• Anonym (Madde)

    Han har haft samma lakan sedan augusti!!!

    Min pojkvän har haft samma lakan sedan augusti! Jag sover bara där varannan helg och emellan sover hans ena barn med honom, en 14 årig kille. När jag frågar när han bytte senast, säger han för några veckor sedan, men jag ser ju att det är ljug. Vad gör man?

  • Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!
  • Anonym (Mjuka lakan)

    Vi byter vid behov men minst varannan vecka. Vi har sådana där bomullssatin lakan så de är ständigt mjuka, även efter tvätt då jag manglar dom. "Krispiga" lakan är det värsta jag vet!

  • Anonym

    Hörrö Madde. ÄR det inte dags att dumpa din sunkiga karl eller gilla läget och sluta skriva trådar om honom? Du väljer ju själv att umgås med äcklet och då kan du ju knappast klaga.

  • Culsu
    Anonym skrev 2012-11-26 11:15:33 följande:
    Hörrö Madde. ÄR det inte dags att dumpa din sunkiga karl eller gilla läget och sluta skriva trådar om honom? Du väljer ju själv att umgås med äcklet och då kan du ju knappast klaga.
    Håller med och frågar detsamma!
  • Anonym (Mjuka lakan)
    Anonym skrev 2012-11-26 11:15:33 följande:
    Hörrö Madde. ÄR det inte dags att dumpa din sunkiga karl eller gilla läget och sluta skriva trådar om honom? Du väljer ju själv att umgås med äcklet och då kan du ju knappast klaga.
     
  • Dracarys
    Elin 885 skrev 2012-11-26 08:39:17 följande:
    ok så nu kör alltså en 60 för alla sängkläder och underkläder och så en 40/30 för alla kläder?
    Nej, jag kör 1 maskin i 40 eller 60 för kläder och varannan vecka köra jag en med handdukar mm i 90 grader.
  • Inteutanproblem

    TS nu vet du vad du ska köpa till honom i julklapp.

    Köp 2 lakan, 2x uppsättning påslakan och örngott.

    Kan han gott ha slusken. Hade vägrat sova i en sån säng, skit äckligt med alla gamla hudavlagringar, svett och smuts.

    Här byts sängkläderna ca varannan vecka, ibland oftare. Tvättar våra sängkläder i 60 eller 90 grader. Måste vara noggrann med det då jag e astmatiker, man drar med sig rätt mkt utifrån in i sängen också så som dam, päls från djuren, smuts, grus osv. Mer än vad man tror.

  • Anonym

    Nu kändes det som att tråden togs över av ännu en diskussion om hur ofta man tvättar handdukar och byter disktrasor och hur många tvättar man har i veckan. Det finns redan sådana trådar!

    TS, det kan ju vara så att han faktiskt hade tvättat dom för några veckor sedan, men att han har samma sängkläder. Jag gör ofta så när jag tvättar att jag tar sängkläderna, tvättar dom, tumlar dom, och sen lägger på dom igen. Går det sen 3 veckor känns dom inte precis nytvättade. 

  • Jellybeanbaby

    Jag byter när de känns lite sunkiga. Var tredje vecka i snitt. Oftare på sommaren, mer sällan på vintern.


    Well behaved women rarely make history
  • Anonym

    MIn systerdotter sa till sin mamma (min syrra). Mamma, du måste byta lakan, jag har haft samma sen i somras FörvånadMen till saken hör att hon tvättar och tumlar samma dag och lägger tillbaka dem. Kan det inte vara så din kille gör?

  • Elin 885
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-26 16:02:13 följande:
    Jag byter när de känns lite sunkiga. Var tredje vecka i snitt. Oftare på sommaren, mer sällan på vintern.
    urk!
Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!