• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • Nice Girl Wrong Place

    Kan kan du väl, men det borde du nog inte göra.
    Hur svårt det än kan vara att förstå, så handlade han ju inte i ondo, utan tolkade det som att detta var något du ville och han ville ge.

    Kommunikation är ju a och o även om du någon gång på riktigt vill göra verklighet av en sådan fantasi och här brast den.

    Du har säkert redan fått rådet att prata med honom, så gör det.     


    Je suis la salope d' Aynrand
  • LillGris

    Att tvinga sig in i en tjej som skriker och försöker putta bort är våldtäkt i alla lägen utom ett - om det är ett rapeplay som båda är med på.

    Det är liksom så enkelt.

    Absurt att ts råds att prata med honom, och att inte anmäla. Om samma sak hade hänt fast ute på gatan, atr någon hade överfallit henne och fortsatt trots att hon skrek och värjde sig hade väl samtliga varit överens om att det var en våldtäkt och att det bör anmälas. Eller? ENDA skillnaden är att detta skedde i hemmet och av en person som hon litade på. Det är förfan inte en förmildrande omständighet, det är sju resor värre!

  • EnAnonumius
    ftp skrev 2012-07-14 19:18:41 följande:
    Vilka felaktigheter skulle det vara?
     
    För vissa är en fantasi bara en fantasi för andra är en fantasi nått man strävar efter.
    Vilka skulle felaktigheterna vara?
    Vad sägs om att han skulle FRÅGAT henne innan han skred till verket? Är det så svårt för en kille att göra detta INNAN om han nu är en sådan som anser att "en fantasi är något man strävar efter"?

    För uppenbarligen så enligt din världsbild så att säga "men det är BARA en fantasi" inte tydligt nog. och sedan så skall man agera utan att  ta reda på att det är okey. Hör du inte själv hur dumma dina och förklaringar låter?

    Som sagt, dina bortförklaringar blir bara märkligare och märkligare. Just nu börja de nå botten nivå från din sida. 
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym (Fantasier)

    Klart man ska kunna dela med sig av fantasier oavsett. Steget från fantasi och lek kan vara stort. Det är inget man bara gör! Fy va hemskt många resonerar :( så bara för att ts hade fantasin, och även om ts sa att det såklart bara var en fantasi, så ger det killen rätt att "uppfylla fantasin"? Och det blev bara ett missförstånd? Och stackars killen som missförstod? Känns som samma resonemang att om man klär sig fel så får man skylla sig själv om man blir våldtagen. Eller som de senaste fallen där våldtäktsmännen får ett stort stöd och offren blir hatade på nätet. För det är ju så fina killar som aldrig skulle göra sånt. Vet en bekant som antagligen skulle bli väldigt upprörd över den här tråden. Hon blev våldtagen i sitt förhållande. Hon sa nej, men tillslut bara låg och grät tills han var klar. Något killen bortförklarade på något sätt. Och det hände igen..och igen. Killen blev expert på att manipulera och började med det långt innan våldtäkterna. Ts skrev dessutom nånstans att de inte ens pratade om fantasin i samband med våldtäkten.

  • ftp
    EnAnonumius skrev 2012-07-14 20:09:07 följande:
    Vilka skulle felaktigheterna vara?
    Vad sägs om att han skulle FRÅGAT henne innan han skred till verket? Är det så svårt för en kille att göra detta INNAN om han nu är en sådan som anser att "en fantasi är något man strävar efter"?

    För uppenbarligen så enligt din världsbild så att säga "men det är BARA en fantasi" inte tydligt nog. och sedan så skall man agera utan att  ta reda på att det är okey. Hör du inte själv hur dumma dina och förklaringar låter?

    Som sagt, dina bortförklaringar blir bara märkligare och märkligare. Just nu börja de nå botten nivå från din sida. 
    Ja, kommunikationen mellan dom small ordentligt, det har vi nog konstaterat och det har jag även skrivit.
     
    Antagligen så trodde han det skulle bli en mycket trevlig överraskning från hans sida, det kunde inte bli mer fel än det blev.
    Jag personligen hade inte haft nått emot om sambosen agerade på mina fantasier utan att fråga först, eller rättare sagt jag har inget emot när hon gör det.
     
    Bortförklaringar?
    Jag har som sagt väldigt svårt att vråla våldtäkt rakt av med tanke på vad som kom före det.
    Du har kört fast i spåret att jag nämnde bdsm i samband att jag försökte förklara nått helt annat för en skribent. 
  • Titanarrow

    hade vart bättre om ts hade sagt att hon ville göra ett rollspel där de båda spelar en roll om våldtäckt istället. ett tipps bara lite för sent men ändå. nej det är inte ok att anfalla och k****a skiten ur sin partner bara för han/hon sagt sin fantasi. det är en äkta våldtäkt och anmälningsbart. det finns fall som stått med i tidningen exakt samma sak en kille våldtog sin tjej dom var ihop och hon anmälde det gick igenom. vad som hände sen minns jag tyvärr inte :). det var så jättelänge sedan. lycka till med ärendet ifall du ska anmäla :).

  • Nice Girl Wrong Place

    Men är det konstigt att råda TS att först prata med honom?
    Jag tycker inte det.
    Fantasi är på inget sätt ett medgivande, men hur man än vänder och vrider på det så var det ur det som detta skedde. Givetvis bör hon prata med honom.

    Han gjorde inte rätt någonstans och många i tråden verkar ha lite problem med nyanser.
    Att ge henne rådet att prata med honom betyder inte att han handlat rätt. Men någonstans trodde han kanske det. Att han är oerhört klantig, respektlös och möjligtvis lite ointelligent råder inget tvivel om.     


    Je suis la salope d' Aynrand
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    LillGris skrev 2012-07-14 19:56:15 följande:
    Att tvinga sig in i en tjej som skriker och försöker putta bort är våldtäkt i alla lägen utom ett - om det är ett rapeplay som båda är med på.
    Det är liksom så enkelt.
    Absurt att ts råds att prata med honom, och att inte anmäla. Om samma sak hade hänt fast ute på gatan, atr någon hade överfallit henne och fortsatt trots att hon skrek och värjde sig hade väl samtliga varit överens om att det var en våldtäkt och att det bör anmälas. Eller? ENDA skillnaden är att detta skedde i hemmet och av en person som hon litade på. Det är förfan inte en förmildrande omständighet, det är sju resor värre!
    Nej, det är inte riktigt den enda skillnaden. Det finns också en skillnad i att hon sagt till honom att hon fantiserade om det och han missförstod antingen av misstag eller med vilje. Killen har handlat fel, det är (nästan) alla överens om. Men som jag skrev i mitt ursprungliga inlägg så löser en omedelbar inte nödvändigtvis något alls. Givetvis så ska TS göra det om hon verkligen känner att hon vill och måste men det är inte så självklart som du vill få det till.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • Anonym (lisse)

    Jag skulle ha blivit väldigt upprörd och vansinnigt arg om det hände mig, men anmäla sin egen kille skulle kännas knepigt för min del.
    Hellre prata allvar att det bara var en fantasi och att nej är ett nej.
    Beror också på hur relationen är i övrigt, om han har tendenser att vara våldsam och aggressiv så kanske det är en sak, men om man har det bra annars och han insåg att han verkligen gjort fel och "missuppfattat" ens fantasi så skulle jag inte gå vidare med det.

  • Naniismamma

    Jag har också den fantasin och jag har berättat den för min kille, och jag vill inte att han säger *älskling om 10 minuter kommer jag in och våldtar dig så du är beredd* för då är de ingen våldtäkt enligt mig då ligger jag där o är förberedd o bara blir fasthållen å stönar ändå???? har man en sån våldtäktsfantasi så brukar dom flesta föreställa sig en verklig våldtäkt där man gör motstånd o killen gör tillbaka.
    sen när man berättar en sådan fantasi för killen borde man vara mer specifik *jag vill ha ett kodord som betyder sluta och vi bestämmer det nu så att vi vet det när det väl skulle hända*

    för i en våldtäkt skriker man alltid sluta osv osv och killen kan tro att det ingår i ens fantasi eftersom det är så en våldtäkt genomförs oftast.

    har jag berättat en fantasi o bara sagt *min fantasi är att bli våldtagen* o killen kommer senare på kvällen när jag sover o våldtar mig, och jag ångrar det osv så skulle jag aldrig anmäla honom.
    för att han ville uppfylla min fantasi för att han älskar mig och ville ge mig de jag sagt att jag velat uppleva.

    du kanske borde sitta ner och prata allvar med honom o samt komma överens om ifall något sådant här ska hända utan att du vet om det i förväg så kanske ni ska komma på ett kodord, som typ *annanas* haha nä men något.. för han ville ge dig din fantasi o då blir han anmäld för det för att du inte varit specifik nog i vad du vill ha för upplevelse med våldtäkten.

Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?