• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Blå)
    frökenfia skrev 2019-06-20 22:52:22 följande:

    Hade du varit en man hade jag trott du varit han jag är förälskad i. Önskar han kunde skriva så t mig :(


    Verkligen? Du skriver i din egen tråd att du hoppas att känslorna ska försvinna under sommaren så att du kan fortsätta ditt liv som vanligt. Själv menar jag allvar och vet precis vad jag vill med mannen i fråga.

    Ursäkta om jag låter hård, men du borde nog få hjälp att komma till ro i dig själv i första hand. Inte låta din tillvaro styras av vilken grad av bekräftelse du får från dag till dag. I all välmening, tro mig.
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (smygförälskad) skrev 2019-06-21 23:08:12 följande:

    När kvällen kommer och tankarna flyger iväg önskar jag vi kunde vara tillsammans. Vet att det är omöjligt men kan inte låta bli att leka med tanken på en framtid med dig. Du kommer nog inte höra av dig mer nu men önskar verkligen att du gjorde det.


    ta modet och hör av dig?

    Jag tog modet och hörde av mig. nu är det upp till honom :)..
  • Anonym (saknar dej)

    Ännu en tråkig ensam midsommar har gått förbi och jag hade inget annat att göra än att gå en pantrunda och sedan sitta och höra mor snarka i soffan..
    sedan gick jag hem och frös.

  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-21 23:25:23 följande:
    Nu antar jag att jag och personen du kommer att beskriva är olika människor.. så gärna! Jag har lite tråkigt och känner igen dina inlägg, så jag följer lite helt enkelt :)
    Jamen dåså, bra :)

    Är ju som sagt mycket intresserad av människors beteenden. Dom flesta funkar på samma sätt, allt upprepar sig med lite variationer så samma mönster nästan jämt. Men ibland träffar man på någon ovanlig som skiljer sig mycket eller helt från det här.

    Just den här personen har jag tänkt spontant att hen är en av de coolaste människorna jag träffat på...andra gånger har jag tänkt att det här är sista gången jag vill ha med hen att göra någonsin. Då har det rört sig om en slags plötslig djupdykning, ett steg över den gräns jag har som markerar vad som är ok för mig. 

    Jag funkar inte helt som alla andra själv tror jag, jag har inte alla dom rädslor och begränsningar andra brukar ha. När jag upplever någon som vill dominera/skrämma mig genom t ex härskartekniker så kan det roa mig, jag börjar iaktta. Är inte alls motiverad av att få den här personens gillande, ser på många andra att det här arroganta och dominanta beteendet får andra att bli rädda för hen, eller åtminstone att dom träder försiktigt. De anstränger sig för att få hens uppmärksamhet och liksom flockas. Det blir intressant när jag gör tvärtemot, kanske inte händer så ofta för hen.

    Hen passar ju rätt bra in på narcissistiska starka drag men det är inte helt entydigt. Vet att uppväxten man haft kan forma på oväntade sätt, det kan vara det istället. Eller att det helt enkelt är en väldigt ovanlig stark personlighet som går sin egen väg i alla lägen helt kompromisslöst och där empatin inte sitter på plats i alla lägen.

    Man kan spekulera mkt, kan vara lite kul. Men hen är på ett sätt otroligt osjälviskt snäll mot mig, jag har varma känslor för hen och hjälper gärna när jag kan. Misstänker att hen är mjuk och känslig under all den där brutala tuffheten. Samtidigt så har jag en stark integritet som får mig att sätta gränser, tycker illa om när någon tycker sig ha rätten att träda över dom som hen verkar tycka ibland. Dock är det inte säkert att hen förstår när det händer, uppväxten kan som sagt bråka med mycket av ens personliga utveckling. Eller så är det fullt medveten användning av manipulationstekniker, intermittent förstärkning mm. som en metod för att få det hen vill. Den tanken får jag ibland, då testar jag att trigga dom här beteendena för att se hur hen reagerar. Inte så sympatiskt men jag tycker att om man vill styra människor så får man tåla när någon gör det tillbaka. Don't bullshit a bullshitter liksom.

    Så den här dubbelnaturen, en person som visar att hen tycker mycket om mig men som samtidigt kan vara lite elak, det är...ovanligt och gör mig nyfiken.

    Mycket text blev det :) 
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-22 06:31:34 följande:

    Jamen dåså, bra :)

    Är ju som sagt mycket intresserad av människors beteenden. Dom flesta funkar på samma sätt, allt upprepar sig med lite variationer så samma mönster nästan jämt. Men ibland träffar man på någon ovanlig som skiljer sig mycket eller helt från det här.

    Just den här personen har jag tänkt spontant att hen är en av de coolaste människorna jag träffat på...andra gånger har jag tänkt att det här är sista gången jag vill ha med hen att göra någonsin. Då har det rört sig om en slags plötslig djupdykning, ett steg över den gräns jag har som markerar vad som är ok för mig. 

