• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jayt

    Bapumba, var det mandelolja? Måste också testa för jag har samma problem, sköra och lättirriterade slemhinnor. Brukar tvätta med intimtvätt olja men det måste man ju skölja bort

  • BaPumba
    Jayt skrev 2013-01-23 15:52:36 följande:
    Bapumba, var det mandelolja? Måste också testa för jag har samma problem, sköra och lättirriterade slemhinnor. Brukar tvätta med intimtvätt olja men det måste man ju skölja bort

    Japp, mandelolja.
  • Vårväntanochlängtan
    Skönt att dina prover var bra gumman! Konstigt att det var en sådan skillnad på din sambos prov! Förvånad Tror det att det har med proteinpulver att göra alltså?? Tänk så många som äter sånt isf som inte vet att det kan få sådana följder Obestämd Hoppas nya prover visar att allt är tiptop på mannen och att TSH ligger på rätt värde för dig. Har de inte tagit det tidigare???? Förvånad Trodde det va det första de kollade vid utredning då det är vanligt med för höga värden som många ggr gör att det är svårt att bli gravid och även ökar risk för missfall. Kram!


    Ja det tycker vi med var konstigtFörvånad Men jag har något svagt minne av att han var dunderförkyld vid första provet så kanske att det kan påverka? Tydligen innehåll proteinpulver (detta är köpt på nätet, men rekomenderat av PT) massa konstiga ämnen och tillsatser som kan försämra fertiliteten för både mannen och kvinnan. 
    De sa på ferten att vill man ha mer protein-ät en köttbit eller ett ägg då. Tydligen äter vi för mycket protein som vi gör i västvärlden så något extra var absolut inte nödvändigt. De sa förresten till oss att vi skulle bort med alla kosttilsskott men vitaminerna ACO kvinna/man måste väl vara ok?{#emotions_dlg.flower}Stegen: Ja eftersom vi har varit på samma ställe är det ju troligt att vi har fått gå igenom samma prover, vilka ju då borde vara standard. Men kollade det äggreserv vid ditt första prov också? {#emotions_dlg.flower}

    Den enda plan på hur vi ska gå vidare nu om sambons spermier är av bättre kvalitet om en månad är att vi ska fortsätta försöka själva ytterligare 1 år eftersom de daterar våra försök sen senaste graviditeten. Alltså har vi enligt dom försökt i 9 månader och inte 17 som jag räknarRynkar på näsan Detta gör ju tyvärr att allting tar mycket längre tid innan några eventuella åtgärder sätts in.
  • Försöker
    Solrosen - nu verkar det som FF fungerar igen! Min är iaf uppdaterad. Men inte är äl-dagen lokaliseras... Ska gå in och kolla på din också.

    Usch, har rapportskrivning framför mig hela kvällen som ska in i morgon. Har skjutit upp på det hela förra veckan när jag mådde skräp så nu blir det att ta igen desto mer. Och när man måste, då blir helt plötsligt ALLT roligare. Aldrig har jag sånt sug efter att dammsuga som när jag måste plugga...  
  • Jenso

    JZ79: Trakigt med mens

    Jag har bokat in min forsta akupunktur behandling imorgon med en som ar inriktad mot fertilitet.Spannande och lite nervost.. Ni andra som tankt pa det sak era man ocksa ga?

  • Solrosen 83
    Försöker: Jag såg också att de hade fått igång FF igen när jag kom hem. Dock fungerade inte appen i min mobil utan den hade helt hängt sig så den fick jag avinstallera och installera igen men nu fungerar även den.

    Jag hade inte heller fått någon äl-dag registrerad men tror det behövs 2 eller 3 dagar med hög temp innan den säger något. Jag testade och lägga in samma temp som idag på 2 dagar framåt och då sa den att min äl var i tisdags så antar att det kommer bli det den slutar på om nu tempen fortsätter och vara förhöjd vill säga. Så vågar mig nog på att säga att min bim blir 5/2.

