• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Önskarsyskon2023
    Lizza85 skrev 2022-12-25 18:04:05 följande:
    Jag har en tid den 4e på privat.  :) men 1100kr för att se om man är gravid eller inte är dyrt när man kan få det billigare inom vården som vi ändå skattar för haha

     


    ja det förstår jag. Förhoppningsvis har du gått så långt då så dom även kan bekräfta att hjärtat slår osv. Det betalade vi för sist (runt 600kr), och ska göra igen. Det känns tryggt. Men fattar såklart hur du menar.

  • L 91
    Sanlin90 skrev 2022-12-24 22:46:18 följande:
    Har inte haft positivt äl test, verkar aldrig få det har testat typ varje dag i 3 mån nu. nu är mensen jättesen oxå är på cd 43 brukar ligga runt 32-33 men tyckte mig skymta något nu igen, svider lite i brösten med och bröstvårtorna är styva typ hela tiden.
    På sista bilden ser jag!
  • MissDB
    Sanlin90 skrev 2022-12-24 22:46:18 följande:


    Har inte haft positivt äl test, verkar aldrig få det har testat typ varje dag i 3 mån nu. nu är mensen jättesen oxå är på cd 43 brukar ligga runt 32-33 men tyckte mig skymta något nu igen, svider lite i brösten med och bröstvårtorna är styva typ hela tiden.
    Ser inget på någon av bilderna. Har du ej haft positivt ägglossningstest plus väldigt lång cykel så är det osannolikt att du har haft ägglossning och kan därmed inte vara gravid. Skulle du vara gravid och du är
    på cykeldag 43 skulle testen vara solklart positiva.
  • Vendela18

    Emhy89 det där är positivt. 👍

    Kan ngn föeklara för mig om detta är början till något eller inte, de är tentos gravtest.

  • HejsanJenny

    Har ingen personlig erfarenhet av tentos gravtest men tycker mig se en skugga. 


     


    Vendela18 skrev 2022-12-26 19:47:37 följande:

    Emhy89 det där är positivt. 👍

    Kan ngn föeklara för mig om detta är början till något eller inte, de är tentos gravtest.


  • Vendela18

    jag brukar aldrig få ngt på dem fär se på onsdag ska vänta 2 dagar. dem säger hcg ska dubblas varje 2 dagar eller vad de är så får se  tack för svaret.👍

  • Önskarsyskon2023
    Vendela18 skrev 2022-12-26 19:47:37 följande:

    Emhy89 det där är positivt. 👍

    Kan ngn föeklara för mig om detta är början till något eller inte, de är tentos gravtest.


     


    drt skulle jag absolut säga är något! 🙏🏽

  • Sophiiieee

    BIM +1/2, tagit nu ikväll 20:30. Rsfu test, men måste väl vara för starkt streck för att vara spök? Har ni bra erfarenhet av dessa test? Glad samma test, en bild tagen inom 3 minuter och den andra inom ca 6 min

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester