• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • EnStoltMamma

    Kan någon lägga till mig i fb gruppen?:) Caroline Hansson heter jag, har en ganska ljus bild och har vit klänning:)

  • EnStoltMamma

    Jag har förövrigt haft jätte ont i "magen" idag:( ska till bm sen så får se vad hon säger.. Men jag klarar knappt gå så ont gör det! Och detta är bara början av grav.. Är så otroligt rädd för att föda för tidigt igen. Fått en tid till spec Mvc om två veckor så det känns ju skönt att dom kommer kolla noga denna gången så jag kanske kan få gå tiden ut:)

  • leksakslådan
    EnStoltMamma skrev 2012-09-27 13:06:08 följande:
    Jag har förövrigt haft jätte ont i "magen" idag:( ska till bm sen så får se vad hon säger.. Men jag klarar knappt gå så ont gör det! Och detta är bara början av grav.. Är så otroligt rädd för att föda för tidigt igen. Fått en tid till spec Mvc om två veckor så det känns ju skönt att dom kommer kolla noga denna gången så jag kanske kan få gå tiden ut:)

    Usch förstår att du är rädd för det! Är det sammandragningar du har? Eller är det mer "vanligt magont"? Jag fick tips av min bm att äta omeprazol mups eller Losec mups. Hjälper om man har för mycket magsyra (tror jag). Fast det är kanske inte alls det problemet du har.

    Jag hade ju en hemsk dag igår, men det är faktiskt lite bättre idag. Vågar knappt skriva det för då börjar jag väl spy igen. Men just nu mår jag lite bättre i varje fall. Har varit hos läkaren idag och fick förlängd sjukskrivning.  Tråkigt att det behövs men skönt eftersom att ha det fixat eftersom jag inte klarar att jobba. Är alltid orolig innan och tror jag ska bli ifågasatt. Det har jag visserligen aldrig blivit av läkare jag träffat.
  • CinnamonMai
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-27 12:12:57 följande:
    Grejen med FL är ju att man kan vara anonym, det funkar ju inte på FB...

    Kan Ni i gruppen på FB gå in på varandras profiler och bilder?
    Nej, det kan vi inte. Man måste bli vän med någon i gruppen för att bli inbjuden, men sedan kan man ju ta bort vänrelationen.
  • Angeliic

    Alla som vill komma med i FB gruppen måste skicka en vänförfrågan till mig där - heter Angelica Östfalk . Måste nämligen vara vän med de som ska bjudas in då gruppen är hemlig. Tar givetvis bort vänrelationen så fort jag lagt till er.

    Ska tillägga att jag jobbar heltid också om ni tycker det tar lite tid ibland. Lägger till er så fort jag får möjlighet

  • Laliii
    Okej tjejer :) Nu kommer en hårfråga.

    Jag slingade håret innan jag plussade och nu börjar rötterna att växa ut och det ser såååå fult ut. Hur ser ni på det där med att färga/bleka håret under graviditeten? Hur är det om färgen blekningen inte sätts i hårbottnet, dvs man använder en "sling-mössa" haha ja ni förstår :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • MammaTillEnStjärna

    Jag går väl också med i fb gruppen! Har precis skickat en förfrågan till dig Angelica!

  • SaTo

    Angeliic: skicka en förfrågan till dig nu. Såg att vi hade några gemensamma vänner. :) vart kommer du ifrån?

  • curry

    Laliii: inga problem att slinga håret under graviditet! Jobbar som frisör och har gjort de många gånger! Det enda jag kan minnas som avviker från det vanliga är att håret växer ofta på väldigt bra under graviditeten och kanske är lite grövre och mörkare, alltså svårare att ljusa upp. Så var försiktig bara så du inte blir gulhårig :)
    Ang. Om du är rädd för kemikalierna är de ingen fara för dig/bebis! Om det hade vart de hade vi frisörer inte fått jobba med de som gravida :)

  • Lilly Jk
    Angeliic skrev 2012-09-27 14:00:30 följande:
    Alla som vill komma med i FB gruppen måste skicka en vänförfrågan till mig där - heter Angelica Östfalk . Måste nämligen vara vän med de som ska bjudas in då gruppen är hemlig. Tar givetvis bort vänrelationen så fort jag lagt till er.

    Ska tillägga att jag jobbar heltid också om ni tycker det tar lite tid ibland. Lägger till er så fort jag får möjlighet
    Skickat förfrågan till dig, tog så lång tid för andra :p
    Blobben BF 4/3-2013
Svar på tråden Marsbebis 2013