• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Ermenegildo
    Anonym skrev 2012-12-17 16:05:11 följande:
    Tror det skulle vara ett "om" där istället för ett "och".
    Bra om du korrekturläser innan du publicerar.
    /lärare
    Fast man kan vill inte utesluta att anonym verkligen tycker att jag ska bli lärare och rätta folk? Så tolkade jag det, som en välvillig uppmaning att fortsätta vara en messerschmidter. Glad
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-17 16:05:11 följande:
    Tror det skulle vara ett "om" där istället för ett "och". Bra om du korrekturläser innan du publicerar. /lärare

    Ursäkta? Grammatikpolisen! Alla kan stava fel :P
  • Anonym (käär)

    Finaste <3 vill bara skrika ut till alla hur mkt jag älskar dig men jag vet att det är inte läge just nu. 

    (skulle ja skicka det skulle de låta lite desperat) 

  • Anonym (Besviken)

    Till min barndomsvän:

    När jag insåg att du svek mig när jag pratade med dig i förtroende tog jag kontakt med dig för att fråga varför. Ditt svar var att du förstår att jag är sårad och jag inte behöver lita på dig. Jag har enligt dig andra vänner som jag kan anförtro mig åt. Vi har varit nära vänner i över 25 år och det svaret sårade mig djupare än ditt svek. Ändå har du mage att kalla dig för min vän och säga att du fortfarande tycker om mig. Mycket här i livet kan jag förlåta men efter den kommentaren får det vara nog. Vår vänskap är över o jag vill inte ha med dig att göra. Människor som dig vill jag inte ha i mitt liv. Jag är värd bättre än så! Fy fan för dig o ditt svek! Du kan dra åt h*****e!

  • Anonym

    Hoppas att du inte ser mig på tåget! Pinsamt om du känner igen mig!! Haha

  • Anonym

    Jag förstår inte hur du kunnat bli så förändrad på sättet sen vi skiljdes och det enda du tänker på är din nya tjej och inte våra barn i första hand! Men bara så du vet, jag är nu ihop med en av dina (fd) vänner och vi har det fantastiskt! Ha ett bra liv!

  • unknown02

    någon på Skatteverket Jag är ledsen men jag är absolut inte mot att skatta och skatteverket men i mitt fall kan jag inte acceptera era beslut. Vore tacksam om ni ville sopa rent det ni mörkar.

  • unknown02
    unknown02 skrev 2012-12-18 14:34:44 följande:
    någon på Skatteverket Jag är ledsen men jag är absolut inte mot att skatta och skatteverket men i mitt fall kan jag inte acceptera era beslut. Vore tacksam om ni ville sopa rent det ni mörkar.

    det är bara att dra ut på tiden oavsett försörjnings stöd så ser dom skälva att detta inte är korrekt och då vill inte dom heller betala något pga det som ni vet lämnar man ju in deklaration när man ansöker försörjnings stöd och dom kan ju själv räkna ut detta det är antingen lägga ner det hela för utan inkomst blir det ingen delbetalning .
  • Anonym

    Jag sitter härinne i dimman
    Ser genom fönstret om det lyser hos dig
    Vad tänker du nu?
    Efter all den tid som runnit emellan allt som jag inte vet,
    knappt ens minns, vad det var
    Vad var det du sade, hur var det du log?
    Vad var den där känslan
    som hade mig så hårt i sitt grepp

    En lek du lekte en, dans där jag följde
    och sedan dina hårda ord
    Din styrka som smekt mig förut
    vidrört så försiktigt
    fick jag nu klädd i kyla och ringande av avskedets tystnad.

    Du trodde jag förstod
    att vi var lättsamma tillsammans
    Men inte jag
    jag tog aldrig lätt på dina ögons liv och närhet
    jag tar inte lätt på glädje och sorg
    Jag var barnet
    som lovats
    som sökte
    som funnit
    som smakade besvikelsens bitterhet
    Där sitter den nu som en tagg och skaver
    Du skaver i mig alltjämt,
    hela tiden.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!