• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • pendlare

    Jag tänker på dig varje dag. Varför kunde det inte vara jag?

  • Anonym (Tankar)
    Homosapio skrev 2019-09-06 11:11:52 följande:
    Förändrar det något för dig att skriva allt detta? Nej. Förändrar det något i min situation? Nej! Det är ju som det är och VI BÅDA VILL NÅGOT, VI BÅDA TVÅ VILL TA DET FÖRSIKTIGT OCH LÅNGSAMT! Vad är ert problem med detta? Bryr jag mig om du tröttnat på något eller inte? Den här tråden är till för att ventilera inte saker man inte vill eller kan skriva. Det är kanske så att jag, vi säger och pratar men just detta jag delat här är sådant som jag inte med dessa ord vill skriva eller säga?

    Hon vill ha mig! Jag vill ha henne! Det är uttalat av oss båda... Kan ni sluta tala om för mig vad jag borde eller inte nu? Det är inte syftet här!
    Tycker inte du ska "internetskrika" för att du får höra andras åsikter här. Om du vill undvika det så kanske du skall välja ett annat forum. Eller helt enkelt skriva på din kammare. 

    Var snäll och förstör inte den här tråden för att du tar illa upp. Tycker att den helt klart har ett bra syfte.
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-08 23:56:09 följande:

    Tycker inte du ska "internetskrika" för att du får höra andras åsikter här. Om du vill undvika det så kanske du skall välja ett annat forum. Eller helt enkelt skriva på din kammare. 

    Var snäll och förstör inte den här tråden för att du tar illa upp. Tycker att den helt klart har ett bra syfte.


    Du har många åsikter om andras inlägg här i tråden... Syftet med tråden är bra. Därför använder jag tråden så som den bör göras. Du/ni måste förstå att det finns en verklighet bakom dessa meddelanden här i tråden? Varför inte då visa respekt istället för att tala om hur man själv hade gjort eller hur jag/vi ska göra. Vad jag ska skriva här eller direkt till henne...?

    Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.

    Den sammantagna bilden är att vi är i något som är i rörelse, den rörelsen måste få ta den tid den behöver eftersom det är ett känsligt läge. Tror folk missuppfattat det jag skrivit men samtidigt måste det väl vara okej att i tråden ventilera det man inte kan i verkligheten?
  • Anonym ((.....))
    Försöker mitt bästa skrev 2019-09-08 22:33:11 följande:

    Jag tycker om dig mer än vad jag önskar. Jag är inte dum och jag förstår var du står. Därför behöver jag få lite distans och jag kämpar med att försöka hålla den. Det är så otroligt svårt då minsta lilla tecken från dig river ner den mur som jag börjat bygga. Det är så otroligt svårt att hålla distansen när du skickar signaler som jag vill ha. Längst där inne vet jag att det är tillfälligt och jag gör mig själv en otjänst varje gång. Du är inte bra för mig i längden och därför behöver jag stålsätta mig och vara stark. Förlåt!


    Var står han/hon? Hen förstår varför du tar avstånd, helt säkert. Omöjlig kärlek gör så ont!
  • Anonym (Miss U)

    Gör mig ledsen att du inte vill ge det en chans, försöker läka och acceptera faktum, du har lämnat mig.

    Tänker inte analysera och formulera mer.

    Önskar att vi åker på Rammstein ihop nästa år som vi sagt.

  • Anonym (allavetattingenäranonympånätet)
    Homosapio skrev 2019-09-09 14:26:29 följande:
    Du har många åsikter om andras inlägg här i tråden... Syftet med tråden är bra. Därför använder jag tråden så som den bör göras. Du/ni måste förstå att det finns en verklighet bakom dessa meddelanden här i tråden? Varför inte då visa respekt istället för att tala om hur man själv hade gjort eller hur jag/vi ska göra. Vad jag ska skriva här eller direkt till henne...?

    Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.

    Den sammantagna bilden är att vi är i något som är i rörelse, den rörelsen måste få ta den tid den behöver eftersom det är ett känsligt läge. Tror folk missuppfattat det jag skrivit men samtidigt måste det väl vara okej att i tråden ventilera det man inte kan i verkligheten?
    Ventilera på! Ignorera folks råd, tankar och funderingar. 
  • Anonym (Smaka lite..)
    Försöker mitt bästa skrev 2019-09-08 22:33:11 följande:

    Jag tycker om dig mer än vad jag önskar. Jag är inte dum och jag förstår var du står. Därför behöver jag få lite distans och jag kämpar med att försöka hålla den. Det är så otroligt svårt då minsta lilla tecken från dig river ner den mur som jag börjat bygga. Det är så otroligt svårt att hålla distansen när du skickar signaler som jag vill ha. Längst där inne vet jag att det är tillfälligt och jag gör mig själv en otjänst varje gång. Du är inte bra för mig i längden och därför behöver jag stålsätta mig och vara stark. Förlåt!


