• Afla

    Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!

    Fortsättningstråd nu när alla bebisar har anlänt. Detta är tråden för oss som stöttade varandra under graviditeten, samlade självförtroende tillsammans och som helt enkelt var väldigt bra på att föda barn runt 20 augusti 2011.

    Tråden för oss som gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m59979992.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-29 19:13
    * little juno (Josefine) - Märta född 16 aug (-7 dgr), andra barnet
    * Afla (Caroline) - Signe född 16 augusti (-2dgr), andra barnet
    * Lilla My21 (Zara)- Alwa född 20 augusti (-1dag) andra barnet
    * Nicholasmamma (Tina) - Alexander född 22 aug (+4 dgr), tredje barnet.
    * StinaNyman (Sarah) - Åke född 23 aug (+6 dgr), första barnet
    * Cleopatra03 (Liz) - Jolie född 24 aug (+4 dagar)
    * Nellepelle76 (Ulrika) - Lucas född 26 augusti (+12 dgr), fjärde barnet
    * Hanna 681 (Hanna) - Gustav född 27 aug (+7 dagar), andra barnet
    * auroura (Marina) - Ludwig född 28 aug (bf+8), andra barnet
    * Kakmonster (Ann) - Marwan född 28 augusti (+2 dgr), andra barnet.
    * BeccyBoop (Rebecca) - Olivia född 29 aug (+7 dgr), andra barnet
    * Chariots (Erica) - Alexander född 30 augusti (+4 dgr), första barnet
    * Sommartjej 77 (Anna) - Smilla född 30 aug (+8 dgr), tredje barnet
    * Fbirgers (Frida) - Nea född 30 augusti (+8 dgr), andra barnet
    * mariab85 (maria) -Alice född 1 september (+4 dagar)
    * Mammansamma - Ellen född 2 september (+7dgr)
    * Naijna - Ebba född 6 septeber (+8 dgr)
    * molly50 (Anna-Lena) - Flicka född 7 september (+13 dgr), andra barnet
    * Siie (Sofie) - Julie född 7 september (+4 dgr), andra barnet.
    * Lilla idisen (Ida) - Liv född 12 september (+ 16 dgr)
    * Sunshine01 (Frida)- Pojke född 14 september (+14dgr), andra barnet

  • Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!
  • BeccyBoop
    lilla idisen Beklagar sorgen, sånt är alltid jobbigt!

    Kakmonster Usch så obehagligt! Hoppas ni får hjälp på måndag!

    ***

    Här hemma har livet sin gilla gång, Olivia döptes i söndags och det gick super. Förutom att hon vägrade äta från vä bröst hela den helgen. Men det är ju inte så konstigt - ungen har tydligen haft öroninflammation (utan några som helst symptom) och på måndag kväll sprack hennes trumhinna. Oh joy! Inte konstigt att hon skrek som en stucken gris varje gång jag la henne för att äta!
    Penicillin i 5 dagar och remiss till ÖNH för efterkontroll.

    Och ovan på allt ihop så har jag ju dragit på mig ryggskott! Men det hindrade mig inte från att åka till GeKås igår med min syster! Kiropraktern kommer hit idag och ska justera mig, ska tigga till mig lite massage också.

    Kram tjejer! 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • molly50
    BeccyBoop skrev 2011-11-17 14:44:29 följande:
    lilla idisen Beklagar sorgen, sånt är alltid jobbigt!

    Kakmonster Usch så obehagligt! Hoppas ni får hjälp på måndag!

    ***

    Här hemma har livet sin gilla gång, Olivia döptes i söndags och det gick super. Förutom att hon vägrade äta från vä bröst hela den helgen. Men det är ju inte så konstigt - ungen har tydligen haft öroninflammation (utan några som helst symptom) och på måndag kväll sprack hennes trumhinna. Oh joy! Inte konstigt att hon skrek som en stucken gris varje gång jag la henne för att äta!
    Penicillin i 5 dagar och remiss till ÖNH för efterkontroll.

    Och ovan på allt ihop så har jag ju dragit på mig ryggskott! Men det hindrade mig inte från att åka till GeKås igår med min syster! Kiropraktern kommer hit idag och ska justera mig, ska tigga till mig lite massage också.

    Kram tjejer! 
    Stackars liten! Men det är ju inte lätt att veta när de inte visar några symtom. Skrika kan de ju göra av många andra orsaker.
    Min son hade öroninflammation förra veckan och vi visste inget förrän han vaknade en natt och grät och var otröstlig. Till sist fick vi ur honom att han hade ont i öronen. Så det blev alvedon och nässpray så han kunde somna om och sen vårdcentralen och fick penicillin nästa dag. Och nu mår han bra igen. :) 
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • BeccyBoop
    molly50 Hoppas han snart blir bra i sitt öra, öroninflammation är inte skoj! Och vad bra att ni fick penicillin, läkaren skriver ju inte ut det så ofta för öroninflammation längre! 

    Här går det framåt för Olivia och hennes öronont i alla fall. Nu är det istället stora tjejen som är sjuk. Krupp-hosta genom hela natten och som ett brev på posten: feber i morse! Perfekt inför helgen...! Men hon känns friskar enu, sitter i badet och lever loppan! 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Siie

    Oj vad man är inne sällan nu förtiden..