    Jag funkar inte helt som alla andra själv tror jag, jag har inte alla dom rädslor och begränsningar andra brukar ha. När jag upplever någon som vill dominera/skrämma mig genom t ex härskartekniker så kan det roa mig, jag börjar iaktta. Är inte alls motiverad av att få den här personens gillande, ser på många andra att det här arroganta och dominanta beteendet får andra att bli rädda för hen, eller åtminstone att dom träder försiktigt. De anstränger sig för att få hens uppmärksamhet och liksom flockas. Det blir intressant när jag gör tvärtemot, kanske inte händer så ofta för hen.

    Hen passar ju rätt bra in på narcissistiska starka drag men det är inte helt entydigt. Vet att uppväxten man haft kan forma på oväntade sätt, det kan vara det istället. Eller att det helt enkelt är en väldigt ovanlig stark personlighet som går sin egen väg i alla lägen helt kompromisslöst och där empatin inte sitter på plats i alla lägen.

    Man kan spekulera mkt, kan vara lite kul. Men hen är på ett sätt otroligt osjälviskt snäll mot mig, jag har varma känslor för hen och hjälper gärna när jag kan. Misstänker att hen är mjuk och känslig under all den där brutala tuffheten. Samtidigt så har jag en stark integritet som får mig att sätta gränser, tycker illa om när någon tycker sig ha rätten att träda över dom som hen verkar tycka ibland. Dock är det inte säkert att hen förstår när det händer, uppväxten kan som sagt bråka med mycket av ens personliga utveckling. Eller så är det fullt medveten användning av manipulationstekniker, intermittent förstärkning mm. som en metod för att få det hen vill. Den tanken får jag ibland, då testar jag att trigga dom här beteendena för att se hur hen reagerar. Inte så sympatiskt men jag tycker att om man vill styra människor så får man tåla när någon gör det tillbaka. Don't bullshit a bullshitter liksom.

    Så den här dubbelnaturen, en person som visar att hen tycker mycket om mig men som samtidigt kan vara lite elak, det är...ovanligt och gör mig nyfiken.

    Mycket text blev det :) 


    Det låter som en intressant kvinna om det är samma som du skrev om tidigare. Men varför flockas folk om hon är så jobbig? Barndomen kan spöka ja, vissa anstränger dig hela livet för att nöta bort gamla vanor eller snarare dåliga vanor. Men jag vet att människor som man uppfattar som speciella kan krydda ens liv så länge de beter sig någorlunda ok.. ibland kan jag känn igen mig i det du skriver. Men om mig själv tror jag att min känslighet och helt ok moral lyser igenom. Lätt att säga när man vet hur man är på insidan ;)
  • Anonym (E)

    En av flickorna la sig hos mig inatt, där har inte legat någon under natten på så länge så när jag vaknade imorse trodde jag för en kort stund att det var du... Hann känna lyckan och glädjen innan jag insåg att det inte var så! Men tänk om, kanske en dag- fan vad jag älskar dig!!!

  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-22 12:22:34 följande:

    Det låter som en intressant kvinna om det är samma som du skrev om tidigare. Men varför flockas folk om hon är så jobbig? Barndomen kan spöka ja, vissa anstränger dig hela livet för att nöta bort gamla vanor eller snarare dåliga vanor. Men jag vet att människor som man uppfattar som speciella kan krydda ens liv så länge de beter sig någorlunda ok.. ibland kan jag känn igen mig i det du skriver. Men om mig själv tror jag att min känslighet och helt ok moral lyser igenom. Lätt att säga när man vet hur man är på insidan ;)


    Jobbig är hon inte. Däremot kompromisslös vilket är positivt men för brysk i vissa lägen. Enligt min åsikt. Tror de flesta dras till styrkan hon utstrålar, är ovanligt med såna kvinnor. Ja, jag uppskattar dom som går sin egen väg otroligt mkt, så länge det finns tillräckligt med respekt för andra. All jantefrånvaro är härligt t ex.

    Hur man uppfattas är svårt att veta faktiskt...själv vet man ju. Jag tröttnar när jag misstänker att ngn medvetet vill göra mig osäker, är jag inte på humör så går spel bort. Andra gånger leker jag gärna :)
  • Anonym (Tankar)

    Bara för att nyansera mitt tidigare inlägg så tycker jag ju självklart att man har rätt att vara precis som man vill, det har jag ju ingen som helst rätt att lägga värderingar i. Alla gör egna val dom får stå för, så förstås även jag...

  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-22 14:52:14 följande:

    Bara för att nyansera mitt tidigare inlägg så tycker jag ju självklart att man har rätt att vara precis som man vill, det har jag ju ingen som helst rätt att lägga värderingar i. Alla gör egna val dom får stå för, så förstås även jag...


    Så hur triggar du beteendena? Är du nöjd med reaktionerna?
  • Anonym (E)

    Kom till mig imorgon, ge oss en stund ihop, jag saknar din närhet!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!