    Något som jag verkligen kan relatera till. Det är otroligt tufft och svårt. Känner mig patetisk som trånar efter en man på detta sätt.. Jag tror att jag måste detoxa. Det blir varken bättre av att jag sitter här och skriver ut mina känslor och "söker upp honom" för att få en glimt av den som fick mitt hjärta att plötsligt börja bulta. Jag tror jag behöver en paus, för det lär aldrig hända och jag bör nog sluta upp med detta! Mitt hjärta eller sinne mår inte bra av att ständigt tänka och reflektera kring situationen.
  • Anonym (Tankar)
    Homosapio skrev 2019-09-09 14:26:29 följande:
    Du har många åsikter om andras inlägg här i tråden... Syftet med tråden är bra. Därför använder jag tråden så som den bör göras. Du/ni måste förstå att det finns en verklighet bakom dessa meddelanden här i tråden? Varför inte då visa respekt istället för att tala om hur man själv hade gjort eller hur jag/vi ska göra. Vad jag ska skriva här eller direkt till henne...?

    Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.

    Den sammantagna bilden är att vi är i något som är i rörelse, den rörelsen måste få ta den tid den behöver eftersom det är ett känsligt läge. Tror folk missuppfattat det jag skrivit men samtidigt måste det väl vara okej att i tråden ventilera det man inte kan i verkligheten?
    Dina inlägg är riktigt provocerande för dom som är i tråden för att dom inte vet hur den andre känner som dom har starka känslor för. Eftersom man brukar kunna diskutera här så ligger det nära till hands att göra det även när du skriver inlägg. Men är det inte önskvärt så ska du självklart kunna skriva här liksom till dig själv. Fast jag förstår inte helt syftet med varför man skulle vilja göra så men ok...du vill inte få svar eller andras reflektioner här. 

    För min egen del är det nog ändå dags att inte besöka tråden mer. Eftersom jag träffat någon men även för att den tar ner min sinnesstämning en smula med all obesvarad kärlek eller snarare ohanterade känslor. För mig som i verkliga livet hanterar svårigheter med handling är det jobbigt att läsa om allt som skulle kunna fixas med lite mod men som bara tillåts fortsätta i nästan all oändlighet. 
  • Anonym (Rå)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-10 05:20:58 följande:

    Dina inlägg är riktigt provocerande för dom som är i tråden för att dom inte vet hur den andre känner som dom har starka känslor för. Eftersom man brukar kunna diskutera här så ligger det nära till hands att göra det även när du skriver inlägg. Men är det inte önskvärt så ska du självklart kunna skriva här liksom till dig själv. Fast jag förstår inte helt syftet med varför man skulle vilja göra så men ok...du vill inte få svar eller andras reflektioner här. 

    För min egen del är det nog ändå dags att inte besöka tråden mer. Eftersom jag träffat någon men även för att den tar ner min sinnesstämning en smula med all obesvarad kärlek eller snarare ohanterade känslor. För mig som i verkliga livet hanterar svårigheter med handling är det jobbigt att läsa om allt som skulle kunna fixas med lite mod men som bara tillåts fortsätta i nästan all oändlighet. 


    Jag har inte alls tyckt att Homosapios inlägg här varit provocerande, däremot dina. Tråden är inte bara till för enbart dig och vad du vill få ut av den. Du verkar vilja styra tråden efter vad DU tycker den ska vara. Det betyder inte att andra tycker det. Gillar du inte tråden är det är bara att sluta besöka den. Du behöver inte berätta det.

    Homosapio, ventilera på! Mina kommentarer till dig är välvilliga. Jag tolkade det som att du inte vågar o då finns en risk att missa chansen men du vet den verkliga anledningen till att ta det föröskilt och på det sätt du vill. I slutändan ska du vara du i ditt agerande och då kommer rätt person att till slut stå där vid din sida oavsett om det är hon du skriver om nu eller nån annan.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!