    Här är en till som gett upp amningen, Julie vägrade helt enkelt tillslut. Så valet att sluta amma vart enkelt.. Men jag saknar att amma, jag gillar att amma. Dock inte bland folk, men ändå..

    Jag har slutat helt med semperdropparna, vi märkte att hon fick ont i magen av dom.. Så fort vi har gjort uppehåll med dom så har hon varit nöjd..

    Sover sådär på nätterna, hon vaknar runt 1 tiden och 5 tiden för att äta.. Somnar gör hon när vi går och lägger oss.. Lägger henne bredvid oss, släcker och sover :)

    Vi har inga rutiner än, men vill ha.. Men har varit så svårt när sambon har kommit hem så olika och han har velat haft sin tid med henne.. Men på måndag början han nytt jobb och är hemma betydligt mycket tidigare..

    Förslag på hur man kan ha rutinerna?

    Lider med er vars bebisar varit sjuka, inte kul alls ju :(

    Julie skrattade massa högt dagen innan hon blev 10 veckor och det var helt underbart, hennes storasyster var väldigt sen med att skratta högt. Så detta var en helt underbar överraskning :)

    Nehe nu sover hon djupt så ska lägga henne så ska mamma göra nytta här hemma.. Har börjat rensa våran stora garderob så det är kaos hemma.. Och både sambo och stora dotter borta hela helgen..

    Ha en fin fin helg nu alla..

  • chariots

    Bjuder på en bild på sonen i brist på annan spännande uppdatering. Allt flyter liksom på och han är så snäll så det är inte sant :)



     


    Förresten undrar om det finns någon som bor i Skåne som skulle vara intresserad av en gratis barn/kärleks/ porträtt fotografering då jag behöver skaffa lite nya bilder till  min portfolio. I utbyte för att jag får använda bilderna så får ni en massa bilder på CD skiva och även några utskrifter. :)


    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • BeccyBoop
    chariots Vilken underbar bild på din son! Och så söt han är! Om man ändå kunde ta såna foto?!
    Du får gärna använda min dotter om du vill, vi bor strax utanför Lund!

    ***

    Här hemma är det fortfarande sjukstuga. Äldsta dotterns feber har visserligen släppt men hostan är desto värre. Och yngsta dotterns öra blir inte bättre. Hade min syster här innan för att kolla hennes öra och hon tyckte vi skulle åka till akuten. Inte för en öroninflammation! Provar med alvedon och blir det inte bättre till imorn så åker vi väl till helgmottagningen på VC.

    Har i alla fall roat mig med att baka kanelbullar idag! 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • chariots
    BeccyBoop skrev 2011-11-19 13:47:00 följande:
    chariots Vilken underbar bild på din son! Och så söt han är! Om man ändå kunde ta såna foto?!
    Du får gärna använda min dotter om du vill, vi bor strax utanför Lund!

    ***

    Här hemma är det fortfarande sjukstuga. Äldsta dotterns feber har visserligen släppt men hostan är desto värre. Och yngsta dotterns öra blir inte bättre. Hade min syster här innan för att kolla hennes öra och hon tyckte vi skulle åka till akuten. Inte för en öroninflammation! Provar med alvedon och blir det inte bättre till imorn så åker vi väl till helgmottagningen på VC.

    Har i alla fall roat mig med att baka kanelbullar idag! 
    Men vad roligt. VI bor också precis utanför Lund så då är det ju nära och bra. Du kan väl maila mig om det? (E-berg@live.se)
    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • molly50


    chariots skrev 2011-11-19 11:17:31 följande:
    Bjuder på en bild på sonen i brist på annan spännande uppdatering. Allt flyter liksom på och han är så snäll så det är inte sant :)


     


    Förresten undrar om det finns någon som bor i Skåne som skulle vara intresserad av en gratis barn/kärleks/ porträtt fotografering då jag behöver skaffa lite nya bilder till  min portfolio. I utbyte för att jag får använda bilderna så får ni en massa bilder på CD skiva och även några utskrifter. :)


    Herregud så söt! :)
    Lägger in en bild på min prinsessa också. :)

     
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • sommar 77


    Här är en bild på min älskling Smilla , imorgon 12 v.
    Sista veckan har hon varit mycket nöjdare och ler mest hela tiden:)
    Jag slutade med sempers droppar å kör på NAN HA 1 nu. Krånglar inte till det mer:)
    Söta barn ni har:)
    Min Sessa sover ofta hela nätterna igenom numera:)
  • molly50
    sommar 77 skrev 2011-11-21 13:42:15 följande:


    Här är en bild på min älskling Smilla , imorgon 12 v.
    Sista veckan har hon varit mycket nöjdare och ler mest hela tiden:)
    Jag slutade med sempers droppar å kör på NAN HA 1 nu. Krånglar inte till det mer:)
    Söta barn ni har:)
    Min Sessa sover ofta hela nätterna igenom numera:)
    Åh,vad söt! :) Ja,min prinsessa brukar faktiskt också sova hela nötterna nu och hon är c:a 10 veckor nu. :)
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!