• Clearblue Expert

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • Pernilla1974

    Är det nån som vet om man kan använda stickor som gått ut till monitorn???
    Utgångsdatum var december 2012 om jag minns rätt.
    Ska ev. köpa en begagnad monitor, och då följde de med stickor som gått ut!!

    / Pernilla

  • Clearblue Expert
    fru kost skrev 2013-02-24 15:54:46 följande:
    HEJ Jessica

    En fråga till om morgonurin.. Antar att det är själva konceptrationen i urinet som gör att morgonurinet är det man ska testa från, att det har legat länge i urinblåsan. Om man inte kissar på säg 7 timmar fast man är vaken. Skulle det kunna räknas som morgonurin då?

    Det jag tänker på är att ibland just när jag jobbar natt så kan man gå ett helt pass utan att gå på toaletten och rent krasst kanske jag kan "morgonkissa" då direkt innan jag går och lägger mig på morgonen? eller måste man sova först?

    Elin         
    Hej Elin

    Vi rekommenderar moronurin eller urin efter den längsta sömnen, för den brukar oftast bestå av högsta koncentrationen hormoner. När man sover varken dricker/äter eller kissar man, vilket man kan anta du gör om du är vaken 7 timmar i sträck. Det är alltid bäst att försöka använda morgonurin så långt det går, men naturligtvis om du har skiftesjobb och du har ett testintervall inställt så är det inte så mycket annat att göra än att testa och hoppas att du har en tillräcklig koncentration i urinet.

    Kram,
    Jessica
  • Clearblue Expert
    Pernilla1974 skrev 2013-02-24 16:45:57 följande:
    Är det nån som vet om man kan använda stickor som gått ut till monitorn???
    Utgångsdatum var december 2012 om jag minns rätt.
    Ska ev. köpa en begagnad monitor, och då följde de med stickor som gått ut!!

    / Pernilla

    Hej Pernilla

    Vi rekommenderar inte att man använder test stickor efter deras utgångsdatum, efterson antikropparna som ska plocka upp hormonerna på test stickorna har en halveringstid och kommer vidare att påverka sträcken på stickorna och hur monitorn läser dem.

    Kram
    Jessica
  • Clearblue Expert
    Clearblue Expert skrev 2013-02-25 11:49:30 följande:

    Hej Pernilla

    Vi rekommenderar inte att man använder test stickor efter deras utgångsdatum, efterson antikropparna som ska plocka upp hormonerna på test stickorna har en halveringstid och kommer vidare att påverka sträcken på stickorna och hur monitorn läser dem.

    Kram
    Jessica
    PS. Man kan spara gamla test stickor för att omprogrammera monitorn t.ex.
  • Pernilla1974
    Clearblue Expert skrev 2013-02-25 11:50:44 följande:
    PS. Man kan spara gamla test stickor för att omprogrammera monitorn t.ex.
    Clearblue Expert skrev 2013-02-25 11:49:30 följande:

    Hej Pernilla

    Vi rekommenderar inte att man använder test stickor efter deras utgångsdatum, efterson antikropparna som ska plocka upp hormonerna på test stickorna har en halveringstid och kommer vidare att påverka sträcken på stickorna och hur monitorn läser dem.

    Kram
    Jessica
    Oki, Tack för svar!!!

    Kram Pernilla

  • Pernilla1974

    Tänkte slänga ut en fråga!!!

    Ingen som blivit gravid här som mer än gärna skulle vilja sälja sin monitor till mig för en liten peng??? Solig

    Är så desperat, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen tycker jag att den e lite väl dyr att köpa ny tyvärr!!!

    Kram Pernilla

  • Torpet
    Pernilla1974 skrev 2013-02-25 11:56:40 följande:
    Tänkte slänga ut en fråga!!! Ingen som blivit gravid här som mer än gärna skulle vilja sälja sin monitor till mig för en liten peng??? Är så desperat, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen tycker jag att den e lite väl dyr att köpa ny tyvärr!!! Kram Pernilla

    Hej! Jag har en monitor som jag inte behöver. Om jag minns rätt så köpte jag den sommaren 2011 och har använt den i några månader. Intresserad? Carina
  • Pernilla1974
    Torpet skrev 2013-02-25 12:08:27 följande:

    Hej! Jag har en monitor som jag inte behöver. Om jag minns rätt så köpte jag den sommaren 2011 och har använt den i några månader. Intresserad? Carina
    Ohhh, har du?? Solig

    Pris och skick??

    Kram Pernilla
  • Akinna 77

    Torpet och Pernilla1974, ni kanske kan skriva direkt till varandra istället för här i tråden? Inte för att låta som en surkärring eller så.. Solig 

Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!