• Studen­tens
    Äldre 20 Sep 18:59
    32631 visningar
    81 svar
    81
    32631

    Ni som dricker cola och ni som har slutat!

    Ni som dricker coca cola, hur mycket dricker ni om dagen? Har ni gått upp i vikt? Och ni som lyckats sluta dricka cola, hur gick ni tillväga och gick ni nerni vikt av det? Jag känner mig så otroligt less på coca cola men får världens panik när jag "bara" har en flaska hemma.....vill gärna bli kvitt detta beroende nu! Finns det någon eller några Där ute som kan komma med några tips? Peppning på hur mycket ni gick ner när ni slutade med cola?

  • Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!
  • Äldre 22 Sep 10:51
    #41
    Asivol skrev 2012-09-22 09:34:12 följande:
    Gladskit: håller helt med om att det beror på mängden men det jag tycker är oroväckande är att många (inte sagt att någon här gör det!!!) resonerar som så att om jag dricker light eller zero så kan jag dricka hur mycket jag vill och det är jag skeptisk till!
    Nej det är inte heller bra, det kan jag hålla med om. Det kanske är bättre för tänderna och sett till kalorierna men BRA är det ju inte att dra i sig litervis med läsk. Vatten anyone?
  • Äldre 22 Sep 12:03
    #42

    Åtminstone jag dricker i alla fall inte lika mycket när jag dricker light som när jag dricker vanlig eftersom den inte är lika god. :)

  • Traile­rTrash
    Äldre 22 Sep 12:06
    #43

    Jag slutade med cola för snart 5 år sedan.Var jätteberoende,drack minst 2liter om dagen.
    Dricker ingen läsk alls idag


    Två färger,en tro
  • Studen­tens
    Äldre 22 Sep 20:23
    #44
    TrailerTrash skrev 2012-09-22 12:06:14 följande:
    Jag slutade med cola för snart 5 år sedan.Var jätteberoende,drack minst 2liter om dagen. Dricker ingen läsk alls idag
    Två färger,en tro

    riktigt starkt gjort! :) gick du upp i vikt under den tid då du drack cola? Och om du gjorde de, gick du ner i vikt när du slutade?
  • Äldre 22 Sep 20:28
    #45

    Så fort jag slutar dricka saker med socker kan ja äta i stort sett vad som helst utan att gå upp men när colan kommer in så går jag upp nått kilo beroende på hur ofta jag dricker det.

    Var precis och köpte en cola:P men försöker hålla mig till helgen med läsk. 

  • Äldre 22 Sep 20:29
    #46

    Ca 8kg har jag vägt som max och då har sockret varit inblandat, kan till och med käka mc donalds mycket så länge jag håller mig borta från colan.

  • Äldre 22 Sep 20:30
    #47
    Loncelot skrev 2012-09-22 20:29:43 följande:
    Ca 8kg har jag vägt som max och då har sockret varit inblandat, kan till och med käka mc donalds mycket så länge jag håller mig borta från colan.
    Asså 8kg över min idealvikt haha...
  • Äldre 22 Sep 20:48
    #48

    Jag är sjukt colaberoende, och därför dricker jag minimalt med cola för annars kan jag inte sluta. Köper jag hem en 1½-liter så är den slut samma kväll.
    Beroendet började väl då jag jobbade i snabbmatsbranschen för 10 år sen och kunde dricka många liter om dagen. Drack minst en 0.5l då jag pluggade, hade för vana att köpa en då jag åkte hem från skolan. Sen insåg jag hur beroende jag var och slutade tvärt. Det kan hända att jag tar en cola på jobbet (33 cl), och kan köpa hem 0,5 liter cola om det är något speciellt.
    Annars försöker jag motstå cola.

  • Traile­rTrash
    Äldre 23 Sep 10:28
    #49
    Studentens skrev 2012-09-22 20:23:20 följande:

    riktigt starkt gjort! :) gick du upp i vikt under den tid då du drack cola? Och om du gjorde de, gick du ner i vikt när du slutade?
    Jag har alltid varit underviktig så det gjorde varken till eller från på mig.Men en sak som jag slapp var problem med magen.Jag kände mig uppblåst och var gasig hela tiden när jag drack colaSkrattande
    Två färger,en tro
  • Äldre 23 Sep 10:34
    #50

    Min man har varit colaberoende. Nuförtiden är det så att vi köper hem 1.5 l zero i veckan, och är den slut så är den slut. Då dricker jag kanske ett glas och han resten.


    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!