• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Z)

    Till min kollega?
    Jag märker att du försöka hålla mig utanför samtalen; att jag tagit för mycket plats. Det är helt okej, jag vet att jag är väldigt utåtriktad och tar plats. Det tråkiga i detta fall är att du helt verkar sakna insikt i att du leder majoriteten av samtalen under fikarasterna och de bredvid mest får sitta och lyssna. Hade varit trevligt om du hade lite självinsikt i detta. 

  • 1omtänksam

    Nej. Du hade fel. Jag kommer inte att göra någon karriär i min branch. Dessutom är jag äcklad och trött på allt prat om både pengar, karriär och yta som vårt samhälle präglas av. Alla förväntas dessutom vara stöpta i samma form.
    Jag är trött och jag är säker på att jag inte kommer att leva särskilt länge till. Men vad bryr du dig om det? Du brydde dig bara för stunden för att det gav dig själv nåt iform av min bekräftelse. När du bytte plats, jobb, fick du ny bekräftelse och då var jag inte längre intressant. Eller hur? Du vågade inte säga det till mig bara. Istället lät du mig bli förväntansfull och glad. Men du ville aldrig ha min vänskap eller träffa mig igen och fika. Eller hur? 
    Allt var fejk. 

  • 1omtänksam

    Jag ville dig väl och gott och jag trodde det fanns tillit mellan oss. Men du gjorde ditt val. Det är inte rätt att först lådsas vara ens vän för att sen plötsligt vända ryggen till. Hoppas att du inte behandlar andra såsom du gjort med mig. Även om det inte varit illa ment så var det inte schysst mot mig. Jag lyssnade på dig. Dina bekymmer. Jag gav dig råd beträffande det du ringde mig om. Men du lyssnade säkert inte ändå. När jag själv bad dig om hjälp och verkligen hade behövt det och dig, väljer du att plötsligt inte ha tid eller utrymme. Allt på dina villkor? 


    Jag skriver inte mer nu här på FL och jag lämnar forumet. Att skriva här anonymt till dig spär bara på ledsenhet och besvikelse. Du KANSKE läser här men det betyder inte att du gör det. Oavsett så är det som det är. Allt gott till dig och var rädd om dig ❤️ 
  • Anonym (Over again)
    Anonym (3.14159265359) skrev 2024-02-10 17:03:26 följande:
    Bra låt!
  • Anonym (Z)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-02-10 22:36:09 följande:

    Dehär kan nog va nåt.....


    Så bra!

  • Whooops

    Jag visar intresse, du verkar intresserad, jag bjuder upp till dans, får nobben haha


    Jag ville ju berätta vad jag tycker om dig! om du bara hade gett mig en chans.


    Jag tror att du tror att jag är en osäker player men det stämmer inte för fem öre.


    men jag förstår äntligen att du gillade bara bekräftelsen.


    Det här var sista gången, du har bott i mitt huvud alldeles för länge.


    Önskar dig allt det bästa ta hand om dig! =) 


     

  • Anonym (Längtan efter dig)

    Så besviken på din kalla respons. Är det verkligen så svårt att säga förlåt när man vet att man sårat någon annan? Eller får jag skylla mig själv kanske för jag hoppades på mer, för att jag gillade dig.

    tja du ryckte väl på axlarna, tyckte jag var knäpp och galen en minut och sen var allt glömt. skitsamma om man råkar såra någon lite på vägen. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!