• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Hej alla finingar!

    Har skummat igenom X antal sidor med inlagg nu fran ett hotell i Thailand, tankte halla mig tills jag kom hem men det gick inte. Grattis By Starlight till plus och frieri! Och grattis till Wonders som nu ar ruvare.

    Vi har haft en rikigt skon semester och hunnit med flera av Thailands sodra oar. Koh Lanta blev ingen favorit for den gav oss en hemsk magsjuka (nja, kanske inte on utan snarare nan restaurang vi var pa...), nastan ett helt dygn med krakningar och diarre, fy! San tur var blev min sambo frisk ett par timmar tidigare an mig sa pa kvallen kunde han fixa lite vattenmelon som jag fick ata med myrbett liggandes i sangen... MEN bortsett fran detta har det varit en riktigt skon semester! Varmt i luften och varmt i vattnet, fina strander, god mat...ja, det som brukar sagas om Thailand helt enkelt. Och det basta resetipset jag kan ge ar - resa utan mobiltelefoner eller datorer! Det har verkligen varit avkopplande att vara avskarmad fran allt och knappt ha koll pa vilken veckodag det ar. Som vanligt tycker jag anda att det ska bli skont att komma hem nar hemresedagen val narmar sig, imorn bar det av till Sverige igen. Kanns dock overkligt att det kommer vara kalla januari nar vi kommer hem, kan inte lata bli att vara installd pa sommar och varme och fortsatt anvanding av sandaler...!

    Puss och kram alla

  • Wittra
    12345678901 skrev 2014-01-16 20:52:21 följande:
    Är det för sent att hoppa in här?
    Har försökt i ca 5 år nu ätit pergotime till och från i 4år.
    Gift sen maj 2013. Ska ha mens 24/1 dock utan pergotime denna månad så tror inte direkt på nått..
    Vi är båda under 30, normalviktiga och motionerar regelbundet (har hund).
    Äter även vanliga vitaminer emellanåt och folsyra.
    Förstår inte alls varför det inte blir någon bebis..
    Läkaren tar oss knappt på allvar.
    Vad menar du med att läkaren knappt tar er på allvar? Har du gjort annat än äta Pergotime? Tänker på IVF, har ni försökt i 5 år så är det ändå en lång tid. 
  • kanske 4a
    12345678901 skrev 2014-01-16 20:52:21 följande:
    Är det för sent att hoppa in här? Har försökt i ca 5 år nu ätit pergotime till och från i 4år. Gift sen maj 2013. Ska ha mens 24/1 dock utan pergotime denna månad så tror inte direkt på nått.. Vi är båda under 30, normalviktiga och motionerar regelbundet (har hund). Äter även vanliga vitaminer emellanåt och folsyra. Förstår inte alls varför det inte blir någon bebis.. Läkaren tar oss knappt på allvar.

    Välkommen hit. Nu är ju inte jag någon expert väntar själv på första tid för utredning. Men jag tycker det verkar konstigt om ni provat pergo i fyra år och inte blivit erbjuden något annat. Byt läkare? Eller har ni inte velat prova annat tex insemination eller ivf? Hittades inga fel under utredningen?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

    Vinkar till BaPumba. Låter härligt minus matförgiftning. Välkommen hem!


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • amethyst

    Joinar er om det går bra? Vi har försökt sedan i mars förra året utan framgång.. Började tro att det äntligen hade tagit sig nu i veckan då jag för första gången någonsin haft sura uppstötningar + vart illamående till och från plus att mensen inte kom igår som den skulle.. men så börjar mensen smyga sig på NU märkte jag, inget blod än men ..ah.. man ser ju när det börjar ändra färg så att säga. SÅ.. försöker inte att tänka på det men är ändå fruktansvärt deppig och sitter och trycker tillbaka tårarna. Sambon blev så glad innan han åkte till jobbet i eftermiddags när han frågade om min mens hade kommit och jag svarade nej. Suck... =/


     


    Stort lycka till till er alla ! <3 :)

  • Pusheen
    amethyst skrev 2014-01-18 18:03:53 följande:
    Joinar er om det går bra? Vi har försökt sedan i mars förra året utan framgång.. Började tro att det äntligen hade tagit sig nu i veckan då jag för första gången någonsin haft sura uppstötningar + vart illamående till och från plus att mensen inte kom igår som den skulle.. men så börjar mensen smyga sig på NU märkte jag, inget blod än men ..ah.. man ser ju när det börjar ändra färg så att säga. SÅ.. försöker inte att tänka på det men är ändå fruktansvärt deppig och sitter och trycker tillbaka tårarna. Sambon blev så glad innan han åkte till jobbet i eftermiddags när han frågade om min mens hade kommit och jag svarade nej. Suck... =/ Stort lycka till till er alla !



    Hej! Jag vet exakt hur du känner. Kände likadant när jag fick mens denna gången. Har aldrig känt mig så gravid som då. Kunde nästan säga säkert att jag var gravid men nej. Jag började lipa och var helt förstörd. Börjat peppa nu igen när mensen tagit slut. Bara att försöka på nytt.. :)
  • By Starlight

    Jag trivs inte så bra i trådarna med gravida som jag försökt gå med i. Alla berättar historier hur de blev gravida på första försöket...hur de ska göra kub-tester..annars...vad vet jag.
    Vet ni någon grupp för dom som haft svårt men blivit gravida?


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Wittra
    By Starlight skrev 2014-01-19 18:52:58 följande:
    Jag trivs inte så bra i trådarna med gravida som jag försökt gå med i. Alla berättar historier hur de blev gravida på första försöket...hur de ska göra kub-tester..annars...vad vet jag.
    Vet ni någon grupp för dom som haft svårt men blivit gravida?
    Finns väl just en tråd som heter "vi som försökt ett tag utan plus men nu är gravida" .....? 
  • Wittra

    Jaha, då var det dags igen då...mensen verkar på  g.  Då kanske man äntligen kan få den där jävla tiden på gyn för att göra undersökningen och få iväg den remissen för IVF. 

    Ensammaste i världen känner man sig också ....Gråter

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus