• Pokergirl

    Kvinnliga företagare - här är vår tråd

    Tänkte starta en tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

    Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger!

  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd
  • Sirlig

    Pokergirl: Du har ju redan yrkeskunnandet och en fast kundkrets, så det kommer gå jättebra tror jag! Det är ngt speciellt att ha eget, eller hur? Och nu får du liksom heeeelt eget, det är ju kanon!

  • imsevimsespindel

    Sirlig: TACK för svar! Vad är VAT-nummer då? Känner mig verkligen grön på det här.

  • Sirlig

    Det är ditt internationella momsregistreringsnummer kan man säga. De är om jag inte minns fel ditt organisationsnummer kombinerat som detta: SEorgnumret01 eller nåt sånt. Det kan man nog hitta på Skatteverkets hemsida...

  • Icka73

    Hejsan!
    Vilken form av bolag driver ni? HB AB med mera? Har ni haft kontakt av almi? Och i så fall vilken respons har ni fått av dem.
    Ha en trevlig dag!!
    Med vänlig hälsnig
    Icka73

  • Pokergirl

    Icka73> jag driver enskild firma. Jag hade kontakt med almi men tyckte att det som dom hade att komma med inte gav speciellt mkt. Istället tog jag kontakt med min bank och dom har hjälpt mig med allt.

  • Pokergirl

    Kan ju passa på att meddela att jag sagt upp mitt rum nu, känns jättebra faktiskt. Hon hade förståelse för att jag ville gå vidare och utveckla mitt företag.

    Någon som vet ngt billigt ställe att lägga upp en webbutik? Tänkte handla hem lite saker och passa på att ordna en butik också, nu när jag ändå är igång!

  • Sirlig

    Pokergirl: Coolt! När ska du flytta in i din nya lokal? Vill du ha en helt specialdesignar butik kan jag rekommendera Annakay som är användare på Fl. Hon tillverkar min shop och då slipper man betala hyra för shopen varje månad utan betalar en engångssumma till henne istället!

  • Pokergirl

    Tack för tipset, men hur hittar jag henne?
    Har inte fått bestämt inflyttdatum, hon jag hyr av ska fundera på uppsägningen i helgen (har egentligen 3 mån), hoppas jag kan få den förkortad och har möjlighet att flytta in lite tidigare.

  • Pokergirl

    Ah... hittade precis var jag skulle söka, tusen tack för tipset!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd