• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin
    JZ79 skrev 2012-07-22 15:02:44 följande:
    Kram Nellin!!! Hoppas du får hjälp att få igång äl. Skriver vårdcentral ut pergo å liknande? Ring direkt till gyn annars, du behöver ingen remiss från vårdcentralen för att komma dit för utredning på er båda.
    Jag vet inte hur jag gör för att orka...känns vissa dagar som att hjärtat är påväg att gå sönder om jag inte snart får uppleva graviditet och bebis, längtan är enorm!! Har du nån vän att prata med som vet att ni försöker? Jag pratar med 2 vänner om sett å så har jag ju er på FL. Det är jobbigt att gå å bära på all denna längtan.Vi finns hör för dig vännen!!! KRAM
    Jag tror inte vårdcentralen skriver ut mediciner. Det gör nog bara fertilitetsklinikerna. Jag vet att vi har rätt att gå dit direkt, utan remiss, men de har sommarstängt och vårdcentralen öppnar tidigare än fertkliniken. Så jag går bara och väntar och väntar på att de ska öppna så jag får komma dit. 

    Jag har vänner som jag kan prata med, men de är alla gravida. Nygravida eller halvvägs. Så man vill ju inte förstöra deras lycka med allt negativt snack. Därför skriver jag av mig här. När jag är med mina vänner så glädjs jag åt deras graviditeter. När jag kommer hem är jag helt matt och trasig, för kontrasten blir så tydlig. Det är tufft.

    Tack för ditt stöd! 
  • Nellin

    Rebster: Precis så! Och visst ska jag kämpa vidare, men den här veckan har det verkligen tagit hårt på mig. Hårdare än på länge. Jag jobbar fulltid och har inget ledigt på ett tag, men sen när semestern kommer igång så kanske jag kan tänka på annat. Vi ska utomlands, jag och min man, så då hoppas jag på att få ha lite roligt.

    Jag känner mig otacksam och dålig när jag är såhär. Jag har sååå mycket att vara tacksam för, och ändå är jag så nedstämd och ledsen. Jag skäms nästan för det.

    Men längtan är så stor!

    Ja, ni vet ju alla hur det är. 

  • Kravmärkt
    Nellin skrev 2012-07-22 16:25:34 följande:
    Rebster: Precis så! Och visst ska jag kämpa vidare, men den här veckan har det verkligen tagit hårt på mig. Hårdare än på länge. Jag jobbar fulltid och har inget ledigt på ett tag, men sen när semestern kommer igång så kanske jag kan tänka på annat. Vi ska utomlands, jag och min man, så då hoppas jag på att få ha lite roligt.

    Jag känner mig otacksam och dålig när jag är såhär. Jag har sååå mycket att vara tacksam för, och ändå är jag så nedstämd och ledsen. Jag skäms nästan för det.

    Men längtan är så stor!

    Ja, ni vet ju alla hur det är. 

    Vet hur det är. Skickar en stor kram
  • Vårväntanochlängtan

    72dagar: Jag har faktiskt ingen aning Obestämd Min sambo som håller på att utbilda sig till biomedicinare trodde att det kanske kunde påverka fertiliteten just under tiden man har svamp så jag håller tummarna för att han har fel. Men som tur är verkar den vara borta nu också så.

    Solrosen83: Har en härlig semestertripp {#emotions_dlg.flower} vart bär det av?

    Pysselkiisen: usch ja jobbigt, glädje för hennes skull klart och sorg för att man själv har fastnat Rynkar på näsan 

    Nellin: Hjärta 

  • mamma0702

    Åh vet inte riktigt vad jag ska skriva till er som har det väldigt tufft just nu..

    Kämpa på är väl kanske inte det rätta..men glöm inte att ta hand om er och dom som ni älskar och dom som älskar er  på denna resa genom livet och mot bebis Hjärta

    Alldeles säker på att ni kommer få erat plus på stickan någon gång men förstår förstås att väntan är olidlig..

    kram

  • Rebster
    Nellin skrev 2012-07-22 16:25:34 följande:
    Rebster: Precis så! Och visst ska jag kämpa vidare, men den här veckan har det verkligen tagit hårt på mig. Hårdare än på länge. Jag jobbar fulltid och har inget ledigt på ett tag, men sen när semestern kommer igång så kanske jag kan tänka på annat. Vi ska utomlands, jag och min man, så då hoppas jag på att få ha lite roligt.

    Jag känner mig otacksam och dålig när jag är såhär. Jag har sååå mycket att vara tacksam för, och ändå är jag så nedstämd och ledsen. Jag skäms nästan för det.

    Men längtan är så stor!

    Ja, ni vet ju alla hur det är. 
    Jag vet, man känner sig jätteotacksam och så får man dåligt samvete för det och då blir man ännu mer ledsen och så fortsätter det så i en ond spiral. Lägg bort skammen! Man kan inte hjälpa att man är ledsen och man kan inte rycka upp sig. Tillåt dig att bli gladare gradvis för glädjen kommer komma tillbaka så småningom. Snart kommer du märka att det inte känns lika jobbigt igen.
    Lycka till Solig
  • Ingrid1989
    Rebster skrev 2012-07-22 18:27:45 följande:
    Jag tänkte att vi är ett gäng som griper efter halmstrån så jag länkar till en sida om progesteronkräm. Ska vara bra om man har PCO, PMS, oregelbunden mens etc.

    www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

    Om man läser recensionerna verkar den vara bra. Tror jag ska köpa mig en tub och marinera underarmarna med den



    har använt den i några veckor nu...började på bröstet där man har tunn hud men fick byta till att smörja underarmarna för fick finnar av den på boobsen...så hormon innehåller den alldeles säkert
  • Bullen80

    Hej tjejer!

    Förstår er till fullo om ni deppar och är nere. Jag är precis likadan varje gång mensen kommer och då är jag ändå "bara" på försök 8. Det är så jäkla trist varje gång tanten kommer även fast man tycker att man gör ALLTING rätt, tar vitaminer, äter bra, tränar osv... Jag känner att jag snart inte har några fler knep att ta till!! Men vet ni tjejer, vi ska få våra bebisar till sist! På ett eller annat sätt! Självklart vill jag o min sambo ha biologiska barn men jag försöker att lätta lite på pressen genom att förlika mig med tanken på adoption och på nåt sätt hjälper det. Vi vill ha barn och då finns det inget som kan stoppa oss!

    Sen så tillåter jag mig att bli riktigt jäkla ledsen och sörja vid varje mens. Det hjälper. Jag gråter ut, tycker väldigt synd om mig själv, ältar och ältar lite till och när sen mensen är över så blir jag mirakulöst nog peppad att försöka igen.

    Hoppas att ni alla kan hitta nåt som funkar för er! Ge aldrig upp!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus