• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • minaimaginärabarn

    [quote=77290579][quote-nick]MariaKojola skrev 2017-01-08 20:06:15 följande:[/quote-nick]

    Vi hade ungefär exakt samma då, lill111. Jag hade tnf 44 i nov 2016, men ja, inte tagit ngn humira och är planerat ivf nu i kommande månadsskifte. Blä rent ut sagt, är det alltså likamed lönlöst om man inte tagit tnf-blockare med så pass högt värde? Trombyl o pred går väl mer på immunförsvaret(?), men kommer inte åt tnf-värdet. Och dessa intralipid-dropp, påvekar de ingenting? Jag kör med egna ägg men har inte förstått att det har ngt med tnf att göra.(?)

    [/

    Hej!

    Jag hade också högt TNF-a men har heller ej ordinerats humira..... Dr D tyckte inte att jag skulle ta humira i ett första läge och jag har bestämt mig för att lita på honom. Har bråkat och ifrågasatt så många läkare tidigare men bestämde mig att inte lägga mig i denna process. Hur har Dr D sagt till dig ang ditt TNF?

  • pipperoni
    canada skrev 2017-01-08 17:16:20 följande:
    Funkade inte för mig heller, jag googlade o tog en annan rabattkod.
    Typ WERLABSOK15
    Jag hittade också den och körde på det!
  • MissWe

    @MariaKojola

    Det finns ett tillskott som heter Lyprinol som sänker TNF -alfa. När man börjar en kur tar man dubbeldos en tid för att få upp värderna. Minns att jag tog fyra kapslar i början, och nu underhåller med två. Kommer dock öka igen när det börjar närma sig.

    Jag gjorde mina blodtester nu i december och då har jag ätit Lyprinol under ngr månader, hade förhållandevis låg TNF, mot vad både jag och Dimitri hade gissat (låg på 31,4). Har inte gjort ngr blodtester innan så jag kan inte med säkerhet säga att det påverkat. Samtidigt så gör jag mkt annat för att på naturlig väg stärka och balansera kroppen.

    Tips om ni ska beställa Lyprinol är att jämföra priserna på pricerunner ~ kan bli upp mot halva priset jämfört mot hälsokosten.

    Länk om Lyprinol;

    arkiv.reumatikerforbundet.org/bilagor/altbilaga/sid34.pdf

  • MissWe

    ..ska dock säga det, att jag inte på något sätt tror att det kan ersätta humira, men kanske hjälpa lite på traven. Du fattar.

    ????

  • UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2017-01-08 17:07:34 följande:

    Hej! Skulle precis beställa prover på Werlabs, men det verkar inte som rabattkoden "Fertilitetsguiden" funkar längre... Rynkar på näsan Den gjorde det förra veckan. Någon som vet någon annan rabattkod? Zinfandel - vet du om de har tagit bort rabatten?


    Hej !Om du skriver in din epostadress på Sökrabatt.se så får du automatiska uppdateringar när nya rabattkoder läggs in för tex Werlabs. Det har jag gjort.
    De anger också utgångna rabattkoder och ibland fungerar de fortfarande tex rabattkoden LCHF som jag testade igår, den ger 20% rabatt trots att den står som utgången rabattkod. Ibland fungerar de trots att de står som utgångna.
  • quintana7
    Zinfandel skrev 2017-01-08 21:44:48 följande:

    Fertilitetsguiden har fått ett nytt utseende! Soligwww.fertilitetsguiden.com/wp/

    Massor med döda länkar är borttagna och det finns nu en bra sökfunktion. Dessutom en ny admin som själv får ge sig tillkänna om så önskas Kyss 

    Hopps ni gillar den uppdaterade sidan och att ni får en massa bra tips där Hjärta


    Bästa, tack så mkt!
  • astmatiker

    Vill bara framföra ett STORT TACK till kära Zinfandel för allt det fantastiska jobb du gjort med fertilitetsguiden och för din aktivitet i den här tråden som givit så många så stor hjälp. Helt ovärderligt! Vill också tacka alla andra härinne som hjälper till att föra all kunskap vidare till dem som behöver. Jag har själv inte varit så superaktiv med att skriva den senaste tiden men följer tråden och har fått mycket hjälp av att läsa era inlägg. Det har tagit mig vidare i processen när jag kört fast och det är jag mycket tacksam för!
    Lycka till alla kämpare!

  • supertjejen

    Jaha nu är det snart dags igen...! Vi ska göra äggdonation på serum och ska kolla hinnan på torsdag. Har fått besked från Serum att jag ska betala nu innan så att de får in pengarna innan jag åker ner, känns lite märkligt, i Tjeckien har jag för mig att jag betalade på plats då man visste att det blev några embryon att sätta in. Så också i Umeå. Hur tänker ni?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!