• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • kittah
    Iam skrev 2012-07-16 15:36:14 följande:
    Och efter det så har han låtsats som att det regnar.. 
    Jo sörru, han ångrar sig verkligen.  

    Slutta hitta ursäkter för en våldtäktsman.  
    Eller så hamnade han själv i chock där han inte riktigt visste hur han skulle hantera situationen.
     
     
    Jag är inte säker på att man  kan kalla han för våldtäksman.
     
  • Truth
    Moonis skrev 2012-07-16 15:28:39 följande:
    Ja, varför gjorde han det? Och skulle han gjort samma sak om dom inte hade haft det där samtalet om fantasier?

    Ska man nu döma någon rättvist så kan man inte bara välja ut biten där han våldtar utan att se till resten av historian. 

    Därför att han ville ge henne en riktig våldttäkt vilket betyder oavsett hennes protester mot detta. Den andra frågan är givetvis helt omöjlig att svara på om du inte är typen som kan snacka med spåkulor.


     


    Men gisses. Det är när man ser till hela historien det blir jävligt tydligt att detta var en våldtäkt. Det spelar ingen roll om han i sin fantasi hittar på att TS önskar det ena eller andra, att "självklart bara en fantasi" betyder att hon tigger om att bli våldtagen eller om han våldtog henne för att han är guds gåva till kvinnan.

  • Truth
    Moonis skrev 2012-07-16 15:39:28 följande:
    Det där har vi ju redan skrivit om och jag anser att man kan tolka det olika. Men eftersom ingen av oss va där så vet vi inte hur detta samtalet tedde sig men uppenbarligen fick han en helt annan uppfattning. 
    Varför i hela friden skulle han kunnat få en annan uppfattning. En våldtäkt är som TS sa självklart bara en fantasi. Ingen vill bli tvingad till något man inte vill, vilket faktiskt är vad en våldtäkt är.
  • Truth
    Iam skrev 2012-07-16 15:36:14 följande:
    Och efter det så har han låtsats som att det regnar.. 
    Jo sörru, han ångrar sig verkligen.  

    Slutta hitta ursäkter för en våldtäktsman.  
  • Anonym
    Truth skrev 2012-07-16 15:44:59 följande:
    Varför i hela friden skulle han kunnat få en annan uppfattning. En våldtäkt är som TS sa självklart bara en fantasi. Ingen vill bli tvingad till något man inte vill, vilket faktiskt är vad en våldtäkt är.
    Där har du fel, vissa vill få sin fantasi förverkligad med sin partner. Om och om igen försöker folk förklara att uppsåtet är en viktig faktor men tack vara den begränsade mentala kapaciteten på familjeliv så går det inte in. Som att föra en konversation med en bandspelare.
  • Truth
    Moonis skrev 2012-07-16 15:34:34 följande:
    Så du menar då att man ska välja att inte tro på något han säger? För vad han än säger så är det lögn i dina ögon?

    Jag är glad att inte du sitter och bedömer straff för ingen skulle ju få en rättvis bedömning. 
    Är det som han säger är han fanimig totalt livsfarlig. Då kan han få vad som helst till vad som helst, och dessutom känna sig nödgad att utföra vad fan som helst som en ren gentleman. Är det som han säger är han en lallande idiot med tydliga problem att över huvud taget förstå svenska, tänka logiskt eller läsa en det mest basala kroppsspråk.
  • Moonis
    EnAnonumius skrev 2012-07-16 15:35:15 följande:
    Ja, varför gjorde han det? Och skulle han gjort samma sak om dom inte hade haft det där samtalet om fantasier?

    Med tanke på att TS hade sagt "men självklart är det BARA en fantasi". Vilket gör då att killen borde ju kunna tänka till lite om är det en fantasi hon vill leva ut eller inte. I stället för att bara agera efter eget godtycke.

    "Ska man nu döma någon rättvist så kan man inte bara välja ut biten där han våldtar utan att se till resten av historian. "

    Det håller jag med om att man skall ta hela historian. Och en DEL av historian som TS lade fram var just att hon sa "men det är ju självklart en fantasi".  För de flesta så agera man ju inte ut andras fantasier utan att var helt säker när det är sådan ord fällda i sammanhanget när det pratades om fantasier.
    Fast man kan tolka det på olika sätt faktiskt och någonstans har kommunikationen mellan dom brustit hur man än vrider på det. 
  • Moonis
    Truth skrev 2012-07-16 15:44:59 följande:
    Varför i hela friden skulle han kunnat få en annan uppfattning. En våldtäkt är som TS sa självklart bara en fantasi. Ingen vill bli tvingad till något man inte vill, vilket faktiskt är vad en våldtäkt är.
    Ja, det är exakt det en våldtäkt är, ett tvång och det är det hennes fantasi va.

    Den första frågan beror helt på hur samtalen mellan dom såg ut och folk utövar tro det eller ej, värre fantasier än detta.
    Truth skrev 2012-07-16 15:43:31 följande:

    Därför att han ville ge henne en riktig våldttäkt vilket betyder oavsett hennes protester mot detta. Den andra frågan är givetvis helt omöjlig att svara på om du inte är typen som kan snacka med spåkulor.


     


    Men gisses. Det är när man ser till hela historien det blir jävligt tydligt att detta var en våldtäkt. Det spelar ingen roll om han i sin fantasi hittar på att TS önskar det ena eller andra, att "självklart bara en fantasi" betyder att hon tigger om att bli våldtagen eller om han våldtog henne för att han är guds gåva till kvinnan.


    Han ville förverkliga hennes fantasi ja. Han trodde nog helt ärligt att han gav henne sin fantasi och trodde hon kanske skulle uppskatta det.
    Jag förstår att du har svårt att se den biten men för honom va det helt säkert så och det är där bristen i kommunikationen kommer in. 
  • astro
    Anonym skrev 2012-07-16 15:49:46 följande:
    Där har du fel, vissa vill få sin fantasi förverkligad med sin partner. Om och om igen försöker folk förklara att uppsåtet är en viktig faktor men tack vara den begränsade mentala kapaciteten på familjeliv så går det inte in. Som att föra en konversation med en bandspelare.
    OM vi för ett ögonblick låtsas att det var det som hände - att ts pojkvän "bara ville ställa upp på ts fantasi" - hur förklarar du då hans reaktion efteråt?

    Om du gav din partner en, som du trodde, fin överraskning, och det fick din partner att bryta ihop, gråta och fly hem till sin mamma, vad skulle du göra då? Knappast bara låta saken bero och skicka ett sms med "när kommer du hem".

    ---

    De flesta som var normalt funtade skulle nog känna sig skyldiga eller i varje fall bli enormt bestörta över att den älskade tydligen farit illa när det nu inte alls var meningen. Det är i alla fall vad jag skulle förvänta mig av min man. Det är också vad jag själv skulle känna.

    ---

    Sedan är det också så att uppsåt faktiskt spelar väldigt liten roll här. Själva sexualakten skedde utan ts medgivande. Att ha pratat om våldtäktsfantasier vid ett tidigare tillfälle är inte ett medgivande. Lika lite som det skulle vara  ok med en gruppvåldtäkt efter en krogkväll bara för att man suttit med ett kompisgäng och pratat fantasier tidigare. Ett medgivande i ett sådant här sammanhang måste vara väldigt tydligt, annars är det offrets under akten uttalade ovilja som gäller.

    Det som förbryllar  mig är att ni inte förstår, vissa av er, varför det måste vara så.
    Annars skulle det nämligen vara helt ok att tvinga sig på en tjej bara för att hon tidigare sagt att hon ville ha mer sex, var k*t, eller något liknande. Något som ganska många män verkar tro men som inte alls är fallet. När det gäller sex kan man inte hänvisa till tidigare överenskommelser av det enkla skälet att man har rätt att ändra sig. Men väldigt många våldtäkter sker just därför att detta tydligen är oklart, "hon ville ju tidigare" får väga tyngre än "hon sa nej när jag började ta av henne kläderna". 
  • Moonis
    Truth skrev 2012-07-16 15:50:06 följande:
    Är det som han säger är han fanimig totalt livsfarlig. Då kan han få vad som helst till vad som helst, och dessutom känna sig nödgad att utföra vad fan som helst som en ren gentleman. Är det som han säger är han en lallande idiot med tydliga problem att över huvud taget förstå svenska, tänka logiskt eller läsa en det mest basala kroppsspråk.
    Farlig för att vilja uppfylla sin tjejs fantasi? Hennes fantasi är ju inget han hittat på utan som hon själv uttryckt i samtal med honom. Det finns en skillnad i det.
Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?