• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Skrutt94

    Mensen är 4 dagar sen enligt min app. Tog test, visade detta (se kommentarer) och sen 2h senare tog jag ett digitalt som visade ?inte gravid?. Hur ska jag tolka detta?

    OBS: hade en blödning för 2v sen, som jag då trodde berodde på vaccinet.

  • svansmamman
    Skrutt94 skrev 2021-12-26 16:07:00 följande:

    Mensen är 4 dagar sen enligt min app. Tog test, visade detta (se kommentarer) och sen 2h senare tog jag ett digitalt som visade ?inte gravid?. Hur ska jag tolka detta?

    OBS: hade en blödning för 2v sen, som jag då trodde berodde på vaccinet.


    Jag ser absolut ett streck men det ser lite ojämnt ut för att vara ett ?riktigt?. Är fotot taget inom testtiden?
  • isoldelively
    svansmamman skrev 2021-12-26 15:05:05 följande:

    Det svaga kan ju ha varit ett riktigt streck men i sådana fall låter det misstänkt som att något är galet, dvs att fostret inte utvecklas som det ska med tanke på den långsamma ökningen av HCG. Vi får hoppas att det handlar om senare ägglossning och att strecket bara var ett spök.


    Jepp, det är ju det andra alternativet.
  • MissDB
    Mimu skrev 2021-12-27 16:12:40 följande:

    Hej! Vad tror ni? Äl + 10 idag, testade med em urin. Ska testa imorgon bitti igen.


    Ser inget streck alls från min telefon men kan ju vara uppladdningen?
  • Mimu
    MissDB skrev 2021-12-27 17:16:42 följande:

    Ser inget streck alls från min telefon men kan ju vara uppladdningen?


    Ja det syns inte så bra på bilderna ser jag nu. Det är ett svagt, svagt streck, men ändå fullt synligt. Hoppas på starkare streck imorgon!
  • Sanlin90

    Efter 3 minuter syntes något svagt men sambon såg det med, sen öka det men är smalt streck, såhär såg det ut efter 6 minuter, hur tolkar jag det?

  • MariaNathalie
    Sanlin90 skrev 2021-12-27 18:58:55 följande:

    Efter 3 minuter syntes något svagt men sambon såg det med, sen öka det men är smalt streck, såhär såg det ut efter 6 minuter, hur tolkar jag det?


    Ser positivt ut :)

    Jag skulle tolka det positivt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester