• blåbär02

    Vi som är överviktiga & gravida.

    Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

    Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

    Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

    {#emotions_dlg.flower}


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

    c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

    Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

    Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

    Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Valborgs

    Tack Bräckehäxan :)
    Har två barn sen innan, ena på 11 år och det andra på snart 10 månader.

    Vägde 60 innan första graviditeten och gick upp 30kg. Innan andra graviditeten vägde jag 82 och gick upp 17kg, efter den har det varit sisådär med bra mat och träning, så det jag gick ner efter fl gick jag snabbt upp igen :(

  • Nathalieeliasson

    Snacka om att jag blev paff idag. Träffade min moster som kom på och la sin hand om magen, och sa är det något på gång. Hon tyckte det va uppenbart och jag är bara i vecka 11 lr 12. Går kanske inte att dölja till rul som jag hade tänkt

  • ver81

    Onsdagen den 3/10 kl 10:51 föddes en underbar liten kille på hela 4585g och 53cm lång :)

    Det var meningen att han skulle kommit den 2/10 egentligen men det gjordes någon miss i planeringen så efter 9 timmar fick vi åka hem igen utan bebis :/

    Men nu är vi iallafall hemma och att vi nu är 4 i familjen känns lite ovant men helt underbart :)
    Just ja, han skall heta Elias.

    Vill även meddela att min älskade mormor aldrig hann få glädjebeskedet om sitt andra barnbarnsbarn då hon somnade in redan i måndags :'( 
    Så alla känslor är så dubbla just nu. Samtidigt som man har denna enorma lycka så finns den enorma sorgen efter någon som jag älskade så innerligt mycket. 
    Ena dagen slocknade ett liv som jag älskade så och 2 dagar senare startade ett nytt litet liv som jag älskar av hela mitt hjärta.
    Men jag har turen som har min sambo och mina älskade barn som hjälper mig i detta svåra. 

  • Ingrid 149
    ver81 skrev 2012-10-06 16:27:30 följande:
    Onsdagen den 3/10 kl 10:51 föddes en underbar liten kille på hela 4585g och 53cm lång :)

    Det var meningen att han skulle kommit den 2/10 egentligen men det gjordes någon miss i planeringen så efter 9 timmar fick vi åka hem igen utan bebis :/

    Men nu är vi iallafall hemma och att vi nu är 4 i familjen känns lite ovant men helt underbart :)
    Just ja, han skall heta Elias.

    Vill även meddela att min älskade mormor aldrig hann få glädjebeskedet om sitt andra barnbarnsbarn då hon somnade in redan i måndags :'( 
    Så alla känslor är så dubbla just nu. Samtidigt som man har denna enorma lycka så finns den enorma sorgen efter någon som jag älskade så innerligt mycket. 
    Ena dagen slocknade ett liv som jag älskade så och 2 dagar senare startade ett nytt litet liv som jag älskar av hela mitt hjärta.
    Men jag har turen som har min sambo och mina älskade barn som hjälper mig i detta svåra. 
    Stort Grattis!! Jobbigt! Försök njuta, men glöm inte bort att sörja.
  • Ingrid 149

    Vår lille Wille är idag 1v och 2 dagar. Det flyter på över förväntan, känns att det inte är första gången. Har ett helt annat lugn och är mer säker i mig själv än förra gången.
    Amningen funkar inget vidare, så delammar så länge som han tar bröstet. Sen blir det flaskmatning.   

  • blåbär02

    Vill bara höra en grej till angående sparkar och rörelser i magen:
    Jag känner nästan bara att det sparkar och fladdrar typ vid kissblåsan och den regionen.
    har inte fått en kick nånannanstans...  Flrutom första gången det fladdrade i sidan.
    Är det konstigt? (v23)

    Sen undrar jag en grej angående magen. Jag är hård (spec i övre delen av magen) och kan inte hålla in den och känner mig gravid, men jag har inte växt nästan nåt under naveln... Kan fortfarande ha alla kläderna.
    Kan det ha med övervikten att göra? Att jag har mycke "kött" och plats för bebis att växa, så den inte växer i samma fart som en smal kvinna?
    Hur har det varit för er som är överviktiga (gärna svar från er som väger över 100kg) ??

        {#emotions_dlg.flower}

  • blåbär02

    (var ju på UL för ca tre veckor sen och bebis mådde bra och var så stor som den ska vara nu.)

  • slemtorsk i din bralla

    Blåbär.. det hårda du känner i övre delen är troligtvis livmodern... i övrigt så har jag känt de flesta buffar o sparkar just i nedre delen men sista 2-3 veckorna (är i v 27) har det kickats hejvilt även upptil.....

    FÖR ÖVRIGT.. kan jag berätta en mindre bekväm del....min rumpa är borta!??! Jag hittar den inte någonstans... nu är väl det i sig inte ett problem men det kändes vääääldigt tydligt när jag gled ner i ett efterlängtat bad och insåg att jag inte har en gnutta sittfläsk kvar...NÄR hände detta liksom?????

    Inte ett dugg mysigt att sitta i badkaret *S* fick liksom luta mig ganska långt bak för att avlasta röven, kan ju förklara varför det varit så jobbigt att sitta på tex föreläsningar....

  • c89
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-07 18:01:35 följande:
    Blåbär.. det hårda du känner i övre delen är troligtvis livmodern... i övrigt så har jag känt de flesta buffar o sparkar just i nedre delen men sista 2-3 veckorna (är i v 27) har det kickats hejvilt även upptil.....

    FÖR ÖVRIGT.. kan jag berätta en mindre bekväm del....min rumpa är borta!??! Jag hittar den inte någonstans... nu är väl det i sig inte ett problem men det kändes vääääldigt tydligt när jag gled ner i ett efterlängtat bad och insåg att jag inte har en gnutta sittfläsk kvar...NÄR hände detta liksom?????

    Inte ett dugg mysigt att sitta i badkaret *S* fick liksom luta mig ganska långt bak för att avlasta röven, kan ju förklara varför det varit så jobbigt att sitta på tex föreläsningar....
    Haha, jag känner igen det där med rumpan! Lyckligtvis har min börjat fläska på sig igen senaste veckorna nu på slutet, antagligen en del vätska också... men det var inte roligt innan, känns märkligt att vara fet och samtidigt ha benig rumpa, haha. Försöker dock att skratta åt det tragiska i det ;(
  • AnitaAndersson

    Oj, utan rumpa?!

    Själv har jag säkert tre rumpor. Har stor rumpa redan förut och nu har det inte blivit mindre direkt. Inte så lätt heller. Rätt tungt för ryggen :(

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.