• Studen­tens
    Äldre 20 Sep 18:59
    32719 visningar
    81 svar
    81
    32719

    Ni som dricker cola och ni som har slutat!

    Ni som dricker coca cola, hur mycket dricker ni om dagen? Har ni gått upp i vikt? Och ni som lyckats sluta dricka cola, hur gick ni tillväga och gick ni nerni vikt av det? Jag känner mig så otroligt less på coca cola men får världens panik när jag "bara" har en flaska hemma.....vill gärna bli kvitt detta beroende nu! Finns det någon eller några Där ute som kan komma med några tips? Peppning på hur mycket ni gick ner när ni slutade med cola?

  • Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!
  • Studen­tens
    Äldre 20 Sep 19:21
    #11

    #Neko Hm blev knasigt när jag skulle svara på ditt inlägg :S Men iaf, jag är riktigt imponerad av att du slutade rakt av efter så lång tid, för de är väl på ungefär så många år jag ligger på också. Problemet är att har jag cola hemma så går jag och tar av den, typ "bara de här glaset" sen så fortsätter de så....och ger ja fan i att köpa hem så känns de riktigt förjävligt i kroppen och i psyket, vet inte alls hur jag ska göra för att sluta för jag känner verkligen hur less jag egentligen är

  • Äldre 20 Sep 19:22
    #12
    Neko skrev 2012-09-20 19:17:32 följande:
    Testa att du bara får dricka cola på kvällen om du ätit bra under dagen?
    På kvällen är det ju verkligen inte bra att dricka det egentligen...
  • Studen­tens
    Äldre 20 Sep 19:23
    #13

    Jag har testat kolsyrat vatten, med och utan smak och klarar inte av att dricka de, tycker att de smakar äckligt, man vill ju vara en förebild för sitt barn också, och jag har varit rökfri i några år nu, men cola är svårare :O

  • TrueMe­aning
    Äldre 20 Sep 19:28
    #14

    Jag kan utan problem dricka 2-3 liter om dagen!
    Finns diabetes i min släkt och min läkare har sagt till mig att jag måste tänka på att jag ligger i riskzonen, tror ni att jag tog åt mig? Nepp!

    Jag har druckit så här mkt cola sen jag var runt 8 år... Har inte blivit överviktig och mår toppen, tänderna är också fina kan jag tillägga!
    Dock blir jag mätt på cola och äter nästan ingen mat...

    Vill verkligen sluta men faller tillbaka så lätt! Man känner sig som en alkoholist verkligen

  • Äldre 20 Sep 19:53
    #15

    True meaning: känner igen det där med bra tänder, ingen viktökning och att man då bortser från att det är ett problem. För mig var droppen i somras när jag ville ha cola varje dag och min tre-åring sa: Mamma du gillar bara att dricka cola!!! Som tur är dricker inget av mina barn dricka med kolsyra i... Men kände då att nu får det räcka och som sagt då var det allt är eller inget och bara försöka stå emot när det blev jobbigt... För jobbigt blir det men det är värt det! Mår bättre, känner mig piggare och så skönt att slippa känna suget hela tiden!

  • Äldre 20 Sep 19:55
    #16

    Jag fattar inte hur man kan bli så beroende av läsk, fast jag själv dricker mellan 1-3 liter om dagen, dock zero för jag tycker inte om när tänderna blir räffliga av sockret i den vanliga colan. Och jag känner mig så jäkla muppig som ränner till affären varenda jäkla dag för att köpa cola. Men jag ska sluta, snart

  • avstän­gd
    Äldre 20 Sep 19:59
    #17

    Jag vill också sluta. Rynkar på näsan Vet inte hur bara. Jag dricker väl cirka 5 dl om dagen i snitt. Skulle vilja klara att bara dricka vid fest eller när man går ut och äter eftersom att jag inte dricker alkohol men jag faller hela tiden dit. Varför är det så svårt att sluta? {#emotions_dlg.djavulsk}

  • Studen­tens
    Äldre 20 Sep 20:34
    #18

    Ja tänderna tar ju också stryk, för mig iaf, inga hål men illningar

  • Äldre 20 Sep 22:35
    #19

    jag drack minst 2 liter per dag förut. jag har varit fri från all kolsyra i 1 år(eller ja, går jag ut så får jag dricka öl och cider odyl...)
    jag har ersatt det med tex apeslinjuice (bravo eller eldorado, inga tillsatta socker) jag gick ner 6 kilo de första 6 veckorna. den viktnedgången är något jag behållit.


  • Äldre 20 Sep 22:45
    #20
    Fins Mamma skrev 2012-09-20 22:35:09 följande:
    jag drack minst 2 liter per dag förut. jag har varit fri från all kolsyra i 1 år(eller ja, går jag ut så får jag dricka öl och cider odyl...)
    jag har ersatt det med tex apeslinjuice (bravo eller eldorado, inga tillsatta socker) jag gick ner 6 kilo de första 6 veckorna. den viktnedgången är något jag behållit.
    Dricker du 2 liter juice per dag istället då? Ska tipsa min kompis om det. Juice är ju åtminstonde lika gott ungefär? Kanske inte för en coloman då. Kompisen har jättemycket hål i tänderna och har vill verklugen sluta.
Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!