• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • hypotyreos98
    elxmx skrev 2021-12-10 19:46:59 följande:

    Bytte från Graviditetskollen till testlagrets tester och testade nu ikväll, dom är helt blanka. Så magkänslan stämmer nog, men aldrig haft ett sånt starkt ?spökstreck? innan som det imorse


    När är din BIM? Jag ser ganska tydligt två sträck. Men det kanske är för tidigt för att testa ännu?
  • elxmx
    hypotyreos98 skrev 2021-12-10 21:02:07 följande:

    När är din BIM? Jag ser ganska tydligt två sträck. Men det kanske är för tidigt för att testa ännu?


    Har oregelbunden mens sen jag tog ut hormonspiralen i våras, så kan vara allt ifrån BIM -3 till BIM +5 om jag gå på tidigare cyklar detta år
  • elxmx
    Icepop skrev 2021-12-10 19:22:36 följande:

    Är detta ett typiskt spökstreck för RFSU vanliga stickor? Har inte alls koll på cykel eller ägglossning, men det borde vara innan "BIM". Men det känns nästan orimligt att det skulle vara något. Tog testet mest för att försäkra mig att det var negativt.


    Jag slutade testa med RFSU just för att jag fick sådana där streck på var och vartannat test utan att vara gravid. Men jag håller tummarna ändå att det är något :)
  • Ofelia1993


    Hejsan!

    Jag har köpt hem kasetter från testlagret för första gången och detta är också första gången jag faktiskt ser något annat än ett kontrollstreck på ett test.

    Har testat med så flera olika tester tidigare månader men inte dessa.

    Det står på instruktionen att en kan testa upp till 7 dagar före förväntad mens. Jag testar idag och det står fem dagar kvar till förväntad mens i min app. Vet att den alltid kommer dag 14 efter ägglossning så det bör stämma.

    Ser ni något? Har någon av er erfarenhet av dessa tester och kan de vara ljusrosa spökstreck på dem?

    Det är taget idag med samma morgonurin, det är ljust ljust rosa färgat och liksom inte bara en grå skugga. Det är dock väldigt svårt att fånga på bild.

    Vore så tacksam för om någon ville titta!

    Hur gör man för att svara på inlägg här? Klickar man på citera och skriver under kommentaren i den rutan som kommer upp sen?
  • Sanlin90
    Ofelia1993 skrev 2021-12-11 08:53:59 följande:

    Hejsan!

    Jag har köpt hem kasetter från testlagret för första gången och detta är också första gången jag faktiskt ser något annat än ett kontrollstreck på ett test.

    Har testat med så flera olika tester tidigare månader men inte dessa.

    Det står på instruktionen att en kan testa upp till 7 dagar före förväntad mens. Jag testar idag och det står fem dagar kvar till förväntad mens i min app. Vet att den alltid kommer dag 14 efter ägglossning så det bör stämma.

    Ser ni något? Har någon av er erfarenhet av dessa tester och kan de vara ljusrosa spökstreck på dem?

    Det är taget idag med samma morgonurin, det är ljust ljust rosa färgat och liksom inte bara en grå skugga. Det är dock väldigt svårt att fånga på bild.

    Vore så tacksam för om någon ville titta!

    Hur gör man för att svara på inlägg här? Klickar man på citera och skriver under kommentaren i den rutan som kommer upp sen?


    Jag ser eventuellt något svagt på det högra men svårt att säga då familjelivs kvalitet av bilder suger
  • Ofelia1993
    Sanlin90 skrev 2021-12-11 09:26:14 följande:

    Jag ser eventuellt något svagt på det högra men svårt att säga då familjelivs kvalitet av bilder suger


    Åh tack vad gulligt att du svarade. Ja nu ser jag att det syns ju ingenting på den bilden :?D, det ser bara pixligt ut och helt blankt så det var ju inte värt att lägga upp en bild ens.

    Jag är dock så fundersam över att det är ljusrosa färgat och att det ens syns något, alla mina andra tester jag tagit tidigare månader har varit helt kritvitt vid teststrecket! Hopps jag gjorde rätt när jag svarade nu.
  • Icepop
    elxmx skrev 2021-12-11 01:11:51 följande:

    Jag slutade testa med RFSU just för att jag fick sådana där streck på var och vartannat test utan att vara gravid. Men jag håller tummarna ändå att det är något :)


    Tack för svar! Då inväntar jag mensen några dagar innan jag går och köper nya tester :) Synd bara att det är just RFSU som är lättillgängliga i butik eftersom de verkar vara lite opålitliga, fast om man nu skulle vara gravid kan man ju förvänta sig en ökning inom ett par dagar.

    Planerar inga fler barn just nu, den minsta är bara drygt ett halvår så det får gärna dröja lite till
  • Nathaliextnf
    Ofelia1993 skrev 2021-12-11 08:53:59 följande:

    Hejsan!

    Jag har köpt hem kasetter från testlagret för första gången och detta är också första gången jag faktiskt ser något annat än ett kontrollstreck på ett test.

    Har testat med så flera olika tester tidigare månader men inte dessa.

    Det står på instruktionen att en kan testa upp till 7 dagar före förväntad mens. Jag testar idag och det står fem dagar kvar till förväntad mens i min app. Vet att den alltid kommer dag 14 efter ägglossning så det bör stämma.

    Ser ni något? Har någon av er erfarenhet av dessa tester och kan de vara ljusrosa spökstreck på dem?

    Det är taget idag med samma morgonurin, det är ljust ljust rosa färgat och liksom inte bara en grå skugga. Det är dock väldigt svårt att fånga på bild.

    Vore så tacksam för om någon ville titta!

    Hur gör man för att svara på inlägg här? Klickar man på citera och skriver under kommentaren i den rutan som kommer upp sen?


    Ser ett svagt streck! Spännande :)
  • Ofelia1993
    Nathaliextnf skrev 2021-12-11 10:45:12 följande:

    Ser ett svagt streck! Spännande :)


    Tack för att du tog dig tiden att titta. Ska ta nytt imorgon bitti och försöka få till en bättre bild ??
  • Ofelia1993


    Jag kunde inte hålla mig och tog dessa efter att ha hållt mig i över fyra timmar. Bilderna vet jag dock inte hur de ser ut när de kommer upp här. Men det har blivit starkare iallafall. Kan spökstreck bli starkare och mer rosa?

    Ska ta digitalt i övermorgon tänkte jag men tills dess tänkte jag överanalysera dessa =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester