• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • stegen

    JZ: jag blir sjukt glad för varje hekto du tappar! Tycker du är stark som klarar hålla dieten! Och dessutom röra på dig så mycket med kryckor! Duktiga du!

    Här är det nog lite av spökveckor (hoppas jag), känns som alla symptom är bortblåsta, ovanligt pigg, nog inget illamående men tar lergiganen i förebyggande, brösten fortfarande lite ömma men humöret värre flytningarna är dock kvar, såklart!

    Fortfarande svullna fötter, värre på kvällen.

  • Försöker
    Solrosen 83 skrev 2013-01-23 10:53:33 följande:
    Idag har tempen gått upp ytterligare 0,2 grader så nu var den uppe i 36,5 grader vilket definitivt tyder på att äl varit för min del. Blir dock lite irriterad här för fertilityfriend verkar strula för mig idag och uppdaterar inte kurvan med min senaste mätning så som den gjort innan. Vet inte om det är något fel på sidan eller om det blivit någon ändring då mitt sk VIP medlemskap gått ut där så jag nu bara har vanligt som man inte betalar för. Men man tycker ju att få fram kurvorna med dagens mätningar borde man ju få ändån och detektionen om äl varit eller inte. Är lite nyfiken på om FF säger att äl var i måndags eller igår utifrån mätningarna.

    Försöker: Hur såg tempningen ut för din del i morse? Fungerar FF som vanligt för dig? Fortfarande positivt på äl-testen? Nyfiken av mig Flört

    Jag har samma problem med FF och mitt VIP-skap har inte gått ut än så det kan inte bero på det. Trodde det var mitt konto eller min dator, det var därför jag inte skrev om det i morse. Glad 

    Men jo, min temp gick upp imorse från 36,2 (igår) till 36,5 idag. Och ÄL-stickan igår morse och mitt på dagen var ju superpositiv. Men det jag tog på kvällen var negativt, äntligen! Det var fortfarande ett starkt streck, men lite svagare än kontrollstrecket. Och testet imorse var exakt likadant. De var så starka som jag brukar få dagen innan det blir positivt typ. Men det har absolut inte droppat till att bli i princip blankt, som det brukar bli. Så nåt lurt gör Pergon säkert. Ska bli intressant att se om FF tycker vi ägglossade samma dag.  

    Jaja, läkaren sa åt oss att sexa igår också när han kom hem från sthlm. Men det blev medicinsprutan för det var väldigt, väldigt upprört här hemma igår. Jag var så ledsen och upprörd. Och nu har han åkt igen. Det här tär mer än man tror. Åter igen, när hoppet tänts blir smällen hårdare. Obestämd
  • Nellin
    stegen skrev 2013-01-23 11:24:31 följande:
    Här är det nog lite av spökveckor (hoppas jag), känns som alla symptom är bortblåsta, ovanligt pigg, nog inget illamående men tar lergiganen i förebyggande, brösten fortfarande lite ömma men humöret värre flytningarna är dock kvar, såklart!
    Fortfarande svullna fötter, värre på kvällen.
    Det är nog inga spökveckor. Du har helt enkelt tagit dig förbi den jobbigaste tiden. Runt den 13:e veckan brukar ju de flesta gravida komma över all trötthet, allt illamående och de flesta symptom. Att du inte känner någonting är alltså helt enligt planering och jag tycker du ska njuta av det! :)
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2013-01-23 11:14:41 följande:
    Tack snälla! Ni är så fantastiskt fina som peppar och hejar på mig HjärtaHjärta Älskar denna tråd där alla peppar trots egna bekymmer. Puss på er!! Kyss

    Trodde ju att min mens kom igår när jag fick lite rosa på pappret, men verkar haft fel Förvånad Inte en droppe mer har kommit sen igår kväll Obestämd. Måste ta ett gravtest senare, får absolut inte dieta om jag nu mot alla odds blivit gravid. Antar att kroppen bara strular,  så tror knappast jag får två streck på stickan..Lika bra att använda mina sista tester, de är snart för gamla för att användas ändå.
    Idag har jag väldigt ont i huvudet, var på massage igår och då brukar det tyvärr bli såhär dagen efter..Huvudvärkstablett och lite vila tar förhoppningsvis bort det värsta så jag kan gå ut i solen sen. Kram på er!!

    Pastell, om du smyger i kulisserna..Saknar dig!!

     shit vad spännande det blev nu. När ska du testa??
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Solrosen 83
    Försöker: Det verkar vara något allmänt problem med FF för jag ställde frågan i en annan tråd för de som använder FF och ett par stycken där hade samma problem. Får hoppas de fixar det snart så vi får se vilken dag som FF säger vi hade äl.

    Är ju väldigt märkligt hur dina äl-test beter sig.

    Vi såg också till och sexa igår kväll och då vi fick till det i lördags och söndags också så borde vi ju täckt in det bra runt äl. Vi var väl inte heller så där värst sugna på och sexa igår kväll då sambon dragit på sig en sträckning i ljumsken som han hade ont av vilket gjorde det lite svårt att få till det ordentligt men lyckades till slut i alla fall. Nu känns det som att jag passerat äl när tempen gått upp så nu får han vila ett tag.

    Ja det tär verkligen på en med alla dessa försök. Har tagit det ganska bra när mensen kommit hittills men det känns som att det kommer bli jobbigt om det inte fungerar denna gången. Förra cykeln med pergo visste jag ju med mig att vi inte hade parerat in helt optimalt med sexande runt äl då den kom mycket senare än jag trodde och att vi då var bortresta precis efter. Denna cykeln känns det som vi gjort precis allt rätt och pergon fungerar ju verkligen för mig så kommer mensen om ett par veckor så är risken att det blir jobbigt. Man hoppas ju så innerligt att det ska fungera denna gången! 
  • JZ79

    kanske 4a: gick ut på en promenad å det verkar satt igång tanten för nu är det fullt ös där nere :/ Jaja, bara att gilla läget och invänta ivf.

    Kom precis in från promenad. Strålande sol ute och -12 grader. Jag hade frost på hela mössan när jag kom in, haha! Otroligt skönt att komma in nu å ska avnjuta en varm soppa och sen lägga upp benet lite :)

  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2013-01-23 14:42:41 följande:
    kanske 4a: gick ut på en promenad å det verkar satt igång tanten för nu är det fullt ös där nere :/ Jaja, bara att gilla läget och invänta ivf.

    Kom precis in från promenad. Strålande sol ute och -12 grader. Jag hade frost på hela mössan när jag kom in, haha! Otroligt skönt att komma in nu å ska avnjuta en varm soppa och sen lägga upp benet lite :)
    nää vad tråkigt Rynkar på näsan
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • BaPumba

    Försöker, härligt att din klåda försvann tillsist. Jag tar verkligen åt mig av tipsen från gynekologen, har typ alltid haft problem med sköra och lättirriterade slemhinnor. Provade att göra rent med lite olja igår och det kändes väldigt bra. Kändes fräsch och dessutom smörjande och lindrande, så jag tror att detta blir toppen för mig. :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus