• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • Lavish
    UmmHamza skrev 2012-07-13 19:57:54 följande:
    I så fall så kan det verkligen missuppfattas, har man sexfantasier så brukar man vilja uppleva dem? Han gjorde det för att han trodde hon ville, inte för att våldta henne så. De borde prata om det, kanske med en familjerådgivare eller liknande. Men inte anmäla.
    Nej, jag har massor med sexfantasier jag absolut inte vill uppleva och tror snarare att det är det vanliga.

    Många kvinnor fantiserar om våldtäkt så då kan väl män bara gå och våldta kvinnor på gatorna och hävda att de trodde att kvinnan ville bli våldtagen?
  • Anonym (Juristen)
    Aaliyah skrev 2012-07-13 18:37:48 följande:
    Ja, det skulle kunna bedömas som våldtäkt men det blir svårt att uppfylla det subjektiva rekvisitet dvs. att han förstod att du inte ville.
    Nej, det blir det inte.
  • Anonym
    UmmHamza skrev 2012-07-13 19:57:54 följande:
    I så fall så kan det verkligen missuppfattas, har man sexfantasier så brukar man vilja uppleva dem? Han gjorde det för att han trodde hon ville, inte för att våldta henne så. De borde prata om det, kanske med en familjerådgivare eller liknande. Men inte anmäla.
    Haha. Verkligen inte.
    Och det är det normala har jag hört.
  • Anonym (Fantasier)
    UmmHamza skrev 2012-07-13 19:57:54 följande:
    I så fall så kan det verkligen missuppfattas, har man sexfantasier så brukar man vilja uppleva dem? Han gjorde det för att han trodde hon ville, inte för att våldta henne så. De borde prata om det, kanske med en familjerådgivare eller liknande. Men inte anmäla.

    Har många fantasier jag inte vill uppleva. Och det jag vill pröva diskuterar jag med min kille. Som att bli strypt t.ex. Det betyder inte att han får ta stryptag på mig hur som helst, inte heller trycka för hårt. Man ser självklart till att det räcker med att göra något för att han ska sluta, eller att man säger sluta. Tycker det är läskigt att ts kille inte förstod vad som egentligen pågick.
  • Anonym (samma här)

    Hej TS. En liknande sak hände mig med min nuvarande pojkvän. Vi har alltid haft ganska hårdhänt sex, och jag har också fantiserat om att bli våldtagen, vilket för övrigt är en av dom vanligaste sexfantasierna, inget fel i det. Men en gång gick det överstyr och han våldtog mig faktiskt, det kändes fel på alla sätt och jag blev rädd och äcklad och visste inte vad fan som hände. Han reagerade inte heller på att jag bad honom avbryta. När han var "färdig" satte jag mig upp och sa att han just hade våldtagit mig. Han förstod inte till en början att jag kunde uppfatta det så, men jag berättade vad jag kände och det gick upp för honom att jag faktiskt hade rätt. Jag hade märken på kroppen och han såg att jag var väldigt rädd och skärrad. Jag sa att jag hade all rätt att anmäla honom om jag ville och han höll med efter ett tag. I slutändan anmälde jag honom inte, men jag hörde av mig till en kvinnojour för att få prata av mig, att få höra att jag inte hade gjort något fel eller på något sätt var skyldig till detta, även om det tidigare hade ingått i mina fantasier. I början skämdes jag för att jag hade blivit våldtagen, av min pojkvän!, och jag undrade vad det var för fel på mig som valde att stanna hos honom. Jag vågade inte berätta det för någon av mina kompisar, eftersom dom skulle tycka att jag självklart borde anmäla honom, och jag ville inte att någon skulle tro massa saker om mig. Nu har vi det bra i vårat förhållande, jag älskar honom väldigt mycket, men om han inte hade fattat att han hade gjort fel hade jag både anmält och lämnat. Det är din kropp och dina känslor. Det du känner inför den här situationen är det som räknas, även om han har "misstagit" sig. Tyvärr är det väldigt svårt att få någon fälld för våldtäkt där ord står mot ord, men om du känner att du vill anmäla så ska du absolut göra det! Du måste utgå från dig själv i första hand, du har varit utsatt för ett brott av någon du säkert trodde du kunde känna dig trygg med. Flera tusen kvinnor varje år anmäler att dom har blivit misshandlade eller våldtagna av män som dom är eller har varit i ett förhållande med, så du är verkligen inte ensam. Jag hoppas du kan berätta för honom vad du känner, att du funderar på att anmäla, och det kan vara bra att höra av sig till någon kvinnojour på nätet (där kan du vara anonym och få ett mail tillbaka inom några dagar.) Du verkar väldigt stark och jag får känslan av att du respekterar dig själv och din kropp, det tycker jag är bra. Ta hand om dig!

  • Mörksuggan
    Anonym (Fantasier) skrev 2012-07-13 20:12:21 följande:
    Har många fantasier jag inte vill uppleva. Och det jag vill pröva diskuterar jag med min kille. Som att bli strypt t.ex. Det betyder inte att han får ta stryptag på mig hur som helst, inte heller trycka för hårt. Man ser självklart till att det räcker med att göra något för att han ska sluta, eller att man säger sluta. Tycker det är läskigt att ts kille inte förstod vad som egentligen pågick.

    håller med. och killens beteende efteråt gör att jag tror mer på att han använde sin vetskap om hennes fantasi till att själv leva ut sin lust att förgripa sig på någon. Han verkar ju inte speciellt brydd över att att han precis stuckit en stor kniv i ts själ och sjävkänsla. Hade jag vetat att jag gjort något sådant mot min sambo hade jag för det första inte gått till jobbet den dagen utan stannat hemma och försökt reda ut situationen och för det andra inte försökt släta över det hela med att man bara trodde att det var en lek....
    Man ska inte tro på allt som är sant...
  • The Doctor
    jEnNiK skrev 2012-07-13 19:18:41 följande:
    Prata med honom. Jag hade INTE ANMÄLT, som nån tidigare skrev, ska du sätta honom i polisregistret som våldtäktsman.. Dumpa i stället... För bådas skull..
    Själv göra, själv ha.
  • The Doctor
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-07-13 18:55:45 följande:
    +1

    Ingen vinner på en anmälan utan ett försök att reda ut vad som hände. Angående vad som har hänt så är killen helt klart den skyldiga parten här och har all skuld.
    Håller med.
  • Anonym (Fantasier)
    Mörksuggan skrev 2012-07-13 20:22:06 följande:
    håller med. och killens beteende efteråt gör att jag tror mer på att han använde sin vetskap om hennes fantasi till att själv leva ut sin lust att förgripa sig på någon. Han verkar ju inte speciellt brydd över att att han precis stuckit en stor kniv i ts själ och sjävkänsla. Hade jag vetat att jag gjort något sådant mot min sambo hade jag för det första inte gått till jobbet den dagen utan stannat hemma och försökt reda ut situationen och för det andra inte försökt släta över det hela med att man bara trodde att det var en lek....
    Man ska inte tro på allt som är sant...

    Mm verkligen. Är det hela ett stort missförstånd borde man väl bli ganska upprörd över vad man gjort mot sin partner.
  • Anonym (ja, våldtäkt)

    Att verkställa en fantasi, då frågar man väl först om det är något personen verkligen vill uppleva på riktigt? Att fortsätta trots att kvinnan skriker och med all fysisk medvetenhet säger stopp, utan att sluta? Nej, det är en klockren våldtäkt och jag skulle själv ifrågasätta om jag någonsin skulle kunna känna förtroende och lita på en kille som gjort detta mot mig. Vet dock inte om jag skulle anmäla. Sjukt jobbig upplevelse hur som helst TS, ledsen för din skull. Kram

Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?