• pollykolle

    Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?

    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

  • Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?
  • Jäjd
    Polly S skrev 2012-01-05 00:28:00 följande:

    men allt piffas väl upp av ett ridspö?
    Ja! Solig
    Hide your face so the world will never find you
  • Vladjie
    Krollspell skrev 2012-01-05 00:23:12 följande:
    Och du pollykolle, de feta kvinnorna kan banta och träna, du kan inte bli intelligent!
    Nej, det kan jag inte. Jag lyckas inte banta. Trots att jag är hyfsat intelligent. Intelligensen dras ju ner av oförmågan att banta, antar jag dock. Det går fan inte.
  • Litenskit

    Jag kan verkligen inte påstå att du formulerar dig bra. Du börjar ju ditt inlägg med att anklaga ALLA för att vara feta. Det är ju inte så svårt att lista ut att många blir upprörda, tjocka som smala.

  • Krollspell
    Vladjie skrev 2012-01-05 00:29:26 följande:
    Nej, det kan jag inte. Jag lyckas inte banta. Trots att jag är hyfsat intelligent. Intelligensen dras ju ner av oförmågan att banta, antar jag dock. Det går fan inte.
    Men är du intelligent så behöver du inte banta, jag kan tända på dig ändå! ;)
  • SDG

    Enligt mig så har tjock och fet samma innebörd och normal finns det ingen i hela världen som är, för ingen vet vad det är! 
    Du formulerar dig fruktansvärt dåligt och hoppar runt som en j*vla flatlus mellan alla möjliga åsikter och osammanhängande tankar!

    Snälla ta en macka och gå och lägg dig så kanske man kan få ett vettigt svar från dig!

  • Genid aa

    Jag har själv undrat varför alla är så tjocka när jag själv var yndre och smalare. Eftersom jag kunde äta hur mycket som helst men ändå var smal. Folk fråga mig varför jag var så smal, och jag undrade på samma sätt varför de är så tjocka. Jag själv åt mycket, och undrade vilka mängder av mat de måste ätit för att bli så tjocka. Men grejen är att alla har ju olika ämnesomsättning, kroppar fungerar olika, vi är olika byggda m.m. vilket avgör hur kroppen ser ut. Så inget är egentligen konstigt.

    Sen så värderar ju folk olika saker och allt är olika viktigt för alla. Alla kanske inte vill ha en pinnsmal kropp, eller ens bryr sig om att va normalviktig. De kanske gillar mat, och att äta mycket och avskyr träning. Medan vissa är helt tvärtom, och då säger det ju sig självt man blir mer smal då. Jag tror också att det stressade samhället vi lever i medför sämre matvanor och bidrar till övervikten. Det är mer lätttillgängligt med all möjlig fet mat och det går snabbare. Det är lättare slänga in något i mikron än att stå och laga en hel måltid. Dessa ideal gör nog också att folk tröstäter mer och får dålig relation till mat. Att det blir en dålig cirkel.

    Ganska logiskt egentligen?

  • La Lola
    SDG skrev 2012-01-05 00:32:22 följande:
    Enligt mig så har tjock och fet samma innebörd och normal finns det ingen i hela världen som är, för ingen vet vad det är! 
    Du formulerar dig fruktansvärt dåligt och hoppar runt som en j*vla flatlus mellan alla möjliga åsikter och osammanhängande tankar!

    Snälla ta en macka och gå och lägg dig så kanske man kan få ett vettigt svar från dig!
    Flatlus?! Hahahahaha!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Åsa

    Som jag antar att någon påpekat är TS vikt inte normalvikt enligt medicinskt standardmått (BMI) utan några kg under gränsen till undervikt. Normalviktspannet för den längden ser ut att ligga mellan dryga 56 och 75 kg.

    Vad gäller frågan varför kvinnor nuförtiden är tjocka/re/ så antar jag att det är av samma anledning som att män är tyngre/tjockare än förr; genomsnittsbefolkningen äter mer och jobbar mindre fysiskt än hur det såg ut längre tillbaka.

    I de äldre generationerna i min familj har det dock varit vanligt att vara överviktig även tidigare.

  • modesto
    pollykolle skrev 2012-01-04 16:51:36 följande:
    När jag är ute och promenerar kan man ju inte låta bli att kolla på olika människor, har märkt dock att många kvinnor unga som gamla har blivit bredare och bredare genom åren.

    Varför är det så?

    Jag är 1.74 och väger 52 kg.. det är normalvikt? varför är alla runt omkring mig så feta? typ bara 16åringar som har en kropp som jag. 

    jag vet inte om andra har sagt det,


    kvinnor? de flesta män i min ålder och även yngre har jättemagar.


    det är väl latthet antar jag, också ämnesomsättningen skjunker vid åldern. jag kunde äta vad som helst bara för några år sen, nu måste jag verkligen vara noga med vad jag stoppar i mig och träna regelbundet, det är evig kamp. jag äter aldrig de rekommenderade 2000 kalorier om dagen men ändå kan gå upp i vikt då och då.


    när jag var yngre åt jag allt och ändå inte gick upp i vikt.

Svar på tråden Varför är alla kvinnor så tjocka nuförtiden?