• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • PelloBello

    Äl+9 
    Testlagret. Testade ett igår, ingen tillstymmelse till streck då. 
    Kan det vara nåt på g här? Är rosa i verkligheten. Färgen på bilderna blir lite fel.
    Erfarenheter av testlagret? 

  • mammamalin
    Percafluviatilis skrev 2022-02-23 09:18:29 följande:

    Vad tror ni om det nedre? Äl+10/11. (Det övre är från gårdagen)


    Jag ser ett till streck på det nedre :) 
  • Lojsan DN
    Mina3 skrev 2022-02-22 21:04:50 följande:
    Jag fick streck på dom nästan varje gång jag testade även innan jag testade positivt (en gång doppade jag ett i vatten och det blev svagt streck även då) så skulle inte lita för mycket på dom. Dock har spökstrecken varit mer grå än rosa. Nu har jag fått svagt plus och det syns stor skillnad i färg.
    Ja jag misstänkte att de inte skulle vara helt pålitliga :(
    Men det såg så äkta ut när jag tog testet, men jag vet inte det kanske var positivt men sen sket det sig. 
    Samma med testen från apotek365, HELT värdelösa. 
  • mammamalin
    PelloBello skrev 2022-02-23 10:31:13 följande:

    Samma test som ovan, fast nu har det torkat.
    Strecket är för smalt väl? Spökstreck? 


    Mina streck har också blivit smalare när de torkat, men jag är gravid. Tror på positivt test :) 
  • nadir

    Tog positivt 1-2 v med cb digital i fredags
    börjsde med rfsu testa ofta i söndags som ej blivit starkare. Har någon varit med om det men ändå fortsatt vara gravida?

  • PelloBello

    Mammamalin 
    Men åh det låter ju hoppfullt ändå.
    Sitter och inväntar leverans av cb ultratidigt digitalt. Håller på å kissa på mig. Haha. Bara en timme kvar tills de kommer. De mäter ju iaf från 10 så blir spännande att se om den ger utslag idag eller imorgon bitti. 

  • svansmamman
    nadir skrev 2022-02-23 12:01:07 följande:

    Tog positivt 1-2 v med cb digital i fredags
    börjsde med rfsu testa ofta i söndags som ej blivit starkare. Har någon varit med om det men ändå fortsatt vara gravida?


    Om jag var du skulle jag förlita mig på testet du tagit från cb digital men kanske även följa upp med ett nytt på fredag för att se att det ökat. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men har funkat för mig. Testen från RFSU tycker jag är lite av ett lotteri vad gäller styrka, men oavsett fördubblas ju HCG "bara" varannan dag så jämför test tagna dag 1 och 3 respektive 2 och 4, inte de du tagit varje dag (om du förstår hur jag menar). 
  • PelloBello

    Måste varit fel på testet jag gjorde imorse. 
    Gjorde dessa nu efter att ha hållt mig i 5 timmar. 
    Cb mäter dessutom vid 10. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester