• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • Anonym (Lugna ner er.)
    Poison82 skrev 2012-07-14 11:08:47 följande:
    Bdsm har inget med denna situation att göra. Så du ftp hade inte fattat situationen? Om din flickvän nämnt att hon fantisera om våldtäkt så hade du med satt på henne mitt i natten fastän hon skrek och grät förtvivlat för detta var inte vad hon ville. Du hade liksom inte slutat?? Och sen lugnt somnat efteråt medans hon låser in sig på toa och gråter förtvivlat??
    Var står det att hon grät förtvivlat? Inte i Ts iaf. 
  • ftp
    Kattdamen skrev 2012-07-14 11:14:11 följande:
    Du anser alltså att det är fel att ha fantasier som man inte vill ha upplevda? Du kan inte tänka dig att det är helt okej att ha det?

    Det är våldtäkt i detta fallet. Ts hade inte gett medgivande till att bli våldtagen, det var ingen bdsmlek eller något annat. Ts pojkvän våldtog henne.
    Det är det absolut, skrev det i inlägget du citerar.
     
    Enligt lagen är det så, men man behöver inte vara partisk här och behålla lite perspektiv.
    Givetvis synd om ts att hon upplevde det så men det var trots allt hon som lämnade dörren på glänt.
  • Kattdamen
    ftp skrev 2012-07-14 11:16:40 följande:
    Det är det absolut, skrev det i inlägget du citerar.
     
    Enligt lagen är det så, men man behöver inte vara partisk här och behålla lite perspektiv.
    Givetvis synd om ts att hon upplevde det så men det var trots allt hon som lämnade dörren på glänt.
    Nej, hon sa inte att hon ville bli våldtagen, hon sa hon hade fantasier om det. Alla fantasier vill man inte ska bli verkliga.

    Du menar att om jag skulle skriva att jag fantiserar om att våldtagen av en främling och du skulle träffa på mig skulle du anse att det var fritt fram att våldta mig?
    En kopp te, tack.
  • astro
    ftp skrev 2012-07-14 10:55:54 följande:
    Nu har jag inga siffror framför mig men bdsm sfären är stor där man leker just med hårdare lekar och lever ut sina grövsta fantasier, smärta och tårar involverat, inget onormalt med det även om det kan vara svårt att förstå för folk som utövar endast vanilj sex.

    Jag har empati, för båda parter.
    Visserligen har du rätt om bdsm-sfären men de som håller på med avancerade sexlekar har oftast tagit det steg för steg, det har växt fram, och de allra flesta kör med stoppord etc bara för säkerhets skull (vilket är klokt - om det sedan drar ner upplevelsen ett snäpp kan det inte hjälpas).

    Utifrån det lilla som ts har sagt så låter det som om de pratat om fantasier men mer har de inte gjort. Inga avancerade rollekar eller något åt det hållet ens. Förhållandet är alltså inte alls på den nivån att ts kille med någon rimlighet kan tro att det är ok att överraska med riktigt hårdhänt våldtäktssex när ts sover. Just att han valde att överfalla ts i sömnen pekar faktiskt med viss tydlighet på att han utgick ifrån att ts skulle säga nej.

    Du kan inte jämföra detta med experimentlustan hos ett par som brukar iscensätta saker. I det fallet hade saker och ting sett helt annorlunda ut, bl a finns det mer utrymme för överraskningar.
  • Barbamamah
    ftp skrev 2012-07-14 10:29:43 följande:
    Det hade givetvis varit det ultimata, då hade inga missförstånd skett.   

    En våldtäkt är inget "missförstånd".
  • Barbamamah
    ftp skrev 2012-07-14 11:16:40 följande:
    Det är det absolut, skrev det i inlägget du citerar.   Enligt lagen är det så, men man behöver inte vara partisk här och behålla lite perspektiv. Givetvis synd om ts att hon upplevde det så men det var trots allt hon som lämnade dörren på glänt.

    Vaddå lämnade dörren på glänt för en våldtäkt?? Ursäkta men yrar du?? Hon delade sina sexuella fantasier med sin partner. Hon uttryckte inte någon önskan om att faktiskt bli våldtagen på riktigt av någon, inte ens av sambon.
  • astro
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-07-14 11:08:38 följande:
    Nej, men vi får väl utgå från det som skrivs i TS och inte hur du vill ha det. Hon säger att hon sagt att det enbart är en fantasi till honom, alltså är det inte ett frikort överhuvudtaget utan en diskussion om fantasier som hon inte vill uppleva.

    Man ska aldrig behöva "gardera" sig från sexuella händelser utan man ger tillåtelse till det. Det som inte är "uttryckligen" ok är förbjudet. Uttryckligen kan vara allt från att man pratat igenom det till att man visar att det är ok. I det här fallet överlappar visserligen fantasin och verkligheten men då är det också extra viktigt att vara på det klara vad som gäller.
    Välformulerat. Du har som vanligt helt rätt. Man ska inte behöva vara försiktig med vad man säger till sin partner eller älskare, för mellan normalt funtade människor är det NEJ tills det är JA - har man inte uttryckligen sagt att man är med på en sak så är utgångspunkten att man inte är det. Gäller bägge könen.

    Jag gjorde  misstaget att läsa de Sade som barn och drogs sedan länge med en fantasi om att bli fastbunden och piskad. Den har jag delat med mig av till min man. Eftersom han känner mig så vet han också att jag avskyr allt vad stryk heter och verkligen inte vill bli piskad på riktigt, gör något ont blir jag avtänd på stubben. Så fungerar min kropp helt enkelt.

    Nu vet jag ju inte hur nära ts och hennes partner står varandra men det låter ändå som om de varit ett par ett tag. Och då SER man banne mig om partnern är tänd eller ej. Gör man inte det så är det något fel i huvudet på en. Därför kan jag inte alls köpa "han märkte inte att hon inte var med på noterna", om nu inte ts partner har en svår empatistörning eller helt enkelt är stockdum.

    Man har också som kärlekspartner eller ansvar för hur den andra mår, inte bara i sovrummet. Här har nu pojkvännen fått ts att må så dåligt att hennes kärleksliv är i spillror, hon vill aldrig se honom mer och är hemma hos sin mamma. Hur det än gick till - hur han än tänkte - så är konsekvenserna hans ansvar och inte hennes. Hon har inte gjort illa honom. Han har däremot gjort illa henne. Hur är det försvarbart?

     
  • ftp
    Kattdamen skrev 2012-07-14 11:20:57 följande:
    Nej, hon sa inte att hon ville bli våldtagen, hon sa hon hade fantasier om det. Alla fantasier vill man inte ska bli verkliga.

    Du menar att om jag skulle skriva att jag fantiserar om att våldtagen av en främling och du skulle träffa på mig skulle du anse att det var fritt fram att våldta mig?
    Det beror väl i slutändan på personen, jag föredrar att inte stampa på ett och samma ställe utan sträva fram i mina fantasier, andra gör inte det.
    Sen kan man dividera med begrepp in i absurdum.
     
    Jag har ju absolut en vana att våldta främmande kvinnor för mig på stan
    Eller inte.
    astro skrev 2012-07-14 11:27:00 följande:
    Visserligen har du rätt om bdsm-sfären men de som håller på med avancerade sexlekar har oftast tagit det steg för steg, det har växt fram, och de allra flesta kör med stoppord etc bara för säkerhets skull (vilket är klokt - om det sedan drar ner upplevelsen ett snäpp kan det inte hjälpas).

    Utifrån det lilla som ts har sagt så låter det som om de pratat om fantasier men mer har de inte gjort. Inga avancerade rollekar eller något åt det hållet ens. Förhållandet är alltså inte alls på den nivån att ts kille med någon rimlighet kan tro att det är ok att överraska med riktigt hårdhänt våldtäktssex när ts sover. Just att han valde att överfalla ts i sömnen pekar faktiskt med viss tydlighet på att han utgick ifrån att ts skulle säga nej.

    Du kan inte jämföra detta med experimentlustan hos ett par som brukar iscensätta saker. I det fallet hade saker och ting sett helt annorlunda ut, bl a finns det mer utrymme för överraskningar.
    Det är vägen skulle säga dom flesta tar, sen finns det givetvis undantag där folk har blivit "indragna" i det där det inte började med fluffiga handbojor eller en dask på stjärten.
     
    Detta behövde inte sluta i en "våldtäkt" utan kunde vara en fin början på en lång och spännande gång i det okända. 
    Nu blev det inte så.
     
    Barbamamah skrev 2012-07-14 11:28:13 följande:
    En våldtäkt är inget "missförstånd".
    Det kan mycket väl ha varit ett missförstånd som i slutändan blev en "våldtäkt"

    En sak som tyder just på missförstånd är att mannen vände sig om som vanligt efter akten och somnade, en riktig våldtäktsman kör nog inte strikt på sexuell upphetsning utan en enorm adrenalinvåg, det är inget man somnar efter.
    Fast det är en spekulation från min sida.
     
  • Kattdamen
    ftp skrev 2012-07-14 11:37:08 följande:
    Det beror väl i slutändan på personen, jag föredrar att inte stampa på ett och samma ställe utan sträva fram i mina fantasier, andra gör inte det.
    Sen kan man dividera med begrepp in i absurdum.
     
    Jag har ju absolut en vana att våldta främmande kvinnor för mig på stan
    Eller inte.
    Läser du inte ts inlägg? Hon har sagt att det var en fantasi och enbart en fantasi. Hon ville inte uppleva det i verkligheten. Det handlar inte om vad du vill.

    Men det hade varit okej för dig att göra det?
    En kopp te, tack.
  • The Doctor
    Froststar skrev 2012-07-14 01:35:24 följande:
    Visst är det förjävligt det som hänt. Men... du kan fortfarande inte jämföra det med våldtäkter ute på stan, inte ens med våldtäkter i förhållanden. Vad finns där för anledning till att berätta sin (sjuka) fantasi för sin pojkvän om inte man vill att han "överraskar" en? Det var säkert så han också tolkade det, sedan att det blev helt fel är en annan femma. Jag förringar ingenting, däremot i just det här fallet är det bara att inse, det hade inte hänt om TS inte kommit med sin fantasi. Vad skulle det finnas för anledning att berätta något sådant om inte man hoppas lite innerst inne att pojkvännen kanske hjälper en att leva ut fantasin? Sedan att hon inte längre tyckte att det var spännande när det väl hände kan jag förstå.

    Hade TS pojkvän gjort något sådant här utan att hon berättat om sina fantasier så hade jag inte tvekat en sekund att råda till att anmäla och lämna. Men... det är inte riktigt samma sak.
    Det här är ju en våldtäkt inom ett förhållande, har du inte fattat det än?
Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?