• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lojjjssan


    Bim måndag. Tog fotot efter ca 2,5 min. rfsu vanliga tester. Spökstreck? Tog ett digitalt som visade ej gravid. Hoppas ju såklart in i det sista men ändå inte eftersom jag plussade ÄL+10 med sonen
  • mammamalin
    Lojjjssan skrev 2022-01-22 10:33:19 följande:
    Bim måndag. Tog fotot efter ca 2,5 min. rfsu vanliga tester. Spökstreck? Tog ett digitalt som visade ej gravid. Hoppas ju såklart in i det sista men ändå inte eftersom jag plussade ÄL+10 med sonen
    Jag ser tyvärr ingenting på bilden. Men behöver ju inte betyda att det inte är något, vänta två dagar och ta ett till :) 
  • mammamalin
    RockNRollVirre skrev 2022-01-22 08:56:36 följande:
    N  Någon mer än jag som ser ett till svagt streck?
    Ser något svagt men skulle ta ett nytt om några dagar :) 
  • MissDB
    Lojjjssan skrev 2022-01-22 10:33:19 följande:
    Bim måndag. Tog fotot efter ca 2,5 min. rfsu vanliga tester. Spökstreck? Tog ett digitalt som visade ej gravid. Hoppas ju såklart in i det sista men ändå inte eftersom jag plussade ÄL+10 med sonen
    Jag ser tyvärr inte något streck
  • Barajagju

    Tog ett test aom såg ut såhär? Ser ju ett tydligt streck men tycker det sitter för långt ut mot kanten? Eller typ flyttat sig? Läste av efter 5 minuter. Efter drygt 10 minuter försvann det, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. 

  • Daphodil
    Barajagju skrev 2022-01-22 13:07:36 följande:

    Tog ett test aom såg ut såhär? Ser ju ett tydligt streck men tycker det sitter för långt ut mot kanten? Eller typ flyttat sig? Läste av efter 5 minuter. Efter drygt 10 minuter försvann det, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. 


    Testet är positivt, men ovanligt att det flyttar sig och försvinner. Ta ett till.
  • Daphodil
    mammamalin skrev 2022-01-21 21:25:06 följande:

    Tog ett "testa tidigt-test" nu ikväll som såg ut såhär, äl+12. Men står i instruktionerna att man inte ska läsa av testat mer efter fem minuter, men detta är efter sju minuter, såg inte strecket vid prick fem minuter Obestämd Vågar man hoppas ändå??

     


    Strecket ser ojämnt ut, och testet inte färdigrunnet. Tog du fler bilder senare?
  • mammamalin
    Daphodil skrev 2022-01-22 15:39:08 följande:
    Strecket ser ojämnt ut, och testet inte färdigrunnet. Tog du fler bilder senare?
    Här är fyra minuter senare än första fotot. Vad tror du? 
  • mammamalin
    Daphodil skrev 2022-01-22 15:39:08 följande:
    Strecket ser ojämnt ut, och testet inte färdigrunnet. Tog du fler bilder senare?
    Såhär ser testet ut idag just nu 
  • Daphodil
    mammamalin skrev 2022-01-22 15:50:15 följande:
    Såhär ser testet ut idag just nu 
    Troligtvis positivt. Aldrig sett ett test bli falskt positivt i efterhand, men det är väl ingen omöjlighet givet instruktionerna. Men eftersom antydan till streck fanns redan inom tidsramen, tror jag det är ett sant positivt test. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester