• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • SaTo

    Gud vad ni skriver. Hinner inte läsa allt. Hemma igen efter en dag vid havet och sedan grillkväll med några kompisar. Underbart väder idag!

    Nu har jag gått in i v.9 och det var i denna veckan jag fick missfall förra gången. Lite nervöst. Tänk om det händer igen. Usch...

    Jag mår illa denna gången och det gjorde jag inte med sonen så det kanske kan vara en liten tjej denna gången. Vem vet? Det märker vi väl senare.

    Ha en bra kväll allihopa!

  • Hute

    Trampar säkert många på tårna nu, men jag förstår inte hur man kan röka när man är gravid, är inte bebisen viktigast?? Hade en bekant som rökte under sin graviditet, bara för att hon ville att ungen skulle ha lägre födelsevikt när hon kom ut, så det inte skulle göra lika ont...hon och jag träffas inte längre (mkt mer än rökningen som spelade roll..)
    Jag vet att man inte ska sluta rakt av om man har jätteont av det, kroppen blir stressad osv, men dra ner på de, och ha som mål att sluta innan halva tiden gått...ngt måste ju funka?
    Blir fruktansvärt förbannad när jag tex ser Unga Mödrar, där dom röker som bortsbindare hela tiden...

    Jag rökte bara på jobbet, socialt och avslappnande. Men jag och en kollega bestämde oss att sluta efter det paket som tog slut en vecka innan jag blev gravid, således  ca tre veckor innan jag fick mitt plus. 

    SaTo: Här är de tvärtom för mig, inget illamående än, men med sonen mådde jag rysligt illa...att det kan vara så olika..jag är vissserligen bara i v 5+3, men kräkningarna kom redan i v 4 sist..


  • MS87

    Efter sex så kom det lite blod här.. Blev supernojjig - om det är missfall, blöder man mkt då??

  • Evsi
    Erya skrev 2012-07-24 20:46:47 följande:
    Hoppas allt går bra Evsi, håller tummarna för dig.
    Fyller du år idag? Grattis :D
    Japp blev 29 igår, tack

    På väg till kvinnokliniken för att få prata med en kurator nu, eftersom jag är super nojjig efter alla missfall... plus att pojkvännen fortfarande röstar på abort...NO way!

    Men kan säkert vara bra att få prata av sig. 
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • mammaibromma

    Evsi: Min pappa har 10 barn med 4 olika kvinnor och jag påminner honom än idag att använda kondom och använder honom som skräck exempel till alla killar så de inte ska hamna i samma sits, (barnen har blivit lidande) För i slutänden är det kvinnan som avgör om hon vill göra abort och efter att själv ha gjort en abort för 10år sen som jag inte var säker på om jag ville göra och idag ångrar djupt tycker jag inte att du ska göra abort. Stå på dig!

  • Charin84

    Har sån växtvärk idag, blir nästan lite rädd att det ska va nått fel, men vet att jag hade väldigt ont med sonen med. Väntar nu på att MVC ska ringa, är bara i v 5 (4+5) men känns skönt att ha fixat tid för inskrivning.


    Melvin 11-09-20 <3
  • Laliii
    Evsi skrev 2012-07-24 20:41:45 följande:
    ojoj vad ni skriver! 
    Var rädd att jag skulle fira min födelsedag blödande & ledsen, men blöder så lite så jag har fortfarande hopp om att jag slipper mf denna gången! 
    Håller tummarna för att allt går bra! <3
  • Laliii
    Sunshine81 skrev 2012-07-24 21:18:22 följande:
    Hej alla. Varit hos mvc idag o pratat. Ska göra VUL i morgon för at se om den lille lever efter blödningen för 1 vecka sedan. Håller mina tummar o hoppas.
    Håller tummarna hårt!
  • Laliii

    Gomorrn alla :D

    Woho, första natten på länge som jag faktiskt kunde sova någorlunda :D  Gick bara upp 1 gång för att kissa! Prisa gud! Idag bjuder vädergudarna på riktig sommar i Stockholm :) 28 grader väntar & jag rusar strax ned till stranden! UNDERBART! :) Vad ska ni hitta på idag?

    Annars mår jag bara bra :) Ingen nyhet på symptomfronten utan alla mina sedan tidigare håller i sig som vanligt :) Men jag mår bra! :)

    Hoppas ni alla får en fin dag! 7+3 idag :) 


    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • LurvensFrö
    Evsi skrev 2012-07-25 08:16:46 följande:
    Japp blev 29 igår, tack

    På väg till kvinnokliniken för att få prata med en kurator nu, eftersom jag är super nojjig efter alla missfall... plus att pojkvännen fortfarande röstar på abort...NO way!

    Men kan säkert vara bra att få prata av sig. 
    Gamle tant! ;)

    :( Men fy vad jobbigt, Bra att du får prata ut! Kram!
Svar på tråden Marsbebis 2013