• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • yodi

    oavsett vad man väger så är det inte ok att glo ner i folks varukorgar och komentera deras inköp.

    väger personen för mycket är den säkert redan medveten om det 

  • Anonym

    Spårat ut lite här tror jag? Tråden handlade om en tjej hade rätt att påpeka hur stor godispåse TS hade i korgen. "Nej", är svaret. Vad får den tjejen ut av att påpeka att TS köper mycket godis? Hon kanske skulle ha barnkalas åt 15 barn? Ska TS behöva förklara sin användning för en okänd människa? Jag hade rytit till ordentligt om en människa sa så till mig! Så enkelt; "Nej, sköt dig o ditt!".

  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:50:54 följande:
    Det bevisar ju ingenting annat än att det går bra för dig. Alla människor får inte samma biverkningar, vet du.
    Folk klagar i regel inte när de går ner, så vida de inte var underviktiga redan innan, men med tanke på att läkare sällan rapporterar in alla biverkningar som deras patienter får, så är det inte omöjligt att siffrorna är missvisande heller. Dessutom skiljer dem sig mellan olika preparat.
    När man läser alla biverkningar som man kan få av dessa SSRI-prep (oräkneliga) så fattar man ju inte vad medicinen egentligen hjälper emot.  Jag frågade en läkare om just det och han sa att medicinerna kommer från USA och eftersom man där stämmer varandra till höger och vänster så uppger läkarna ALLA biverkningar som bara tänkas kan, om det så bara är EN som fått dem (så om du saknar någon biverkning i FASS så blir jag fundersam). Och jag har ätit fyra olika preparat och inte gått upp ett hekto (inte ner heller).
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 16:52:05 följande:
    Läs lite näringslära, så ser du att det inte är skitenkelt att få i sig rekommenderat intag av allting enligt vad som anses optimalt.
    Ta mindre portioner bara. Enkelt.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:59:14 följande:
    När man läser alla biverkningar som man kan få av dessa SSRI-prep (oräkneliga) så fattar man ju inte vad medicinen egentligen hjälper emot.  Jag frågade en läkare om just det och han sa att medicinerna kommer från USA och eftersom man där stämmer varandra till höger och vänster så uppger läkarna ALLA biverkningar som bara tänkas kan, om det så bara är EN som fått dem (så om du saknar någon biverkning i FASS så blir jag fundersam). Och jag har ätit fyra olika preparat och inte gått upp ett hekto (inte ner heller).
    Det är omdebatterat ifall de verkligen hjälper särskilt bra heller. Men det är sant - de har väldigt mycket biverkningar, även om somliga är extremt ovanliga och andra väldigt vanliga. Viktförändringar och sexuella bekymmer hör till några av de som de flesta jag talat med om med personlig erfarenhet, känner igen.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-14 16:59:40 följande:
    Ta mindre portioner bara. Enkelt.
    Det kanske är det som är problemet att feta helt enkelt inta fattar detta? Är tjockisar korkade generellt sett?
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 16:59:40 följande:
    Ta mindre portioner bara. Enkelt.
    Men gäsp. Det är verkligen ingen idé att försöka nyansera en debatt på det här stället. Det är verkligen bara svart eller vitt - omöjligt eller skitenkelt, aldrig något där emellan.

    Väldigt märkligt att vi har problem med ätstörningar om allt vore så enkelt.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Anonym skrev 2012-01-14 17:02:56 följande:
    Det kanske är det som är problemet att feta helt enkelt inta fattar detta? Är tjockisar korkade generellt sett?
    Om man skall överglänsa någon grupp, så gör man det bäst genom att faktiskt säga något intelligent.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:04:15 följande:
    Väldigt märkligt att vi har problem med ätstörningar om allt vore så enkelt.
    Det är enkelt men vissa klarar inte av det ändå.
  • Anonym
    trettioplus skrev 2012-01-14 17:02:46 följande:
    Det är omdebatterat ifall de verkligen hjälper särskilt bra heller. Men det är sant - de har väldigt mycket biverkningar, även om somliga är extremt ovanliga och andra väldigt vanliga. Viktförändringar och sexuella bekymmer hör till några av de som de flesta jag talat med om med personlig erfarenhet, känner igen.
    Man går inte upp i vikt av SSRI-prep liksom automatiskt utan det är att en del får ökad aptit! Och lika många torde få minskad aptit. Av någon anledning! så verkar ÖKAD APTIT vara vanligare och det beror väl snarast på att det fungerar utmärkt för tjockisar att skylla på. Men det finns ingen substans i medicinen som gör att man blir fet. Man blir hungrigare och äter mer och då måste man vara på sin vakt och kolla så att det inte blir för mycket (precis som det är i vanliga fall)
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?