• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Jäjd
    Ökänd skrev 2012-01-05 00:12:26 följande:

    Absolut. *hämtar ridspö*
    *erbjuder mitt*
    Hide your face so the world will never find you
  • Genid aa
    Alla kvinnor är inte tjocka. Tycker inte "tjock" behöver vara ett negativt laddat ord. Om det nu skulle vara så att ALLA kvinnor är tjocka så är det ju bara fakta, men så är det ju inte. Det är lögn. Jag stör mig just på ordet "alla". Det är ju att övergenerallisera något otroligt, "varför är alla runt omkring mig så feta". Alla runt omkring ts kan omöjligt vara feta om inte TS råkat vandra in på något träningkamp för grovt överviktiga.
  • knisse

    För att dom vill och kan alla lever inte för att träna eller för att se ut på ett vist sätt

  • pollykolle
    knisse skrev 2012-01-05 00:16:17 följande:
    För att dom vill och kan alla lever inte för att träna eller för att se ut på ett vist sätt
    Nej, men jag antar att man vill vara fin? 
  • Ökänd
    Jäjd skrev 2012-01-05 00:14:04 följande:
    *erbjuder mitt*
    Rosa? O la la.
    Krengt och på hoppad
  • Polly S
    pollykolle skrev 2012-01-05 00:05:31 följande:
    Helt ärligt är det ju faktiskt ni som ser ner på er själva för att ni blir arga att jag ens tar upp detta ämne.Har man lite självsäkerhet och självrespekt kan man vara trevlig och normal. 

    jag ser inte ner på mig själv, jag vet att jag är smal/normal och vältränad , men jag förstår fortfarande inte vad du anser är tjockt? den som inte håller sig till att skriva trevligt och normalt är du, vad säger det om dig då..?
  • La Lola
    pollykolle skrev 2012-01-05 00:19:15 följande:
    Nej, men jag antar att man vill vara fin? 
    Är man automatiskt fin om man är smal/normalviktig?
    Nä, verkligen inte.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Krollspell

    Jag tar hellre en fet och normalintelligent kvinna än en smal och genomkorkad pollykolle.

    Jag tror pollykolle är avis på att de feta kvinnor hon ser har en karl och hon själv är utan, och fattar inte varför.

    Och nej, jag är inte en fet kvinna! :D

Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?