• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • deecember
    livet med barn skrev 2012-01-27 13:17:50 följande:
    vill gärna ha en fysisk butik, typ ica, coop osv.
    du kan köpa lite bakgrejor på panduro, typ pasta, färg, smaker..
  • livet med barn
    deecember skrev 2012-01-27 13:19:33 följande:
    du kan köpa lite bakgrejor på panduro, typ pasta, färg, smaker..
    tack =). får väl ta en tur in till stan nån dag då.. bor ju ca 2 mil därifrån :P
    ~ William 13/2 -10~
  • deecember
    livet med barn skrev 2012-01-27 13:20:59 följande:
    tack =). får väl ta en tur in till stan nån dag då.. bor ju ca 2 mil därifrån :P
    Glad En del ica maxi har tagit in pasta osv, men där handlar det nog mer om lokalt sortiment så inte alla ica maxi har haft det..
  • livet med barn
    deecember skrev 2012-01-27 13:26:42 följande:
    Glad En del ica maxi har tagit in pasta osv, men där handlar det nog mer om lokalt sortiment så inte alla ica maxi har haft det..
    ah vad bra, får kolla där, det är vår stora affär här i "byn" :P
    ~ William 13/2 -10~
  • livet med barn

    vad tror ni blir godast, marsipan tårta eller sugarpaste? (sockerpasta).
    vi kommer köpa en tårta till honom också, säkert med marsipan, så det känns bättre att använda sugarpaste.. har aldrig gjort annat än gräddtårta så hoppas det går bra bara


    ~ William 13/2 -10~
  • deecember
    livet med barn skrev 2012-01-27 13:37:38 följande:
    vad tror ni blir godast, marsipan tårta eller sugarpaste? (sockerpasta).
    vi kommer köpa en tårta till honom också, säkert med marsipan, så det känns bättre att använda sugarpaste.. har aldrig gjort annat än gräddtårta så hoppas det går bra bara
    Sugarpaste smakar oftast inte mer än socker, på panduro vet jag att de har med vanilj eller chokladsmak t.ex
    Annars kan du ju göra egen sugarpaste & smaksätta den så den passar fyllningen..(smakessenser finns på många affärer, jag har köpt mina på panduro bla; gräddkola, tuttifrutti och cola..)
    Recept på sugarpaste;
    bakgladje.blogspot.com/2010/09/hemmagjord-sugarpaste.html
  • livet med barn

    jag tänkte smaksätta med marsmallows smak.. vi hade något liknande på bröllops tårtan och jag minns att den var SÅ god och alla älskade den =P.
    smakessenser är det typ vaniljpulver tex? eller är det något helt annat?
    har upptäckt att det här ju en hel vetenskap det här med sugarpaste osv


    ~ William 13/2 -10~
  • deecember
    livet med barn skrev 2012-01-27 13:53:03 följande:
    jag tänkte smaksätta med marsmallows smak.. vi hade något liknande på bröllops tårtan och jag minns att den var SÅ god och alla älskade den =P.
    smakessenser är det typ vaniljpulver tex? eller är det något helt annat?
    har upptäckt att det här ju en hel vetenskap det här med sugarpaste osv
    Smakessenser är som små flaskor med koncentrerade smaker. Oftast räcker några droppar för att smaksätta en paste, grädde eller vad man vill. Det är alltså inte pulver :)

    Ska du ha tårta med marshmallowssmak, så passar väl en vaniljpaste bra? (Den kan du ju köpa färdig också ;))
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus