• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • otålig

    Hej tjejer. Smyger fortfarande in här varje dag men skriver inte så mkt.. Är livrädd för missfall varje dag. Vågar inte träna (orkar inte heller iofs å då är jag bara i v5+1!). Tror varje dag att nåt är fel. Alltid är det något ;) men efter den här barnförsökande-persen så känns det som att vad som helst kan hända.. Jag håller iaf alla tummar och tår för er här inne!!!

  • wonders

    Hejsan alla. Vilka svängningar det är på samtalsämnena här inne. Underbar blandning. Julstjärnor oavsett hur de ser ut så säljer de säkert. Varför ska de se ut på ett visst sätt. Vi människor ser ju olika ut och vi accepteras ju som vi är. En vild idé skulle ju kunna vara att prova odla dem utan dessa äckliga tillsatser. Det enda de gör är ju att mångfalden dras ner och då menar jag även vad gäller människor eftersom de hormoner som ska till skadar oss.

    Nellin inte kul att gå och vänta på mensen. Kan bli lätt irriterad för mindre.

  • Hoppas 2012
    Maramina skrev 2013-01-23 19:01:10 följande:
    Hoppas, hur känns det att vara så nära? Har ni kollat kön? Och hur mår du?
    Nej vi har inte kollat kön, vi vill ha det som överraskning, känns inte lika roligt om man vetat :)
    Jag mår bra men är väldigt trött nu och man är ju inte smidigast i stan haha.
    Sover dligt och så, men så är det ju. Jobbar 2 veckor till och sen vila.
    Jag är väldigt spänd och förväntansfull samtidigt som man är lite rädd.
    JZ79 skrev 2013-01-23 21:43:39 följande:
    Hoppas, oj..bara en månad kvar!! Förvånad Då kan ju bebbe komma när som Skrattande Packat väskan? =) Dåligt minne och minns inte nu om ni kollat vad det blir? Mysigt att er älskling snart är här! BabyGlad Kramar
    Haha japp, en ynka månad kvar...galet.
    Nej inget vetande om kön :)
    Inte packat väskan än men vi har sagt att helgen 1/2 då ska väskan packas hihi

    Hur mår du?
    Kram

  • JZ79

    Försöker: har vi inte sagt att vi inte behöver be om ursäkt i denna tråd? ;) :P när jag köper blommor hädanefter ska jag leta efter ojämna blommor som inte ser ut som alla andra :D Viktigt att bry sig om sånt här oavsett om det gäller blommor, grönsaker eller kött. Människor och miljö påverkas av alla dessa gifter... Köpte tulpaner häromdagen och då fick jag inte bara 10 tulpaner utan 13! En "tvilling" och en "trilling" aldrig sett förr.. Tänker nu att de kanske beror på massa gifter? :/ Jaja, nu är de köpta så jag får njuta så länge de står här. Kram!

    BaPumba, gillar ditt eko- och miljötänk :)

    Hoppas: jo jag mår ok. Kämpar ned viktnedgång och räknar ner till ivf-behandling ska börja. Om 2 månader börjar jag spraya om allt går enligt planen!

    otålig: förstår din oro, men försök att njuta lite av grav vännen, kram!!

    72dagar: finns du i kulisserna eller har du tagit paus helt?? Håller tummarna att ivf'n går bra denna gång!!! Kram

  • Nellin
    stegen skrev 2013-01-24 00:57:03 följande:



    Har du använt progesterall denna månad? Kan det påverka?
    Sen är det väl tyvärr så med våra kroppar när vi så gärna vill så kommer den inte!
    Om ändå testet var negativt hoppas jag att du vaknar med tant röd imorgon, så det är överstökat!
    Kram
    Nej ingen progesterall. Vi har ju liksom haft paus, så jag har inte tagit några preparat. Ja, förutom de vanliga vitaminerna då. :) Idag lyser mensen fortfarande med sin frånvaro. Jag får väl helt enkelt acceptera att den hoppar över helt denna månad. Jag fick förmodligen ingen ÄL. Så kan det gå!
    Försöker skrev 2013-01-24 07:27:41 följande:
    Nellin - Konstigt... Brukar mensen vara regelbunden eller diffar den ibland? För det låter ju som den är på G.  
    Den brukar vara någorlunda regelbunden. Förr, när min PCO var värre så kunde den verkligen diffa, big time. Men PCO:n har ju blivit bättre och sedan dess har den funkat. Kanske har fått tillbaka PCO-besvären, vem vet.  Det är bara att avvakta, hur tråkigt det än är.
     
  • Nellin
    Hoppas: Vad roligt att se dig här! Och jösses vad fort tiden har gått! Det är ju snart dags för tusan! Hihi, så spännande!

    Försöker: Ja, jag är själv något av en matkritiker och har läst näringslära i många år. Det är hemskt hur alla produkter vi stoppar i oss är så farliga, och de flesta har ingen aning. Jag kör bara ekologiskt, på allt. Och aldrig halvfabrikat. Jag önskar mig ett hus med en trädgård där jag kan odla mitt eget! :) En vacker dag kanske. Hur som helst, det är bra att du skriver detta. 
  • Försöker
    JZ79 skrev 2013-01-24 11:19:55 följande:
    Köpte tulpaner häromdagen och då fick jag inte bara 10 tulpaner utan 13! En "tvilling" och en "trilling" aldrig sett förr.. Tänker nu att de kanske beror på massa gifter? :/
    Nej då, vissa sorters tulpaner har anlag för att skjuta upp sidolökens blomma samtidigt (sidolökens blomanlag är nästa ärs blomma) eller har blomanlag för 2 blommor i löken. Ofta är då "tvillingen" lite mindre än huvudblomman. Sen finns det sorter som alltid sätter 2 stjälkar på varje lök. Men de är vanligare i trädgården än bland snitttulpaner. Så ingen fara! Glad

    Däremot är tulpanlökar man köper för att sätta ut trädgården behandlande med ett antimögelmedel som är extremt giftigt och allergiframkallande. Likaså sättpotatis och sättlök för ätbar lök (gul-, röd- och vitlök). Man bör skrubba händerna noga efter hantering och inte låta barn hantera dem alls.

    Nellin - Vad glad jag blir när jag hör sånt! Eloge till dig (och alla andra som ägnar sig åt medveten konsumtion)! {#emotions_dlg.flower}
  • Försöker
    Solrosen - Jag såg att FF inte lokaliserat din ÄL än, eller tolkade jag den fel? För visst trodde du den var på mån och inte i tisdags? Min hade lokaliserat den nu som i måndags, precis som läkaren såg. Glad Fascinernade tycker jag.
  • BaPumba

    Jätteintressant med miljödiskussionen som uppstått! Och underbart att höra att jag inte är ensam om miljötänk. När vi ändå är inne på ämnet kan jag tipsa om en riktigt bra bok, Matens pris. Två miljöjournslister som rest runt i världen för att ta reda på vad den billiga maten EGENTLIGEN kostar. Finns även gratis som podcast.

    Vad är det för utbildning du läser Försöker? Jag är oxå intresserad av odling. Även min sambo. Fast han är mest inne på chilli av olika slag, så nu håller han på att förvandla vardagsrummet till odlingsplats, med värmemattor, sollampor mm... Jag är egentligen mest lat hobby-odlare som gilmar när man kan stoppa ner ett frö och det så småningom kommer upp något man kan äta. :)

  • Försöker
    BaPumba skrev 2013-01-24 12:39:44 följande:
    Jätteintressant med miljödiskussionen som uppstått! Och underbart att höra att jag inte är ensam om miljötänk. När vi ändå är inne på ämnet kan jag tipsa om en riktigt bra bok, Matens pris. Två miljöjournslister som rest runt i världen för att ta reda på vad den billiga maten EGENTLIGEN kostar. Finns även gratis som podcast.

    Vad är det för utbildning du läser Försöker? Jag är oxå intresserad av odling. Även min sambo. Fast han är mest inne på chilli av olika slag, så nu håller han på att förvandla vardagsrummet till odlingsplats, med värmemattor, sollampor mm... Jag är egentligen mest lat hobby-odlare som gilmar när man kan stoppa ner ett frö och det så småningom kommer upp något man kan äta. :)
    Låter som en bra bok, den har jag inte läst! Och vad kul att ni är intresserade av odling! Haha, känner igen det där med att förvandla vardagsrummet á la växthus...  Och man ska inte fnysa på näsan åt hobbyodlare eller matodlare i liten skala, de är värda all respekt!

    Utbildningens namn får vara osagt just nu, får då avslöjar jag nästan vem jag är. Men vi är den nya generationen yrkesodlare. Om några år är det våra eko-grönsaker ni äter, våra äppelträd ni planterar på tomten och våra julstjärnor ni sätter i fönstret (om vi överlever odlingen förstås... ). Glad
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus