• lavande de provence

    känner mig lurad

    I våras köpte jag en blandras valp,mamma 100% renrasig och pappa 75% av samma ras
    25% visste inte ägare,den rasen fäller obetydlig lite,heter shih tzu
    Snart blir hunden 1 år och liknar en annan ras som fäller en hel del,
    kollat med veterinären som säger att hunden är fin i pälsen och att det är en tybetansk spaniel
    Jag har kontaktat ägaren flera gånger som tyvärr svarar inte på min mail
    Vi tycker om henne jättemycket men det är inte roligt att går med dammsugan varje dag
    tanken var att hon skulle ligga i min sons säng men det går inte ,för då far man bytta lakan dagligen
    Det är absolut inget fel på hundar som fäller med det fixar inte jag,jag blir hypernervös när det ligger hår överallt
    Vi kommer att sälja henne till en bekant för mindre summa pengar så att hon finns i närheten eftersom min son älskar henne ,han är 5 år
    Funderar att inskaffa en renrasig shih tzu men just nu har jag inte så mycket pengar att lägga ut.
    Jag känner mig så fruktansvärt lurad,valpen köpte vi via blocket

  • Svar på tråden känner mig lurad
  • Ronjan

    Det är alldeles för mycket galenheter i ett och samma inlägg, detta måste bara vara ett skämt??

  • Jonazid
    Ronjan skrev 2012-02-27 22:18:44 följande:
    Det är alldeles för mycket galenheter i ett och samma inlägg, detta måste bara vara ett skämt??
    Tyvärr inte.
  • Katitziii

    Den här tråden känns nästan påhittad.
    Men ja kan säga att jag har typ samma fobi själv, jag är pedant och avskyr hundhåren överallt från min hund. Men som sagt jag skulle inte göra mig av med honom för att han hårar ner. Jag städar istället mer, låter hunden sova i sin säng och ta hand om pälsen. :)

    Hoppas bara inte de skaffar en ny hund som har något annat de inte förväntat sig..

  • AA2012
    lavande de provence skrev 2012-02-27 22:16:31 följande:
    jag förstår att ni reagerar så här
    men vi är ju olika,jag tål inte att se massor  av hund/katthår överallt
    jag har lärt mig en läxa o kommer aldrig skaffa en blandras
    men vi kommer ha en hund som fäller lagom
    och som passar vår familj
    jag tackar för mig och därefter lämnar jag tråden
    lycka till med era hundar

    du skriver:

    jag tål inte att se massor av hund/katthår överallt

    sen skriver du:

    vi kommer ha en hund som fäller lagom

    du tål inte att se hund/katthår men du ska ha en hund som fäller lagom...

    jag upprepar......jag tycker inte du ska skaffa hund, eller djur överhuvudtaget....sen tycker jag att du ska söka hjälp för din fobi för hund/katthår...          
  • NizzY
    Galino skrev 2012-02-27 13:50:29 följande:
    Ytterligare en tråd jag inte orkar med.. Köper man en blandras får man vara beredd på att det kanske inte blir som man tänkt sig. Köper man en hund får man vara beredd på att den fäller. Man skaffar inte ett djur för att senare göra sig av med det för att det "fäller mer än man räknat med".

    Djur är levande varelser och inga leksaker - vill du ha ett djur som inte skräpar ner eller fäller så köp ett gossedjur.
    word !
  • Galino
    AA2012 skrev 2012-02-27 20:09:32 följande:
    borde vara körkort på att få skaffa hund, ja djur överhuvudtaget.... 
    Håller med till 100 %.
  • LekandeLätt
    AA2012 skrev 2012-02-28 08:20:31 följande:
    du skriver:

    jag tål inte att se massor av hund/katthår överallt

    sen skriver du:

    vi kommer ha en hund som fäller lagom

    du tål inte att se hund/katthår men du ska ha en hund som fäller lagom...

    jag upprepar......jag tycker inte du ska skaffa hund, eller djur överhuvudtaget....sen tycker jag att du ska söka hjälp för din fobi för hund/katthår...          
    Ja, snart har vi en tråd till här "jag köpte en hund som inte ska fälla men han fäller iaf, jag kan inte ha kvar den" typ.
    Suck!
  • AA2012
    LekandeLätt skrev 2012-02-28 11:15:01 följande:
    Ja, snart har vi en tråd till här "jag köpte en hund som inte ska fälla men han fäller iaf, jag kan inte ha kvar den" typ.
    Suck!

    ts är ett mycket sorgligt kapitel, en idiot om jag får säga vad jag tycker på ren svenska........ det är att dom stackars djuren blir lidande för att så många människor är så fruktansvärt korkade och helt saknar sunt förnuft och empati....Gråter
  • slutatsnusa
    YummyMami skrev 2012-02-29 07:19:22 följande:
    Skaffa en nakenhund eller en ras som inte fäller, finns allergihundar av olika sort.
    lik förbannat drar de in grus o grejer.
Svar på tråden känner mig lurad