• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym

    Svärmor: Det vore kul att få nåt annat än ett par tofflor i julklapp. Även om du köpte annan färg än i fjol.

  • Anonym (jag?)
    Anonym skrev 2011-12-24 17:12:28 följande:
    Undrar om du någonsin kommer att sluta grubbla och analysera och börja leva istället. Men fortsätt bara. Jag väntar här så länge...
    Det där kunde vara min sambo som skrev...till mig...

    Tar det till mig, tack =) 
  • SabiinaA

    Jag tycker att du är snäll, trevlig och omtänksam.. Vet inte om du kommer att se detta, men jag skriver ändå.. 

    Jag vill träffa dig! Vet inte om du vill träffa mig.. 

    Saknar att prata med dig! 
    Hoppas att du vet vem du är!  
    Kram på dig!!

  • Anonym

    svärmor, Vet du hur mycket jag hatar dig för den du är? Vet du hur jag aaaaaldrig kommer släppa in dig i mitt liv igen? Det finns inget du kan muta med längre, du betyder NOLL för mig och du har ingen som helst rätt att komma in i vårt barns liv bara för att DU vill ha något att gosa med! Alla  hatar dig  och du fattar det inte ens själv! Jag är glad att jag kan välja mina relationer och DU är INTE en av dom.

    Din pojkvän tycker inte ens om dig, han vill inte ens att du tar i honom, fattar du inte det??? Det märker ju vem som helst!! Han tycker du är skitjobbig men han är tillsammans med dig för att han vart det så länge...för att du är en kompis som duger och han har INGA krav.

    Först skiter du i att jag är gravid och hör inte av dig under hela graviditeten. Detta är ditt första barnbarn!
    När du väl kommer och hälsar på, då snackar du så mycket skit och pratar så oändligt mycket om dig själv att jag får ont i huvudet! Du pratar även massor med skit om folk som faktiskt bryr sig om mig plus massa annat folk som jag inte ens träffat.
    Du erbjuder din hjälp hela tiden men när jag väl behövde dig så fick min pojkvän TJATA på dig för att du skulle ställa upp. Jag fick tjata in mig en sovplats hos dig när han var borta  så många dagar.
    På min pojkväns födelsedag så kommer du hit med en supertrasig barnvagn ifrån 1800-talet som inte går att använda och en trasig cykel som inte går att cykla på, till oss?!!!!
    Jag har verkligen behövt dig den här graviditeten eftersom jag inte har några föräldrar som kan ställa upp på mig, jag har varit jättedeprimerad och inte klarat av någonting och jag har bara haft min pojkvän. Du berättar allt roligt du dragit med dina döttrar på men du kunde inte anstränga dig för att fråga om jag ville följa med? du vet att jag bara satt hemma och inte hade någonting att göra, du sa det själv, men vad fan bryr du dig? ingenting!!
    Jag fick bara höra..."Du är ju inte deprimerad, du är ju trevlig...." JAG VAR PÅ PSYKET I EN MÅNADS TID!!!!
    "du kan ta kontakt med dina föräldrar sedan, det går ju efter barnet är ute!!" ALLTSÅ, Jag var med om allvarliga övergrepp i över 16 års tid!!!
    När du kommer hem till oss så bara klagar du på hur det ser ut här, hur vi renoverar här hemma?
    Du pratar även skit om min pojkvän framför mig, du bara gnäller och klagar!!

    På min födelsedag kom du hit och gav mig en skitbillig kamera ifrån samsung och jag blev JÄTTEglad, då kände jag att det var som ett litet plåster på såret, men i efterhand så fick jag reda på att det var ALLAS julklapp här hemma.
    På julafton så får jag/vi servetter, kaffe ifrån Coop Extra och superäcklig billig julchoklad............varför??? för att pika mig eller????? Jag satt där på Julafton och hade gått över ett dygn, och detta fick jag öppna???? barnet fick inte en enda present!!!! jävla fittkärring

    Kommer du ihåg när du presenterade mig för en kompis!
    "Här ligger mitt barnbarn..." och klappade mig på magen
    OLIVIA heter jag annars!!!?

    Du är varken empatisk, sympatisk eller en vacker människa, DU ÄR FUL!!!!!!
    Du fick massor med hjälp av dina svärföräldrar när dina barn växte upp, vad kommer vi få ifrån dig? inte ett skit!!
    Hade det varit en av dina döttrar som var gravida, så hade det betytt tusen ggr mer!

