för jag vet hur det blir med att testa konstant? Sen kan jag inte hålla mig så jag går och köper dessa dyra skittest på apoteket.

    Jag har tagit Ovitrelle (ägglossningsspruta) för 12 dagar sen, den ska vara ur kroppen på 10 dagar, tog ett vanligt rfsu-test i söndags och då blev det negativt. Men någon som fått utslag av Ovitrelle längre tid än 10 dagar efter? Kanske att det är det som spökar och ger utslag eftersom detta test är känsligt för lägre hcg-nivåer.


    Jag skulle säga att detta är ett klassiskt cb-early-lurstreck. Dvs inte positivt men man får för sig att det är det. För att vara positivt ska strecket vara jämnt i färgen och lika tjockt som kontrollstrecket. Tyvärr är det väldigt vanligt att det blir sådana där streck, allra främst efter testtiden, på just cb early. 
  • svansmamman
    Sanlin90 skrev 2021-12-07 14:05:13 följande:


    Syns lite irl tycker det går åt rosa, chansar på att det kanske syns här inne men familjeliv verkar ju döda kvaliten, jag öppnade testet då jag såg något utan att öppna men det va repor ivägen och blev skuggor
    Jag ser tyvärr ingenting. Hjärta
  • ElsaCross
    Sanlin90 skrev 2021-12-07 14:05:13 följande:

    Syns lite irl tycker det går åt rosa, chansar på att det kanske syns här inne men familjeliv verkar ju döda kvaliten, jag öppnade testet då jag såg något utan att öppna men det va repor ivägen och blev skuggor


    Jag kan se svagt, mitt var också sådär, samma märke. Jag undrar om alla deras test visar ett svagt spökatreck? För mina andra av andra märken har varit negativa, men jag hoppas ju, att våra svaga inte är spök!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester