• Anonym (11årigmamma)

    11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

    Vet inte riktigt vad jag ska säga.... fick reda på för en vecka sedan att ja är gravid... 
    Jag fick min mens då jag var 10 år  och hade mitt första "samlag" då jag blivit 11
    jag vet att det är otroligt tidigt .... men detta har sina anledningar...

    Jag vill behålla barnet ..... jag vet att det låter konstigt ... men ja vill verkligen inte göra abort...

    Vad tycker ni jag ska göra? 

  • Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(
  • Colisa
    Anonym skrev 2013-03-06 16:45:19 följande:
    Är du Sheldon Cooper? I annat fall har jag svårt att se att en 12åring skulle skriva på det sätt som du gör.

    Men ja, abort är det enda vettiga om det här mot förmodan skulle vara sant. 
    Hon skriver väl ungefär som den genomsnittlige FL-medlemmen... Som en typisk mellanstadieelev alltså.Oskyldig
  • Hemlig123

    Verkar som att det samlaget inte skedde på bådas villkor.. Kanske därför "" mellan ordet..

    Men till TS.. Gör abort..

    Hur ska du försörja ett barn??!!!

  • Dang it

    Förutsatt att detta är en riktig tråd. TS, du är väldigt ung. Alltså, verkligen för ung. Det pågår debatter om huruvida en 14-15 åring skulle vara för ung. Och din kropp är absolut inte redo för en graviditet, förlossning och hela den förändringen det medför. Bara för att man har fått sin mens betyder det inte att kroppen är redo på alla sätt. Du har ett val, självfallet, det är din kropp. Men gör dig beredd på att de allra flesta i din närhet kommer yrka på abort.

    Min personliga åsikt om det hela är att du är för ung, att du borde göra abort för först och främst din egen skull.

    _____________________

    Om detta nu skulle vara en tråd skriven av någon som bor i skogen och nattar sina 11 små varje kväll, så säger jag: Varför? Tråkigt eller?


    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • NathalieUpsi

    Om detta är sant : 

    DU är inte bara ung, du är en bebis , ett litet barn. Det är sorgligt att du ens har lärt dig att sära på benen!! om du nu gjort det frivilligt!

    Du ska göra abort sen ska du återgå till skolan och ett vanligt liv som barn, för sex, killar, och allt som hört till ska du nog lägga på hyllan i några år till, minst 5.

  • Anonym (troll?)

    Om det är så att du är gravid & du ska behålla så kan jag meddela dig att socialtjänsten inte kommer tillåta dig ta det ansvaret, du är inte ens tonåring! Detta bedöms för barnets bästa & socialen kan faktiskt tvinga dig till en abort!
    En bekant vänina blev gravid som 15 åring & soc tvingade henne till en abort.  

  • Anonym (11årigmamma)

    okej... har mycket att tenka på ....

Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(