• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • miaik

    Jag var höggravid och besökte min kusin, hans dotter då sex år och jag hade följande konversation.

    M: -Kommer det gör ont när bebisen ska ut?
    Jag: -Nja, det är nog inte så farligt (vill ju inte skrämma upp henne)
    M: -Det är ett stort huvud som ska ut ur snippan!!

    Vilken tur att hon förklarade det för mig :)

  • duntoss

    På väg hem efter att ha lämnat storasyster på skolan så såg jag och mina yngre barn (Då 4 o 3  år) en regnbåge. Väl hemma på gården tog sig barnen ut snabbt för att kika på denna regnbåge som till deras besvikelse då redan var borta. Rätt som det va hörde jag min 4 åring utbrista "mamma titta vilken stor lampa" Jag börja skratta hejdlöst åt det hela då det var solen hon pekade på. Sen sa jag till henne. "kommer du inte ihåg hur solen ser u?"

    Detta är ett bevis på hur få soltimmar vi haft denna sommar

          

  • slamkrypare
    duntoss skrev 2012-11-07 09:53:26 följande:
    På väg hem efter att ha lämnat storasyster på skolan så såg jag och mina yngre barn (Då 4 o 3  år) en regnbåge. Väl hemma på gården tog sig barnen ut snabbt för att kika på denna regnbåge som till deras besvikelse då redan var borta. Rätt som det va hörde jag min 4 åring utbrista "mamma titta vilken stor lampa" Jag börja skratta hejdlöst åt det hela då det var solen hon pekade på. Sen sa jag till henne. "kommer du inte ihåg hur solen ser u?"

    Detta är ett bevis på hur få soltimmar vi haft denna sommar

          
    Det påminde mig om när vi en kväll i slutet av sommaren skulle åka hem från mormor och morfar som bor på andra sidan stan. Det var rätt sent, molnfritt och fullmånen lyste. Wilmer tittade fascinerat på månen innan vi klev in i bilen. Sen åkte vi hem, en bilresa på ca 30 min. När vi hoppade ut ur bilen hemma tittade han upp på himlen igen, blev jätteglad och utbrast: "Titta, månen följde med oss hela vägen hem!"
  • duntoss
    slamkrypare skrev 2012-11-07 11:05:14 följande:
    Det påminde mig om när vi en kväll i slutet av sommaren skulle åka hem från mormor och morfar som bor på andra sidan stan. Det var rätt sent, molnfritt och fullmånen lyste. Wilmer tittade fascinerat på månen innan vi klev in i bilen. Sen åkte vi hem, en bilresa på ca 30 min. När vi hoppade ut ur bilen hemma tittade han upp på himlen igen, blev jätteglad och utbrast: "Titta, månen följde med oss hela vägen hem!"

    Ja det påminner mig om när vi åkte bil en kväll. Månen "åkte brevis oss" sen stannade den för ett berg (vi åkte rakt fram så det såg ut som den stannade vid berget) sen åkte den igen men den måste svängt av utbrast mellersta barnet-för den var borta när vi kom hem
  • Echan
    taquine skrev 2012-06-28 15:20:49 följande:
    Det är bra många år sedan nu, men kommer fortfarande ihåg ett samtal som utspelade sig mellan min dotter och hennes bästa kompis. 
    Kompis:  " Vet du, jag kan gå ner i spagat"
    Dotter:  (efter lång tystnad)  "Vet du, jag kan gå ner i källaren"
    Lite gulligt  De kan väl varit runt 5-6 år då...

    underbart!
  • NKmamma

    Häromdagen när jag och dottern 4 år gick hem från dagis så frågade jag om hon hade haft kul.
    -Ja, jag har lekt med x, y och z. Jag är kär i dom och y han är så stilig.

    En killtjusare redan     

  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

    Melker fyra år berättade för mig att om han inte har glasögon så kommer hans ögon att trilla ut.
    jag frågade honom hur det kunde komma sig och han svarade att hans storebror stoppade in ögonen varje morgon innan han åkte till skolan. Han trodde alltså att kontaktlinserna var ögonen Solig

    Melker 4 år sa till mig i våras:
    Melker: linda vet du vad som hände när jag ramlade på brännässlorna?
    Jag: nej vadå?
    Melker : det vet inte jag heller....

  • tuzzla

    Alexander, nyss fyllda 5:
    -Hur många år är du mamma?
    -Jag är 38.
    -Men Gud! Det är ju jättegammalt! Får jag se!
    (synar mig närgånget i ansiktet)
    -Ja. Det syns också!
    Tack för den du sötnos ♥

  • Min högsta önskan

    På förskolan hade min treåring, Theo, förklarat för fröknarna vad jag och hans pappa jobbade med:
      Han berättar stolt för dagisfröknarna att jag minsann leker med småbilar!! Och hans pappa, ja han leker med små lastbilar!
    Men storebror Herman 5 1/2 år rättar honom så klart: -Nä, Theo, mamma byter jättestora blöjor på tanter som kissat på sej! (Ja.. Precis.. Inget annat.. )
    Vad hans pappa sysslar med? -Jo, han gör tvättmaskiner och tittar på truckar.

    (jag jobbar som uska i hemvården och deras pappa jobbar på ett företag som gör bl a tvättmaskiner) 


    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Ningal

    Var hembjuden till exmannen, när vårt barn fyllde år. Nya fruns dotter blev förtjust i mig. Och tyckte att då om xx är hennes bonuspappa så kunde väl jag bli hennes bonusmamma. Mycket logiskt tänkt.
    ( Tvivlar starkt på att hennes mamma uppskattade förslaget, men hon är ju bonusmamma åt mina barn, så... ja, rättvist om jag får vara bonusmamma åt hennes barn. Ha ha ha)) 

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!