• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (jösses)
    Nyfiken gul skrev 2013-06-30 14:59:32 följande:
    sen får vi inte glömma att många thailändskor redan bor i landet. Bara för att en kille har en thaitjej betyder inte det att han har hämtat henne från thailand.

    efter x antal år i sverige är ju hon som vilken annan tjej som helst. 
     
    Ja precis. Idag finns det många thailändska tjejer som är födda här eller har levt hela sina liv här. och bara för att ni ser en asiatisk kvinna så innebär det inte att hon är från Thailand. Har ni hört talas om adopterade? Vet ni om att de har syskon, pappor, mor- och farföräldrar? 

    Lär er se skillnad på thailändskor och andra asiatiska kvinnor. Svenskor ser inte ut som greker eller turkar, lika lite som nordostasiater inte ser ut som sydostasiater.
  • MrsPenn

    ......... . . . . THAT'S RACIST! Su es racista! Du bist ein rasist! Alors, vous êtes racisteeeeee! J'accuse!


    Anonym (:)) skrev 2013-06-30 09:24:30 följande:
    Svenska kvinnor är slappa i fittan, det som att ha sex med en påse keso.

    Morons, your bus is leaving.
  • MrsPenn

    Sannerligen!


    est alors skrev 2013-06-30 19:24:45 följande:
    Man äcklas ju av hur rasistiska och fördomsfulla människor är i dag. SKÄMS!

    Morons, your bus is leaving.
  • Solrosens
    Nyfiken gul skrev 2013-06-30 14:59:32 följande:
    sen får vi inte glömma att många thailändskor redan bor i landet. Bara för att en kille har en thaitjej betyder inte det att han har hämtat henne från thailand. efter x antal år i sverige är ju hon som vilken annan tjej som helst.   
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

    Det syns ju långa vägar att de är hämtade både på sättet, stilen och kläderna!
  • Anonym (adopterad)
    Anonym (jösses) skrev 2013-06-30 17:10:03 följande:
    Ja precis. Idag finns det många thailändska tjejer som är födda här eller har levt hela sina liv här. och bara för att ni ser en asiatisk kvinna så innebär det inte att hon är från Thailand. Har ni hört talas om adopterade? Vet ni om att de har syskon, pappor, mor- och farföräldrar? 

    Lär er se skillnad på thailändskor och andra asiatiska kvinnor. Svenskor ser inte ut som greker eller turkar, lika lite som nordostasiater inte ser ut som sydostasiater.
    Jag är adopterad från Korea. Jag kan inte gå ut och ta en öl med farsan, eller för den delen andra äldre manliga vänner utan underliga blickar och t o m oförskämda kommentarer. Har kompisar adopterade från Thailand som vittnar om samma sak. En av dem var på återresa till Thailand med sin familj och hennes pappa ville inte vistas ute med henne utan sällskap av mamman av rädsla för att behöva bli betraktad som snuskgubbe. Fy fan för dessa fördomar!

    Det värsta är att denna syn på orientaliska kvinnor numera är så vedertagen att jag kommer på mig själv med tråkiga tankar när jag ser ett par där hon är asiat. Hur ska jag se på mig själv? Inser även att om jag blir singel och vänder mig till dejtingsajter kommer det bli lagom kul att lägga ut bild på mig själv...

    Jag har själv aldrig varit i Thailand och tänker inte åka dit, just pga sexturismen. Har ofta stött på (eller blivit stött på av) män här i Sverige som tror att jag är thailändska eller filippinska och därmed lovligt byte... Skulle inte stå ut med att fira semester med deras gelikar.

    Ni som adopterar/känner någon som adopterat/är adopterad kan tänka på hur klimatet är för barnen som kommer hit; hur de blir bemötta och vilka fördomar som drabbar dem. Självklart förtjänar ingen detta, men  som "importerad" pga barnlängtan kan jag tycka att alla som adopterar har en skyldighet att aktivt arbeta för ett välkomnande klimat, inte bara för det lilla adoptivbarnet utan även för den vuxne individen.
  • sextiotalist

    Orkar inte läsa tråden, men min sambo har en god vän som är gift med en thailändska och han blir tokig på alla fördomar som han möter. Hans fru är en välutbildad kvinna, med skinn på näsan och står på egna ben och han själv är en trevlig, snygg sympatisk man som inte har svårigheter att få kvinnor.

  • Nyfiken gul
    Solrosens skrev 2013-07-01 06:15:34 följande:

    Det syns ju långa vägar att de är hämtade både på sättet, stilen och kläderna!
    jaså? 

    Det kanske dom är från början och kanske bestämt sig för att behålla stilen. Jag tycker faktiskt många utländska kvinnor klär sig och uppför sig way mycket bättre än svenska tjejer. 

    Vad gör det då hur dom ser ut?   Fortfarande kan dom vara som vilken annan svensk tjej som helst efter x antal år i sverige. Oavsett hur dom väljer att klä sig.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Supertorsk

    Det är tydligen ingen som vet att det finns utländska tjejer faktiskt aktivt letar upp blyga eller udda killar och lägger beslag på?

    De är lite märkligt att kvinnor har ett underläge som utgångsläge, alltså att killen "skaffar" en kvinna. Inte att faktiskt kvinnan gör tvärtom.


    Den största fisken i en liten damm
  • Anonym (Givet)

    Jag förstår varför dessa män skaffar sig en utlänsk kvinna. De ser oxå av någon anledning väldigt lyckliga o kära ut.

    Ni som har ett problem med det är antaglingen bara bittra/avundsjuka.

Svar på tråden Män med Thaibrudar