• bubblan73

    Gamla vackra flicknamn

    Jag har lite brist på fantasi. Min dotter på snart 4 år heter Ingrid, så namnen måste passa ihop med hennes. Vad finns det för gamla vackra namn till tjejen i magen?

  • Svar på tråden Gamla vackra flicknamn
  • knisse

    Asta


    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Carolina01

    Astrid, Elsa, Selma, Iris, Siri, Svea, Alma, Esther, Lina, Vera, Tyra, Annie, Maja, Alice, Stina, Hanna, Greta, Signe å det finns så många!

  • Ellabay

    Våran dotter heter Eira. Ovanligt lite äldre namn. Finns Eila, Elna. Elsy, Ester, Otilia, Astrid... :)

  • theea

    Disa, Greta, Emma, Lisa, Mary, Gertrud, Asta, My, Liv, Evy, Lise, Nelly

  • Vulpecula

    Beata, Britta, Ester, Estrid, Greta, Hedda, Judit, Juliana, Karna, Kersti, Kerstin, Lucia, Magda, Marta, Märta, Naemi, Rakel, Signe, Tora ...

  • Bollen

    Tekla är ju gammlt som gatan och det har ingen skrivit.. det är jättefint

  • emmisss

    Varning för "Britta"...lätt att mobba någon som heter Britta...."Fitta-Britta"
    Även om det är fel så är det ett faktum tyvärr! :(

  • tilda11

    Jag har en dotter som heter Ingrid, lillasyster heter Elsa. Startade en liknande tråd för ca ett år sedan tror jag. Kolla bakåt så kanske du får fler förslag om du inte redan har fastnat för något.

  • pris

    Oj, den här tråden är verkligen precis min stil på namn, har nästan alla namn som nämnts här på min long-list redan.. Ser fram emot att läsa fler förslag! Några ytterligare som jag har med på min lista, som jag inte sett här ännu (ursäkta om jag missat något.): Ada, Dagny, Eda, Edith, Lea och Majny.

Svar på tråden Gamla vackra flicknamn