    Nej, tack o adjö med dig, du kan dra åt helvete

  • T84
    Anonym skrev 2011-10-23 23:03:45 följande:
    Till min kille:

    Jag älskar dig och saknar dig, snälla älska mig med. Håll om mig och tyck om dig, jag behöver det så förtvivlat.
    Skulle lika gärna kunna vart jag som skrivit det...
  • Schrewelius85

    Tänk om du inte varit så feg lilla A. Men nu vet du var jag står så SLUTA höra av dej till L för i annat fall berättar jag för din godtrogna pojkvän !

  • Anonym

    Till mitt ex:

    "Jag börjar bli så tacksam att du gjorde slut, för du befriade verkligen mig.

    Jag trodde ju hela tiden på dina ord, att du skulle ta tag i dina problem, att du skulle förändra dig, att du ville det. Att du "nog" kände kärlek till mig, bara inte vågade älska fullt ut pga av tidigare svek... å herregud vad billiga lögner. Och så alltid dom där små nertryckande kommentarerna när jag någon gång var bara glad och spontan och mig själv. Dom som sänkte mig lite.. sen gångerna du var rakt av råelak, men menade att det var jag som var humorbefriad.

    Den totala bristen på verklig ånger över dom hemskaste sakerna du gjorde mot mig(och andra). Du sa sist nu att du visst det var ledsen för vad du gjort, men att du inte hade kunnat göra det om jag inte hade gått med på att ha en relation med dig. Herregud; snacka om att inte ta ansvar och vägra ta och bära skulden för vad du gjort. Men jag var så blind av kärlek, och mina "rosa glasögon" och min önskan att vi skulle få ett bra liv med vår lilla familj, gjorde att jag inte såg dig som du faktiskt är. Det tog tid och var smärtsamt att inse hur mkt du faktiskt manipulerat och lurat mig. (dina lögner var alltid så trovärdiga)

    Men nu.. månader efter, så växer tacksamheten, över att du faktiskt gjorde slut, trots att du gjorde det på ett ett så lågt sätt och vid sämsta möjliga tidpunkt. men det visade mig ju bättre vem/vad du faktiskt är. Och med tiden läker jag.. och kommer att få chansen att träffa människor som är helare, starkare, friskare och kärleksfullare än du. Så TACK för att du dumpade mig! Du gav mig min frihet. "

  • Anonym
    Anonym (jag?) skrev 2011-12-28 16:04:27 följande:
    Det där kunde vara min sambo som skrev...till mig...

    Tar det till mig, tack =) 

    Det finns ju ingen mening med att skriva något till honom då han ändå inte kommer fatta någonting. Så varsågod, du får gärna ta det till dig Kyss
  • Anonym (...)

    Idiot!
    så jävla kul ä de inte å sitta själv hela kvällarna jämnt å ständigt!
    de skulle ju va kul om du kunde fråga nån gång om de va okay att du åker.......
    men tack för att du tänker på mig....

    (till min sambo som inte fattar)

  • S S

    HAHA!! Vilken tråd!! Så himla rolig.. Det är många frustrerade människor här ser jag.. 

    Här kommer min..

    EXET: Vet inte om det var rätt eller fel att till slut separera efter 7 år känner INGEN mig som du gör. Du är en fin människa och även om jag vill mena det så kan jag inte när jag vill säga.. "hoppas att du hittar någon en dag och finner lyckan med någon igen"... för den någon vill jag så desperat vara.. men  har insett att det inte går.. kanske inte redo för varandra.. Träffades så unga utan någon erfarenhet alls... ha det fint. Du kommer alltid äga en del av mitt hjärta som alltid kommer vara reserverad till dig. 

    T: Jag tänker på dig ofta kära syster från en annan mamma och pappa :) Undrar hur du skulle var, se ut, utbilda dig till.. vem du skulle träffat om du fortfarande var vid liv. Älskar dig fina vän.

    Exets mamma: Du accepterade mig till slut efter all motstånd för du förstod till slut att ingen skulle älska din som som jag och ta hand om honom nästan lika bra som jag. Fick till slut se vilken fin människa du är

    Mamma och pappa: Acceptera att jag lever mitt liv och gör mina EGNA val och väljer mina partner själv.. Ni tog mig till det här landet acceptera att det finns andra som kan vinna mitt hjärta än de ni önskar! 

     

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!