• blåbär02

    Vi som är överviktiga & gravida.

    Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

    Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

    Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

    {#emotions_dlg.flower}


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

    c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

    Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

    Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

    Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Xist
    UllTussen skrev 2012-11-08 17:29:13 följande:
    Urk! Jag är såå nervös inför mitt RUL om två veckor..

    Är ju i v.18 nu och känner mig ibland så ogravid. Känner inga fladder eller rörelser än, men har inte ont eller blödningar så allt är säkert superbra. men man är ju nojig..

    tips på hur jag ska tänka?
    är ju första barnet och efter att MA för 2 år sedan är det svårt att släppa rädslan!
     
    Just från v 14 och till 22 kände jag mig ogravid med alla mina. Jag kände rörelser sent och mådde inte illa eller något. Tror du får hitta något att fokusera tankarna på osv. Kommer gå bra :) !
    ♥ E - 05 ♥ I - 07 ♥ O - 09 ♥ BF 10/7-13 ♥
  • UllTussen
    Xist skrev 2012-11-08 17:35:46 följande:
    Just från v 14 och till 22 kände jag mig ogravid med alla mina. Jag kände rörelser sent och mådde inte illa eller något. Tror du får hitta något att fokusera tankarna på osv. Kommer gå bra :) !
    Tack! Solig
    Bara skönt att man inte är ensam om att ha spök-veckor där man undrar om det verkligen är sant!!

    Får hoppas mina broderier jag beställt kommer snart så jag kan sysselsätta mig i två veckor tills jag vet hur det är med skrutten i magen  
  • Nathalieeliasson

    Ulltussen: är i precis i samma läge, känner absolut inget alls.. Och två långa veckor till Rul.. Gjorde ett ul vecka 12 och då va allt bra, så det borde det vara nu också tycker jag..

  • CookieKaka
    UllTussen skrev 2012-11-08 17:29:13 följande:
    Urk! Jag är såå nervös inför mitt RUL om två veckor..

    Är ju i v.18 nu och känner mig ibland så ogravid. Känner inga fladder eller rörelser än, men har inte ont eller blödningar så allt är säkert superbra. men man är ju nojig..

    tips på hur jag ska tänka?
    är ju första barnet och efter att MA för 2 år sedan är det svårt att släppa rädslan!
     
    Jag kände ingenting utom bubblande tarmar innan v.21 men nu i v.24 är det full rulle.

    Så stressa inte upp dig för det men jag är nog den sista som ska säga så då jag själv nojjade som bara den innan RUL. 
  • blåbär02
    UllTussen skrev 2012-11-08 17:29:13 följande:
    Urk! Jag är såå nervös inför mitt RUL om två veckor..

    Är ju i v.18 nu och känner mig ibland så ogravid. Känner inga fladder eller rörelser än, men har inte ont eller blödningar så allt är säkert superbra. men man är ju nojig..

    tips på hur jag ska tänka?
    är ju första barnet och efter att MA för 2 år sedan är det svårt att släppa rädslan!
     

    Förstår att du är orolig. Jag var superorolig och kände mig väääldigt ogravid ända till v19 då jag kände första fladdret :) Några dagar senare var det dags för RUL och allt såg så bra ut =)

    Försök att njuta! Jag gjorde inte det på hela sommaren för att jag var så orolig, men försök att njuta! 
    Du är gravid! Det är ju fantastiskt!

    {#emotions_dlg.flower}

      
  • Emmaosv

    Hej tjejer! Det var ett tag sedan jag skrev här ! Måste bara kika in och berätta att i måndags 5/11 tittade min älskade lilla prins Charlie ut :) Graviditetsvecka 37+6

    Jag har en del övervikt sedan innan förlossningen och trodde att jag skulle gå upp massor som skulle bli omöjligt att bli av med, men bara tre (!) dagar efter förlossningen så kan jag säga att min kropp är snudd på återställd sedan innan ( Gick upp ca 12-13 kg) Jag kan använda mina vanliga byxor och kläder igen! Känns så skönt då man vart orolig, men det var alltså helt i onödan :) 

    Under min graviditet har jag ätit ganska som vanligt. Har inte haft några cravings men sista veckorna har jag nog ätit mer skräp. Så mitt tips till er som oroar er över vikten: Försök bara att inte ändra för mycket i kosten och ät regelbundet och från alla näringskedjor. Och är ni toksugna på något, ja men ät det direkt istället för att få ångest och ett ännu större sug!Motion har föresten inte vart att tala om senaste 2,5 månad pga foglossning.

    Lycka till aliihopa med era graviditer, oroa er inte för mycket!  Nu ska jag mysa med min bebis !!

    Här har ni min vackra prins föresten Hjärta



     
    BF 19/11 <3
  • norskan
    Emmaosv skrev 2012-11-08 21:03:23 följande:
    Hej tjejer! Det var ett tag sedan jag skrev här ! Måste bara kika in och berätta att i måndags 5/11 tittade min älskade lilla prins Charlie ut :) Graviditetsvecka 37+6

    Jag har en del övervikt sedan innan förlossningen och trodde att jag skulle gå upp massor som skulle bli omöjligt att bli av med, men bara tre (!) dagar efter förlossningen så kan jag säga att min kropp är snudd på återställd sedan innan ( Gick upp ca 12-13 kg) Jag kan använda mina vanliga byxor och kläder igen! Känns så skönt då man vart orolig, men det var alltså helt i onödan :) 

    Under min graviditet har jag ätit ganska som vanligt. Har inte haft några cravings men sista veckorna har jag nog ätit mer skräp. Så mitt tips till er som oroar er över vikten: Försök bara att inte ändra för mycket i kosten och ät regelbundet och från alla näringskedjor. Och är ni toksugna på något, ja men ät det direkt istället för att få ångest och ett ännu större sug!Motion har föresten inte vart att tala om senaste 2,5 månad pga foglossning.

    Lycka till aliihopa med era graviditer, oroa er inte för mycket!  Nu ska jag mysa med min bebis !!

    Här har ni min vackra prins föresten Hjärta
    Grattis :D Underbart söt!
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.