    Skriva rapport lät inte ett dugg kul. Även om det var väldigt kul och plugga så är jag väldigt glad att jag har den tiden bakom mig. Nu gör jag mina 8 timmar på jobbet och sen åker jag hem och är ledig. Var ju aldrig riktigt ledig medan man pluggade utan det fanns alltid något man borde göra. Lycka till med rapporten! 
  • Maramina

    Vårväntan: du har rätt i att förkylning kan påverka spermiernas kvalitet. I alla fall enligt vår läkare. Åtminstone om man har feber också. Så en febertopp nu kan påverka spermiernas kvalitet upp till tre månader då det är så lång tid det tar att bilda nya...

    Bläää för mens, JZ79! Men du är duktig du som varit ute och gått!

    Solisten, det stämmer med FF att om man har förhöjd temp i tre dagar så tolkar FF att det har varit ÄL.

    Hoppas, hur känns det att vara så nära? Har ni kollat kön? Och hur mår du?

  • BaPumba

    Försöker: Jag håller med dig om att det finns mycket som plötsligt känns ganska intressant att göra när man ska plugga, som t.ex. dammsuga, baka eller sortera sina recept...;)

    Hoppas: Jag har mina up-and-downs, men på det stora hela mår jag bra och känner mig glad. :)

    Jenso: Spännande med akupunktur imorn! Du får gärna återrapportera sen så kan vi jämföra lite, jag ska på mitt tredje besök imorn. Ser verkligen fram emot det för det är väldigt avslappnande, och lite spännande oxå. Min akupunktör har inte sagt något om att min sambo borde gå, och det känns inte så nödvändigt heller för han har tydligen jättebra spermier enligt testerna. Mina tester i utredningen har ju iofs oxå varit perfekta, men akupunktören sa att jag hade låg energinivå och hög stressnivå, och det är ju inget de kollar under utredningen direkt..

  • JZ79
    stegen, bra att illamåendet verkar ge med sig. Testa stödstrumpor för fötterna, lägg upp dom högt så fort du sitter ner..Kram {#emotions_dlg.flower}Försöker, jobbigt läge att vara upprörd och ledsen och ni måste sexa pga pergon Obestämd Tur ni fick till det med medicinsprutan iaf. Det har vi aldrig testat...bra att det finns olika saker att ta till de gånger det inte går att få till det av olika anledningar. Hoppas du mår bättre idag och att allt är bra när mannen kommer hem igen. Kramar!! HjärtaJenso, spännande med akupunktur imorgon! Ska bli intressant att se på vilket sätt det kommer hjälpa er som testar det SoligHoppas, oj..bara en månad kvar!! Förvånad Då kan ju bebbe komma när som Skrattande Packat väskan? =) Dåligt minne och minns inte nu om ni kollat vad det blir? Mysigt att er älskling snart är här! BabyGlad Kramar

    Vårväntan... Ja multivitamin för kvinna/man måste ju vara ok. Min bm sa att jag skulle äta kvinna istället för bara folsyra. Det innehåller lika mycket folsyra + en massa andra bra saker. När jag blir gravid skulle jag börja med Folsyra eller ännu hellre en multivitamin för gravida/ammande kvinnor. På ivf-kliniken skrev vi upp ALLT vi stoppade i oss, både mediciner och vitaminer. Läkaren sa ingenting, inte ens att mannen åt extra zink, folsyra och b-vitamin (kanske hon läst samma studier som jag Tungan ute) Min man har ju lämnat flera dåliga prov nu, men första gången trodde de ju att det kunde bero på infektion eftersom han hade många vita blodkroppar i sitt prov, så det kan ju vara nått sånt som spelat roll för din man eller att han hade badat varmt, haft rumpvärme på i bilen (min man får frysa arslet av sig nuförtiden, värme där nere är förbjudet! {#emotions_dlg.djavulsk})  eller liknande. Spermier vill inte ha det för varmt och det tar tid innan nya bildas. Hoppas nästa prov också är bra! Kramar {#emotions_dlg.flower}

    Mens = chokladsug utan dess like Skrikandes Hoppas sista målet för dagen kan stilla suget något. Chokladpudding, men utan riktig choklad...hmm..jaja, jag får låtsas att det är en mjuk "marabou sensation almond & seasalt" Jag har inte varit godissugen på 40 dagar, men idag slog det till Rynkar på näsan
    Annars njuter jag av "Mia på Grötö", Mia Skäringer är alldeles underbar Solig Älskar att Tabita dyker upp emellanåt också Tungan ute
    Puss på er Kyss
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus